شناسهٔ خبر: 34869597 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مسئولیت سنگین براندائو در پرسپولیس؛ هواداران منتظر یک خارجی با کیفیت

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- هواداران پرسپولیس امیدوارند مهاجم جدید این تیم، نمایشی به مراتب بهتر از مهاجم کروات فصل قبل این تیم داشته باشد.
به گزارش آریا، کالدرون تصمیمش را گرفت و یک مهاجم برزیلی را برای حضور در پرسپولیس به ایران کشاند و جونیور براندائو دیروز رسما با پرسپولیس قرارداد بست. این بازیکن در این فصل عضو تیم گویاس در سری آ برزیل بود و به صورت قرضی به پرسپولیس آمد. بازیکنی که فوتبالش را در سری B برزیل و باشگاه یوونتوس شروع کرده بود. جونیور در دومین مسابقه‌ رسمی‌اش، 2 گل زد و در همان فصل یک هت‌تریک هم در کارنامه‌اش ثبت کرده بود. یپیرانگا، اسپورته، فروویاریا، نوووهامبورگو و پریماورا تیم‌های بعدی او بودند که در مجموع فقط یک گل زد. دو فصل قبل براندائو در بهترین فصل فوتبالی‌اش، 5گل از 9 گل‌اش را با ضربه سر زده بود که توانایی ویژه او روی توپ‌های هوایی را نشان می‌دهد.
اگرچه براندائو آمار خوبی در تیم سابقش نداشت، اما گابریل کالدرون درباره او گفت: «ویژگی هایی که ما لازم داریم را دارد.» شاید یکی از ویژگی های مدنظر سرمربی آرژانتینی قد 187 سانتی متری باشد که می تواند در ضربات ایستگاهی به پرسپولیس یاری برساند. پرسپولیس علی علیپور را به عنوان آقای گل در اختیار دارد و پس از او امیر روستایی، مهدی عبدی و محمدامین اسدی به عنوان مهاجم در فهرست سرخ ها جای دارند.
در سال گذشته بسیاری اعتقاد داشتند نبود یک آلترناتیو برای علیپور سبب بی انگیزگی این بازیکن و اطمینان او از حضور در ترکیب اصلی شده. حالا احتمالا مهم ترین وظیفه براندائو برهم زدن این معادله باشد. شاید باتوجه به تاخیر در زمان حضور مهاجم جدید پرسپولیس در تمرینات و غیبت او در اردوی ترکیه، عده ای از هواداران پرسپولیس نسبت به این بازیکن بدبین باشند اما نکته مثبت درباره مهاجم برزیلی این است که براندائو در ماه های اخیر به همراه تیم گویاس در «شرایط بازی» قرار داشت و حالا فقط باید تلاش کند تا با دیگر بازیکنان هماهنگ شود که بی تردید فقط با نمایش و عملکرد خوب این  اتفاق خواهد افتاد.
براندائو در 18 مسابقه‌ای که در فصل 19-2018 پیراهن اتلتیکو‌گویانینزه را در سری B برزیل پوشید، 3 پاس‌گل داد و 9 گل هم زد. بهترین بازه گلزنی او از هفته ششم تا دهمِ همان فصل بود که 2 پاس گل داد و 6 گل زده بود. این مهاجمِ راست پا فصل قبل را در سری A برزیل و لیگ بلغارستان گذراند که در 21 بازی، فقط 2 گل زد.
براندائو تنها در یکی از تیم هایش توانست تعداد گل هایش را دو رقمی کند. او سال 2015 با یوونتوس برزیل در 13 بازی ده گل زد و پس از آن روند گلزنی اش کاهش یافت و هیچگاه در قامت مهاجم شماره یک ظاهر نشد. نکته منفی دیگر این که پرسپولیس تجربه خوبی از خرید بازیکنان برزیلی نداشته. دی کارمو مهاجم پرنده فروش که با از دست دادن دروازه خالی ها در فوتبال ایران شهرت یافت و تادئو که 11 کیلو اضافه وزن داشت، برزیلی هایی بودند که نتوانستند در پرسپولیس عملکرد خوبی داشته باشند.
براندائو جونیور پس از امضای قرارداد با پرسپولیسی ها گفت: در این مدت درباره پرسپولیس آنقدر خوانده ام و شنیده ام که بدانم در تیم خیلی مهمی بازی می کنم و در ایران و آسیا پرطرفدارترین است. او همچنین به سایت رسمی سرخ ها گفت: از این که در یک تیم پرطرفدار و سرشناس مثل پرسپولیس بازی خواهم کرد، خوشحال هستم. هر جای دنیا باشید بازی در چنین تیم هایی، خاص است. مهاجم برزیلی پرسپولیس به انتظار هواداران از تیم اشاره کرد و گفت: البته می دانم هواداران تیم به قهرمانی عادت کرده اند و باز هم چنین انتظاری دارند. خودم را آماده کرده ام تا بتوانم بهترین کارایی را داشته باشم. دوست دارم گل های زیادی بزنم. البته باید دید سرمربی چه وظایفی را از من می خواهد و در خدمت تیم خواهم بود. روزهای پرهیجان را از همین حالا احساس می کنم.
براندائو درباره شماره پیراهنی که انتخاب کرد، اضافه کرد: ابتدا به شماره 9 و 99 فکر می کردم ولی وقتی شنیدم شماره 7 خالی است، آن را خواستم. بعد هم که درباره این شماره برایم گفتند و این که تن چه بازیکن بزرگی بوده است نسبت به آن علاقمند تر شدم. خوزه جونیور به شماره 7 اشاره کرد و اظهار داشت: فهمیدم این شماره برای پرسپولیسی ها خیلی مهم است. مهمترین پیراهن در بزرگترین تیم است.  من هم می خواهم برای پرسپولیس بازیکن مهم و موثری باشم که البته به کمک هم تیمی ها نیاز دارم.

نظر شما