شناسهٔ خبر: 34869033 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«دوشنبه» میزبان همایش منطقه‌ای کاهش اثرات بلایای طبیعی

همایش منطقه‌ای کاهش خطرات و اثرات بلایای طبیعی با حضور مقامات وزارتخانه‌ها و کمیته‌های حوادث غیر مترقبه 11 کشور در شهر «دوشنبه» آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، همایش منطقه‌ای با موضوع کاهش خطرات و اثرات بلایای طبیعی با حضور مقامات وزارت خانه‌ها و کمیته‌های حوادث غیر مترقبه از 11 کشور در شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان آغاز به کار کرد.

بررسی اجرای پروژه «تقویت سیستم مدیریت خطر در برابر بلایای طبیعی در تاجیکستان» که در چارچوب «برنامه سندای» جهت کاهش خطر حوادث برای سال‌های 2015 - 2030 دنبال می‌شود و همچنین طرح موضوعات مربوط به تقویت همکاری‌ها جهت کاهش خطرات بلایای طبیعی، برگزاری آموزش‌ها و تمرینات مشترک، تبادل تجربیات و آماده سازی متخصصین این رشته از محورهای اصلی این همایش عنوان شده است.

در این همایش مسئولین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های حوادث غیر مترقبه ایران، افغانستان، هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، مغولستان، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان و همچنین نمایندگان برنامه توسعه سازمان ملل متحد، سفارتخانه‌ها و سازمان‌های بین المللی حضور داشتند.

این همایش از سوی برنامه توسعه سازمان ملل متحد و با همکاری کمیته حوادث غیر مترقبه تاجیکستان و آژانس همکاری و توسعه برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما