شناسهٔ خبر: 34852448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با دهه امامت و ولایت؛

جشن باشکوه عید غدیر در مصلی جمعه گناوه برگزار شد

گناوه- جشن بزرگ عید غدیر با حضور پرشور مسئولان و مردم ولایتمدار گناوه همزمان با این عید بزرگ شیعیان در مصلی جمعه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر؛ آیین  های ویژه  دهه امامت و ولایت و جشن غدیر خم که از عید قربان آغاز شده است  امروز  و همزمان با عید غدیر با شکوه بیشتر در مکان‌های مذهبی  شهر گناوه برپا شده است.

در این آیین های معنوی و نورانی سخنرانان به بیان نکاتی از واقعه غدیر و اهمیت آن ‎پرداختند و مداحان  و ذاکرین اهل بیت (ع) پیرامون این واقعه و مناقب امیر  مومنان حضرت علی (ع) که در چنین روزی به جانشینی رسول خدا  (ص) منصوب شدند، مدیحه سرایی کردند.

به همین مناسبت آیین ویژه  جشن بزرگ غدیر ظهر سه سه شنبه در مصلی جمعه گناوه با حضور پرشور مردم متدین و ولاتمدار و مسئولان  برگزار شد.

حجت الاسلام محسن کافی از مبلغان و روحانیون در این آیین معنوی با بیان احادیث و روایات پیرامون ویژگی ها و خصایل و فضایل امیرالمومنین علی (ع) اظهار داشت: پیامبر (ص) فرموده اند: که علی (ع) با قرآن و قرآن با علی (ع) است و این دو همواره کنار هم خواهند بود و هرگز از هم جدا نمی شوند.

وی افزود: اشرف مخلوقات خدا وجود مبارک و نازنین پیامبر گرامی اسلام (ص) است و پیامبر(ص)  به نص شیعه و سنی امام علی (ع) را نفس خود خوانده است و ذات و نفس علی (ع) نفس و ذات پیامبر (ص) است.

حجت الاسلام کافی تصریح کرد:  اگر امروز پیامبر(ص) دست علی را بلند کرده و ایشان را به عنوان امام معرفی کرده اند به این معنی است که علی ادامه نبوت در شکل امامت است .

وی خاطر نشان کرد: جدایی علی (ع) از قرآن کریم و از وجود مبارک پیامبر (ص) ناممکن است .

وی گفت: شیعه علی (ع) هرگز با قرآن بیگانه و از آن جدا نیست و همواره با کتاب خدا انس دارد لذا باید همواره به  کلام خدا نزدیک و از  آن پیروری کرد که این نزدیکی به قرآن نزدیکی به علی(ع) است.

وی یادآور شد: شیعیان علی (ع) باید سیره و روش آن حضرت را در زندگی خود سرمشق و اسوه قرار دهند  و این پیروی در رفتار آنها   تجلی کند.

وی با بیان اینکه کسانی که ندانند علی نفس پیامبر (ص) و قرآن است متضرر شده اند گفت: عید واقعی زمانی است که  با تاسی به آیات قرآن به آن عمل  کرده و رد حالی از آن حضرت علی (ع) در رفتار خود داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه گناوه در حاشیه این جشن گفت: در حاشیه جشن باشکوه امروز  در مصلی جمعه حوزه علمیه الزهرا (س) اقدام به برپایی غرفه های کودکان  در سه غرفه پرده خوانی، نقاشی و نمایش ویژه کودکان ۳ تا ۱۲ سال  کرد که مورد استقبال بسیار خوب قرار گرفت.

سیده زهرا موسوی نسب  افزود: اجرای سرود توسط گروه سرود حافظان قرآن کریم حوزه علمیه خواهران گناوه و اجرای دکلمه توسط یکی از طلاب پیرامون عید غدیر و گام دوم انقلاب امروز در جشن عید غدیر  نیز از دیگر برنامه های حوزه در این جشن باشکوه بود.

وی بیان کرد: این حوزه جشن بزرگ غدیر  ویژه خواهران را با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در حسینیه زین العابدین با همکاری پایگاه مهدیه  چهارشنبه شب برگزار خواهد کرد.

موسوی نسب گفت:  برپایی ایستگاه صلواتی درب حوزه، و برگزاری جشن غدیر با برنامه های متنوع برای اولین بار ویژه دختران نوجوان در گناوه با حضور عموم دختران نوجوان از دیگر برنامه های این مدرسه در دهه امامت و ولایت بوده است.

 برگزاری ایستگاه سه شنبه های مهدوی توسط گروه سه شنبه های مهدوی بسیج جامعه پزشکی بیمارستان امیرالمونین (ع) گناوه نیز در حاشیه این برنامه برگزار شد.

همچنین اطعام غدیر یکی دیگر از برنامه های این مراسم بود که به مناسبت عید غدیرهمه خانواده های حاضر در جشن بر سر سفره حضرت علی (ع) مهمان شدند.

مدیحه سرایی ، اجرای سرود، اجرای دکلمه از دیگر بخش های این جشن باشکوه بود.

نظر شما