شناسهٔ خبر: 34855590 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سعید محمد اسلامی در گفتگو با آنا:

آماده انعقاد قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌ها هستیم/ همه پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الأنبیاء(ص) فعال هستند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) گفت: علی‌رغم وجود همه مشکلات و بدهی‌هایی که برخی نهادها به ما دارند، همه پروژه‌های در دست اجرای قرارگاه فعال هستند و همچنین با بیشتر مراکز آموزشی و پژوهشی کشور ارتباط داریم و قراردادهایی منعقد شده تا قرارگاه بتواند از خدمات این مراکز استفاده کند.

صاحب‌خبر -

سعید محمد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) به‌عنوان پیشانی مبارزه با تحریم‌های دشمن علیه ملت ایران است، اظهار کرد: تلاش ما در این برهه از تاریخ بر این اصل استوار است که تا بتوانیم از فشارهای موجود بر روی مردم بکاهیم و این هدف را با پروژه‌های در دست اجرا به سرانجام خواهیم رساند.

وی ادامه داد: در پروژه‌های زیرساختی کشور که زمانی به فکر و مهندسی خارجی نیاز داشت، امروز بحمدالله موفق شده‌ایم بدون نیاز به خارجی‌ها بزرگترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های فنی و مهندسی کشور را با بومی‌سازی و با تکیه بر جوانان به انجام برسانیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) با بیان اینکه سپاه با پیشبرد پروژه‌های فنی و مهندسی بزرگترین مقابله را با دشمن انجام داد، افزود: مثال بارز این مقابله پیشبرد و موفقیت در اجرای پروژه ستاره خلیج‌فارس به‌عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است که سال گذشته افتتاح شد و ده‌ها پروژه دیگری که در حال افتتاح است.

محمد عنوان کرد: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم برای امسال و سال آینده 100 پروژه زیرساختی و مهم عمرانی در کشور تکمیل و افتتاح شود، البته مشکلاتی در خصوص تأمین منابع مالی آن وجود داشت که به دولت پیشنهادهایی را ارائه کردیم و به امید خدا به‌زودی عملیاتی خواهد شد؛ اگر با کمک دولت بتوانیم این 100 پروژه را تکمیل کنیم، قطعاً حرکت خوبی در حوزه توسعه زیرساختی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء با دانشگاه‌های کشور خوب است، گفت: به‌تازگی قرارگاه به همراه دانشگاه امام حسین(ع) پژوهشکده‌ای را تأسیس کرده و با بیشتر مراکز آموزشی و پژوهشی کشور ارتباط برقرار ساخته و نیز قراردادهایی منعقد شده تا قرارگاه بتواند از خدمات این مراکز استفاده کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) خاطرنشان کرد: ما تمامی گلوگاه‌های کشور را در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد رصد قرار داده‌ایم و حوزه‌هایی که از آن غفلت شده و فعالیت خاصی صورت نگرفته را شناسایی و پس از رفع مشکل، توسعه زیرساختی انجام خواهیم داد.

محمد در پایان گفت: علی‌رغم وجود همه مشکلات و بدهی‌هایی که برخی نهادها به ما دارند، همه پروژه‌های در دست ساخت و اجرا توسط قرارگاه فعال هستند.

انتهای پیام/4079/4082/پ

نظر شما