شناسهٔ خبر: 34852277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار خلیل آباد:

مدارس باید اصلاح الگوی مصرف را مد نظر قرار دهند

فرماندار خلیل آباد گفت: تولید تفکر انتقادی برای دانش آموز و نهاد علمی می تواند به جامعه و جامعه پذیری خود فرد کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، ابراهیم قاسم پور در جلسه شورای آموزش وپرورش این شهرستان، با بیان اینکه اگر بپذیریم توسعه همه جانبه و پایدار نیاز داریم قطعاً برای محقق شدن آن نیازمند انسان های توسعه یافته هستیم، اظهار داشت: این رویکرد مهم از دو گذرگاه مهم تر با مؤلفه هایی مانند علم و فرهنگ می‌گذرد که در مجاری های آموزشی یک کشور متولد می شود و گذرگاه اولیه آن آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر اینکه شاخصه توسعه بر محور اندیشه ها و افکار انسان های توسعه یافته است، افزود: خروجی این توسعه یافتگی در نگاه انسانی تولید انسان های فرهیخته و تولید فرهیختگی علمی است که خروجی خوبی به ما برای ایجاد انسان هایی می دهد که اعمال آن ها بر اساس فهم علمی باشد.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه این بسط تفکر علمی باعث می شود که دانش آموز یاد بگیرد که چطور نقد کند و نقاد بار بیاید، تأکید کرد: تولید تفکر انتقادی برای دانش آموز و نهاد علمی می تواند به جامعه و جامعه پذیری خود فرد کمک کند.

قاسم پور با اشاره به اینکه باید کمیته ای برای رفع مشکلات و نواقص فضاهای آموزشی تشکیل شود، گفت: خط قرمز نظام آموزش و پرورش در شهرستان باز مانده از تحصیل است و باز مانده از تحصیل نباید در شهرستان خلیل آباد داشته باشیم

قاسم پور با تأکید برعدم قطع آب، برق و گاز هیچ مدرسه در آغاز سال تحصیلی خطاب به روسای ادارات خدماتی اظهار کرد: مدارس باید اصلاح الگوی مصرف را مد نظر قرار دهند.

رئیس آموزش و پرورش خلیل آباد نیز در این جلسه گفت: اقدامات خوبی در پروژه مهر نسبت به تجهیز مدارس شهرستان صورت گرفته است و در دو ماه حدود ۵ مدرسه به سمت نوسازی تجهیزات تحصیلی حرکت کرده‌اند.

محمود روشندل در جلسه شورای آموزش و پرورش خلیل آباد اظهار داشت: در پروژه مهر آموزش و پرورش و برای شروع یک مهر خوب، همه ادارات دخیل هستند.

وی با بیان اینکه در یک ماه باقی مانده تا شروع سال تحصیلی در شهرستان خلیل آباد، پروژه مهر با جدیت بیشتری دنبال شود، خاطرنشان کرد: پروژه مهر تمام مسائل نیروی انسانی و تجهیز مدارس را در بر می‌گیرد و هر چه نظارت بیشتری در این خصوص صورت گیرد قطعاً مهر خوبی را آغاز خواهیم کرد.

رئیس آموزش و پرورش خلیل آباد با تأکید بر اینکه با تلاش هایی که صورت گرفت در سال تحصیلی با کمبود نیروی انسانی مواجه نخواهیم بود، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ دانش آموز به جمع دانش آموزان شهرستان افزوده خواهند شد و قریب به ۱۰ هزار دانش آموز در ۱۰۵ واحد آموزشی سازمان‌دهی می شوند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در پروژه مهر نسبت به تجهیز مدارس شهرستان صورت گرفته است، افزود: در دو ماه حدود ۵ مدرسه به سمت نوسازی تجهیزات تحصیلی حرکت کرده اند.

روشندل با بیان اینکه خلیل آباد بعد از بیست سال شرایط خوبی در کنکور سراسری را تجربه کرد و بالغ بر ۵ نفر رتبه زیر هزار را در رشته های مختلف کسب کردند و حدود ۴ نفر قبولی در رشته پزشکی‌خواهیم داشت، گفت: برای شروع سالجاری 95 درصد برنامه های این اداره برای شروعی پر فروزان و با محیطی شاد در مدارس آماده شده است.

نظر شما