شناسهٔ خبر: 34855620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمبود مرغ در ابرکوه عذر بدتر از گناه

امام‌جمعه ابرکوه با تأکید بر اینکه کمبود مرغ به هر دلیل در ابرکوه عذر بدتر از گناه است گفت: این اتفاق در آستانه بازگشت حجاج که تاکنون ادامه دارد، شائبه همسویی عوامل تولید برای افزایش قیمت را ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ساعتی پیش امام‌جمعه ابرکوه در دیدار عیدانه با دادستان، مدیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولین شهرستان نسبت به کاهش توزیع مرغ در ابرکوه گلایه کرد و گفت: درحالی‌که در سطح استان و کشور مشکل توزیع گوشت مرغ نداریم، سزاوار نیست در ابرکوه این مشکل محسوس بوده و مردم نسبت به آن معترض باشند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی تصریح کرد: قشر متوسط جامعه قدرت خرید گوشت قرمز را ندارند و اگر گوشت مرغ هم نباشد در مراسم میهمانی نمی‌توانند نخود و لوبیا به مردم بدهند.

حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد: این کمبود که در آستانه بازگشت حجاج تاکنون ایجاد شده، شائبه همسویی عوامل تولید مرغ را برای گران کردن این محصول ایجاد کرده که قابل‌قبول نیست و این کمبود به هر دلیل که باشد عذری بدتر از گناه است.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه دراین‌باره اظهار کرد: در استان‌های مجاور گوشت مرغ کمتر از 150 هزار ریال است؛ اما در استان یزد نرخ مصوب 129 هزار ریال اعلام شده است که با توجه به کشتار مرغ در میبد، نباید قیمت در میبد و اردکان با ابرکوه که کرایه دارد یکی باشد.

مهدی غیب اللهی تأکید کرد: قیمت مذکور برای عوامل توزیع مقرون به صرفه نبوده و سیاست‌گذاران باید چاره‌ای بیندیشند که موجبات دلگرمی مرغداران نیز فراهم شود.

در خاتمه نیز میثم رنجبر دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه از توزیع مرغ مورد نیاز اولیه مردم خبر داد و ابراز کرد: به زودی نگرانی مردم و مسؤولین در بحث توزیع گوشت مرغ برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/90027

نظر شما