شناسهٔ خبر: 34840351 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون ووشو | لینک خبر

ووشوي جوانان آسيا؛ شروع ايده آل تيم ايران با يک طلا، 3 برنز و غلبه بر چيني ها

تيم ووشوي جوانان ايران در نخستين روز رقابت هاي قهرماني آسيا به يک مدال طلا و 3 برنز دست يافت و در هر 2 مبارزه مستقيم با چيني ها صاحب برتري شد تا شروع ايده آلي داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ووشو؛ دهمين رقابت هاي ووشوي قهرماني جوانان آسيا از امروز (دوشنبه) به ميزباني برونئي آغاز شد و تا جمعه ادامه خواهد داشت.

400 ووشوکار از 20 کشور در اين دوره از مسابقات شرکت کرده اند و تيم ايران در 2 بخش ساندا و تالوي دختران و پسران به مصاف حريفان رفته است.

در روز نخست اين مسابقات تيم ايران به يک مدال طلا توسط «سهيل موسوي» در سانداي نوجوانان و 3 برنز توسط تيم دوئلين دختران، نازنين بازدار و شاهين بني طالبي دست يافت.

**نتايج روز نخست نمايندگان ايران:

*تالوي دختران/

تيم دوئلين ايران با ترکيب فاطمه جزيني و منيره پناهي با امتياز 9.23 به مقام سوم و مدال برنز دست يافت. در اين بخش تيم برونئي با امتياز 9.33 به مدال طلا رسيد و هنگ کنگ با 9.30 به نشان نقره دست يافت.

نازنين بازدار در فرم نن دائو رده سني 12 الي 15 سال دختران با امتياز 9.30 به مدال برنز رسيد. نمايندگان هنگ کنگ و چين تايپه با امتيازات 9.33 و 9.32 اول و دوم شدند.

در فرم چانگ چوان رده سني 15 تا 18 سال دختران، فاطمه جزيني و منيره پناهي به رقاب پرداختند که جزيني با امتياز 9.26 پنجم شد و منيره پناهي با امتياز 9.23  در رتبه هفتم قرار گرفت.

تالوي پسران/

شاهين بني طالبي در فرم نن دائو رده سني 12 تا 15 سال با امتياز 9.22 به مقام سوم و مدال برنز رسيد. ووشوکار اهل مالزي با امتياز 9.36 به مدال طلا رسيد و نماينده چين تايپه با امتياز 9.30 دوم شد.

تيم دوئلين پسران ايران با ترکيب محمدعلي مجيري، طاها بديعي و علي شکروي با امتياز 9.25 به مقام ششم رسيد.

در فرم چانگ چوان رده سني 15 تا 18 سال پسران «طاها بديعي» با امتياز  9.03 از رسيدن به مدال بازماند.

حسين قبله نماي در فرم گون شو رده سني 12 تا 15 سال به مقام پنجم رسيد.

سانداي پسران/

نوجوانان:

«يونس شهرکي» در وزن 45 کيلوگرم، «هدايت محمد» از اندونزي را در 45 ثانيه ناک اوت کرد تا شروع مقتدرانه اي داشته باشد و در روزهاي آينده به مصاف نماينده هند مي رود.

«آرين افراز» در وزن 52 کيلوگرم با اقتداربرابر «هاي هونگ» از هنگ کنگ به پيروزي رسيد و راهي دور بعدي شد.

در وزن 56 کيلوگرم سانداي نوجوانان، چهار ووشوکار از ايران، چين، افغانستان و فلسطين ثبت نام کرده بودند که نمايندگان افغانستان و فلسطين در اين مسابقات  شرکت نکردند.

تيم افغانستان به دليل مشکلات داخلي و تيم فلسطين نيز به دليل صادر نشدن به موقع رواديد از حضور در رقابت هاي آسيايي بازماندند.

با اين اوصاف رقابت «سهيل موسوي» و «چان هانگ ژائو» از چين براي کسب مدال طلا برگزار شد که موسوي با شايستگي در 2 راند متوالي حريف خود را شکست داد و نخستين مدال طلاي تيم ايران را ضرب کرد.

جوانان:

«علي ظفري» در وزن 52 کيلوگرم برابر «چان واي وونگ» از ماکائو در 2 راند متوالي به پيروزي رسيد و راهي دور بعدي شد تا به مصاف قرقيزستان برود.

«حسن لطفي» در وزن 80 کيلوگرم مقابل «ژان گينگ وانگ» از چين در مبارزه اي نزديک که 3 راند به طول کشيد صاحب برتري شد. وي در دور بعدي با نماينده هند مصاف مي دهد.

نظر شما