شناسهٔ خبر: 34844127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عید غدیر خم موجب استحکام وحدت بین شیعه و سنی می‌شود

امام جمعه قروه گفت:عید غدیر خم و برگزاری جشن و برنامه‌های فرهنگی، مذهبی در چنین روزی موجب ایجاد و استحکام وحدت میان اهل تشیع و تسنن می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام عابدین رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: عید غدیر خم و برگزاری جشن و برنامه‌های فرهنگی، مذهبی در چنین روزی موجب ایجاد وحدت میان اهل تشیع و تسنن می‌شود.

وی افزود: به مناسبت سالروز عید غدیر خم چندین برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی در این شهرستان و بخش‌های آن در حال اجرا است.

رستمی در مورد اجرایی این برنامه‌ها افزود: نشست نماینده ولی فقیه و مبلغین غدیر و محرم در امام‌زاده‌ها و گلزار شهدا از برنامه‌های شاخص عید غدیر در قروه است.

رستمی تصریح کرد: برای اولین بار بازسازی واقعه غدیر خم در شهر دلبران برگزار می‌شود و بر همین اساس در سال‌های آینده این برنامه فرهنگی و مذهبی در سایر بخش‌های قروه نیز اجرا خواهد شد.

وی در ادامه از اجرای مراسم پرده‌خوانی در روز عید غدیر خم در قروه خبر داد و گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی با همکاری دستگاه‌های متولی مانند فرمانداری، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری دلبران، فعالان فرهنگی و مذهبی روستای وینسار، کانون سیره تفحص شهدا و ستاد نماز جمعه در حال برگزاری است هر چند سپاه نگاه ویژه‌ای به این مراسم دارد.

امام جمعه قروه اظهار داشت: عید غدیر عید الله اکبر است و در کنار سایر اعیاد بزرگ قابل ستایش است چرا که در غدیر خم مساله امامت برای مسلمانان روشن شد و عید ولایت نام گرفت.

رستمی از توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه عید غدیر خم در قالب کتاب در قروه خبر داد و گفت: برگزاری مراسم عیدغدیرخم در قروه با همکاری علمای اهل سنت و تشیع در حال برگزاری است و یکی از نشانه های این عید بزرگ وحدت میان مسلمانان است که در قروه نیز به آن کاملا پرداخته شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۶

نظر شما