شناسهٔ خبر: 34855895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد

انتصاب رئیس مؤسسه دائرةالمعارف فقه اسلامی
 بر اساس مذهب اهل‌بیت(ع)

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن نظری را به ریاست مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت(علیهم السلام) منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب حجة‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حسن نظری دام اعزازه
درگذشت ریاست فقید دائرةالمعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل‌بیت علیهم‌السلام مرحوم حجة‌الاسلام والمسلمین حائری ضایعه‌ئی است که با تفضلات الهی امیدواریم جبران گردد و این جریان عظیم علمی به افاضات و برکات خود ادامه دهد.  بدین منظور جناب‌عالی را که بحمدالله از نصاب علمی مطلوب و شایستگی اخلاقی و مدیریتی برخوردارید به ریاست این مؤسسه‌ مبارک منصوب میکنم.  انتظار میرود که با استفاده از همکاری فضلای برجسته و محقق که بحمدالله شایستگی خود را در آن مؤسسه اثبات کرده‌اند به تداوم برکات این شجره‌ طیّبه اهتمام ورزید و با رعایت انضباط در مقررات گوناگون، سلامت و نزاهت آن مرکز علمی را تأمین نمائید.
توفیق جنابعالی و همکارانتان را از خداوند متعال مسئلت مینمایم.

پاسخ آیت‌الله جنتی 
برای حل مسئله اخیر دو تن از علمای حوزه

دبیر شورای نگهبان در پاسخ به درخواست جمعی از طلاب و دانشجویان برای حل مسئله میان دو تن از علمای حوزه تأکید کرد: دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند؛ مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، در راه آرمان‌های انقلاب و دشمنی با دشمنان، یکدل و یکصدا هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در پاسخ به درخواست جمعی از طلاب و دانشجویان برای حل مسئله میان دو تن از علمای حوزه تأکید کرد: دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند؛ مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، در راه آرمان‌های انقلاب و دشمنی با دشمنان، یکدل و یکصدا هستند.

واکنش یک مقام مسئول به اظهارات زاکانی 
درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی

یک مقام مسئول در وزارت اطلاعات گفت: پس از ضربات موثر سربازان گمنام امام زمان (عج) در عرصه‌های اطلاعاتی و مقابله هوشمندانه در جنگ پیچیده اقتصادی با دشمن، برخی عناصر غافل ، فضاسازی ناجوانمردانه‌ای علیه وزارت اطلاعات و نیروهای خدوم آن ترتیب داده‌اند. به گزارش ایسنا، این مقام مسئول با اشاره به اظهارات علیرضا زاکانی در برنامه زنده سیما خاطرنشان کرد: این اظهارات خلاف واقع در حالی مطرح می‌شود که، وزارت اطلاعات در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی به هیچ وجه گزینشی عمل نکرده و اقدامات موافق و موثر این وزارتخانه در برخورد بدون ملاحظه با مفسدان اقتصادی موید آن است. وی ادامه داد: هیچ تفاوتی میان دیدگاه مدیران، بخش‌های مختلف و بدنه وزارت اطلاعات به عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) وجود نداشته و تمامی کارکنان این پایگاه عظیم مبارزه و جهاددر جناح انقلاب و عدالت خواهی مورد نظر مقام معظم رهبری در حال انجام وظیفه هستند. وی مدعی شد: برخلاف ادعای مطرح شده در این برنامه زنده، جلسه مورد اشاره (در سال 1395) به درخواست آقای زاکانی تشکیل شده بود و ایشان به بهانه ارائه اطلاعات در مورد تخلفات اقتصادی در حوزه پتروشیمی، دنبال دفاع و حمایت از یک متخلف در حال تعقیب در یکی از پرونده‌های مفاسد اقتصادی دارای اقدامات مجرمانه(اخاذی و ارتشاء) بوده است. این مقام مسئول در وزارت اطلاعات در پایان گفت: پخش اظهارات فرد مذکور از برنامه زنده سیما مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بوده که حق پیگیری قانونی برای صیانت از حقوق معنوی این وزارتخانه و کارکنان ارزشی و جهادی آن محفوظ است.

موضوع رفراندوم نباید تخصصی یا اعتقادی باشد

عضو فراکسیون امید مجلس با یادآوری شفافیت اصل ۵۹ قانون اساسی و نحوه برگزاری همه‌پرسی، گفت: با توجه به موضوع می‌توان رفراندوم برگزار کرد البته موضوع‌ها نباید تخصصی و اعتقادی باشد.علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با یادآوری اصل 59 قانون اساسی درباره «رفراندوم»، گفت: بر اساس قانون موضوع رفراندوم باید به تصویب دو سوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد و پس از تایید مقام رهبری توسط وزارت کشور اجرا شود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما