شناسهٔ خبر: 34845313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خراسان رضوی| اطعام ۲۰ هزار نفری عید غدیر در سبزوار

همزمان با فرارسیدن عید غدیر پخت ۲۰ هزار پرس غذا در شهر سبزوار به همت مردم آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، عید غدیرخم، عید امامت و ولایت از مهمترین اعیاد مسلمانان است که علاوه بر خیر، برکت و فضیلت‌های بسیار دارای سنت‌های گران قدری نیز است.

یکی از این سنت‌ها که متاسفانه تا حدودی به فراموشی سپرده شده اطعام و پخش غذای نذری در بین مردم است که روایات زیادی در اهمیت و ثواب بسیار این موضوع نقل شده است. امسال هم مانند 4 سال گذشته در ایام مبارک عید غدیر، مراسم اطعام و پخت غذای نذری در سطح شهرستان سبزوار با مشارکت پرشور مردم در حال اجرا است.

ستاد غدیریون سبزوار به عنوان پایه‌گذار و مجری این مراسم بزرگ در شهر با جمع‌آوری کمک‌های مردمی پخت بیش از 20 هزار پرس غذا جهت توزیع و پخش بین مردم را آغاز کرده است.

جواد شمس‌آبادی مسئول ستاد غدیریون سبزوار در این رابطه اظهار داشت: از سال 94 بحث احیای سنت فراموش شده عید غدیر با مشارکت مردم با پخت 1400 پرس غذا آغاز و هر سال بر تعداد این اطعام افزوده می‌شد تا امسال که با کمک مردم و با مشارکت 5200 نفری تاکنون بیش از 110 میلیون تومان برای اطعام 20 هزار نفر جمع‌آوری شده است.

وی با بیان این که حرکتی با این سبک و سیاق در کشور کمتر دیده شده ادامه داد: این اطعام در 5 وعده و از ظهر دوشنبه تا شب سه‌شنبه در 67 مسجد سطح سبزوار و روستاهای اطراف برگزار می‌شود.

مسئول ستاد غدیریون سبزوار همچنین افزود: در کنار این جریان پخت غذا، برنامه‌های فرهنگی نیز در همین راستا در سطح شهر برگزار می‌شود که سال پیش با برگزاری مسابقه خطبه غدیر، 4 هزار نفر حافظ خطبه غدیر شدند؛ امسال هم کاروان غدیر با فعالیت‌های تبلیغی میدانی همچون جشن خیابانی و خواندن سرودهای مناسبتی در سطح شهر، فضایی جهت تبلیغ و ارج نهادن به این عید بزرگ و جریان اطعام عید به‌وجود آوردند.

شمس‌آبادی تاکید کرد: خوشبختانه در این 5 سال که این مراسم در حال برگزاری است هیچ پول و کمکی از نهادهای دولتی و ارگان‌ها دریافت نکردیم زیرا می‌خواهیم این حرکت مردمی باشد و مردمی هم بماند.

انتهای پیام/ح

نظر شما