شناسهٔ خبر: 34869626 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آخرین وضعیت سلامتی عبدالوهاب شهیدی پس از عمل جراحی

ایسنا نوشت: عبدالوهاب شهیدی ـ خواننده ۹۸ ساله کشورمان که پس از عمل جراحی در بیمارستان بستری شده بود، ظرف چند روز آینده مرخص خواهد شد.

صاحب‌خبر -

عبدالوهاب شهیدی، خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی ایران، نوازنده ساز عود و آهنگساز به دلیل شکستگی استخوان لگن، تحت عمل جراحی قرار گرفته و در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

فاضل جمشیدی، خواننده، که به‌تازگی به عیادت این استاد موسیقی رفته است، درباره وضعیت کنونی او گفت: «من به همراه یکی از دوستانم و شاهرخ (پسر استاد شهیدی) دیروز به ملاقات او رفتیم و در کنار او بودیم. استاد به علت کهولت سن و پوکی استخوان دچار شکستگی لگن شده و بر اثر این شکستگی به زمین خوردند. ولی خدا را شکر عمل او به خوبی انجام شده و حال عمومی و روحیه استاد خیلی خوب بود.»

او بیان کرد که «احتمالا استاد شهیدی امروز وارد بخش می‌شوند و در دو یا سه روز آینده نیز مرخص خواهند شد. استاد باید راه بروند و خدا را شکر قدرت راه رفتن را نیز دارند.»

عبدالوهاب شهیدی متولد سال ۱۳۰۱ در «میمه» اصفهان، خواننده در سبک سنتی ایرانی، آهنگساز، استاد آواز و نوازنده عود است. او از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. او به‌جز آواز خواندن و آهنگسازی، نوازنده‌ای منحصربه‌فرد با ساز عود است، همچنین سابقه همکاری با استادانی مانند جلیل شهناز، فرامرز پایور، علی‌اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی دارد.

محمدرضا شجریان درباره او گفته است: «شهیدی یک اعتبار و یک منش انسانی و بزرگوارانه در موسیقی ما است. هرجا شهیدی بود، بالاترین عنوان هنر را داشت. چه در جشن‌ها، چه در برنامه گلها و چه در حضور مردم، من همیشه پشت سر این نازنین، خودم را پنهان می‌کردم و از او یاد می‌گرفتم که رفتار هنری باید چگونه باشد.»

۲۳۵۷

نظر شما