شناسهٔ خبر: 34855088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معرفی ظرفیت‌های هنری، هدف نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان‌هاست

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور، هدف از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان‌ها را معرفی ظرفیت‌های هنری همه استان‌ها اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "حسین خواجه بیدختی" عصر امروز سه شنبه (۲۹ مرداد) در آیین افتتاحیه نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بجنورد گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی یکی از راه‌های ترویج آشنایی مردم به ویژه جوانان با فرهنگ و هنر اصیل مناطق مختلف است.


مدیرکل دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور، هدف از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان‌ها را معرفی ظرفیت‌های هنری همه استان‌ها اعلام و اظهارامیدواری کرد همه بتوانند از این فرصت فراهم شده نهایت بهره را ببرند.

 

دکتر علی بیگزاده هم در این مراسم با بیان اینکه صنایع دستی به عنوان میراث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حائز اهمیت است، گفت: نگاه به صنایع دستی در هر نقطه ما را متوجه توانمندی و همچنین فرهنگ مردم آن منطقه می‌کند.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه صنایع دستی آثار مثبتی در حوزه اقتصادی جوامع دارد، افزود: این هنر می‌تواند هر خانه را به یک کارخانه تبدیل کند و بیانگر وضعیت اقتصادی هر کشوری باشد.

 

وی تصریح کرد: صنایع دستی و آثار باستانی گویای اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی یک مملکت است که باید حفظ و نگهداری شده و توسعه یابد.

 

بیگزاده همچنین به نقش صنایع  دستی در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: توجه به گردشگری می تواند به رشد و توسعه گردشگری کمک شایانی کند.


گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین جشنواره موسیقی اقوام عصر امروز سه شنبه (۲۹ مردادماه) در پارک تفریحی بش قارداش بجنورد افتتاح شد که این نمایشگاه دارای ۱۵۰ غرفه است و هنرمندان ۲۵ استان در این نمایشگاه حضور دارند.


علاقه مندان برای بازدید از این برنامه فرهنگی که تا یکم شهریور ماه جاری در پارک بش قارداش جریان دارد؛ می توانند  از  ساعت ۱۸ الی ۲۳ از نمایشگاه صنایع دستی و ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ از جشنواره موسیقی اقوام دیدن کنند.

 

 

نظر شما