شناسهٔ خبر: 34847778 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

قره‌داغی در گفت‌وگو با میزان:

پول را به موقع می‌دهیم، ولی کاغذ را با تاخیر دریافت می‌کنیم/«سوره مهر» امکان ارسال رایگان کتب به مخاطبان خود داده است

مدیرعامل انتشارات سوره مهر گفت: انتشارات سوره مهر کتاب‌های سفارش داده شده از طریق سایت را با در نظر گرفتن شرایط خاصی برای سفارش دهنده ارسال می‌کند، تلاش کردیم تا هزینه انتقال به هرکجا از ایران که باشد را رایگان بر عهده بگیریم تا مخاطب بتواند به‌راحتی از آن استفاده کند.

صاحب‌خبر -

عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با اشاره به عمده مشکلات حوزه نشر گفت: نقدینگی بخش بزرگی از چالش حوزه نشر محسوب می‌شود. مشکلی که همه ناشران را با خود درگیر کرده و به یک دغدغه بزرگ برای آن‌ها تبدیل‌شده است. پیش از این ناشران، کاغذ و برخی از کالا‌های مورد نیاز حوزه نشر را به‌صورت اعتباری خریداری می‌کردند و تا  فروش کتاب زمان کافی برای بازپرداخت حساب‌ها و اقساط خود را کم‌کم و در طول مدت‌زمانی معین داشته‌اند، اما در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد.

وی در همین راستا ادامه داد: به‌هرحال تلاش کردیم با وجود مشکلات موجود به تولید و وظیفه خودمان در انتشار عمل کنیم. به لطف خدا با تمام این مشکلات در سال گذشته افت تولید نداشتیم و با کنترل هزینه‌ها توانستیم بخش فروش را از صدمه دور نگهداریم تا مخاطبان نیز با مشکل مواجه نشوند. هدف ما حفظ مخاطبان در بازار بود که موفق بودیم. این یعنی از اهداف خود دور نشده‌ایم و چنانچه قیمت کاغذ مناسب شود و شرایط برای تولید کتاب رونق بگیرد قطعا انتشارات سوره مهر به سوی تعالی و اهداف برتری حرکت خواهد کرد.

قره‌داغی در پاسخ به شرایط توزیع کتاب خصوصا در شهرستان‌ها اظهار کرد: برای توزیع کتاب در شهرستان‌ها در سوره مهر سیستم پخش مجزا ایجاد شده و برای افزایش راندمان از سایر پخش‌های معتبر به‌عنوان بازو‌های توزیع استفاده می‌کنند تا کتاب‌های تولیدشده به سراسر کشور ارسال شود.

وی تاکید کرد: هدف ما معرفی درست و ایجاد سازوکار آسان برای در دسترس بودن کتاب‌های تولید شده است. به همین منظور و برای کاهش کم‌وکاستی‌ها یک سایت طراحی‌شده که علاوه بر اخبار انتشارات، به معرفی کتاب‌ها خصوصاً آخرین کتاب‌های منتشر شده نیز می‌پردازد و اگر مخاطب نیازی به هرکدام از کتاب‌ها داشته باشد می‌تواند به‌صورت آنلاین آن را سفارش دهد. انتشارات سوره مهر کتاب‌های سفارش داده شده از طریق سایت را با در نظر گرفتن شرایط خاصی برای سفارش دهنده ارسال می‌کند، تلاش کردیم تا هزینه انتقال به هرکجا از ایران که باشد را رایگان بر عهده بگیریم تا مخاطب بتواند به‌راحتی از آن استفاده کند.

وی در پاسخ به انتقاداتی که برخی نویسندگان از انتخاب کتاب توسط ناشران داشتند خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از اقتصاد فرهنگ و هنر به میان می‌آید باید توجه داشت که ناشر با توان اقتصادی محدود برای ادامه حیات اقدام به تولید کتاب می‌کند، در این مسیر با مشکلات متعدد و نوسانات بازار اولیه مواد نیز روبه‌رو است. خوب در این شرایط طبعاً تمایل به آثاری خواهد داشت که از فروز و بازار آن مطمئن باشد. این روند شامل حال همه ناشران شده و انتخاب کتابی که صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد در اولویت قرار می‌گیرد. بااین‌همه انتشارات سوره مهر تلاش کرده است تا از همه توان خود برای انتشار همه کتب که با معیار‌ها و خط مشی نشر سوره مهر همراه است حمایت کند.

انتهای پیام/

نظر شما