شناسهٔ خبر: 34821970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهیدی که نخبه علمی ریاضی و از دوستداران کتاب و مطالعه بود

شهید محمدعلی صالحی در دوران دبیرستان یکی از نخبگان رشته ریاضی بود و علاقه زیادی به مطالعه و کتاب خواندن داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، شهید محمدعلی صالحی در 27 مردادماه سال 1338 در شهرستان ابرکوه متولد و از دوران کودکی به کار و فعالیت اشتغال داشت به‌طوری‌که همراه با پدر در مزرعه کار می‌کرد.

پس از پایان تحصیلات راهنمایی در رشته ریاضی وارد دبیرستان شد و به تحصیل ادامه داد. وی به دلیل استعداد سرشار و نبوغ خارق‌العاده همواره از دانش آموزان سرآمد بود و مسائل پیچیده ریاضی و جبر که دانش آموزان و حتی بعضی از دبیران قادر به حل آن‌ها نبودند حل می‌کرد.

محمدعلی از طفولیت همراه با تحصیل به کار در کوره آجرپزی می‌پرداخت و از این طریق خانواده را در تأمین معاش کمک می‌کرد.

او قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ‌و در دوران ستم‌شاهی یکی از مخالفان سرسخت رژیم طاغوت بود و همواره در مجالس و محافل ظلم‌ها و ستم‌های رژیم شاه را مطرح می‌نمود و مردم را در این مورد آگاه می‌ساخت.

وی دوستدار کتاب و اهل مطالعه و تحقیق بود و کتاب‌های زیادی در کتابخانه شخصی خود داشت که بیشتر آن‌ها از آثار شهید مطهری بود. محمدعلی با مطالعه‌ کتاب‌های مختلف توانسته بود علم و آگاهی کافی را کسب نماید به‌طوری‌که در مناظرات صاحب‌نظر و صاحب‌فکر و اندیشه بود و همیشه قادر به پاسخگویی به سؤالات مطرح شده بود.

 پس‌ازاینکه به شهادت رسید تمام کتب وی که بیش از سیصد جلد بود به کتابخانه محله خودش اهداء گردید تا همه مشتاقان علم و اندیشه از آن استفاده نمایند و بهره‌های لازم را ببرند.

 شهید محمدعلی صالحی دارای اخلاقی نیکو و فکری بلند بود به‌طوری‌که تا روز شهادتش حتی یک نفر هم از او رنجیده‌خاطر نشد.

پس از پایان تحصیلات دوره متوسطه به خدمت مقدس سربازی رفت و در ژاندارمری سازمان‌دهی شد تا بالاخره در تاریخ دوم اردیبهشت سال 61 در محل اروندکنار براثر اصابت گلوله سلاح ضد هوایی به لقاءالله پیوست.

انتهای پیام/90027

برچسب‌ها:

نظر شما