شناسهٔ خبر: 34820027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کمال خرازی: حق خود را با مقاومت می‌توانیم بگیریم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: تنها از طریق مقاومت می‌توانیم در برابر زورگویی‌های دشمنان ایستادگی کرده و حق خود را بگیریم.

صاحب‌خبر -



سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دومین همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات در پاسخ به سؤالی درباره‌ ترک سیاست صبر استراتژیک از اردیبهشت ماه سال جاری و اتخاذ راهبرد مقاومت توسط کشورمان و استمرار این راهبرد گفت: حق را باید گرفت چراکه حق به انسان هدیه داده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه ملت ایران همواره مقاوم بوده و در راستای تأمین حقوق خود تلاش کرده و بهای زیادی را پرداخته است، گفت: تنها از طریق مقاومت می‌توانیم در برابر زورگویی‌های دشمنان ایستادگی کرده و حق خود را بگیریم.
خرازی گفت: آنچه که در ماه‌های اخیر به‌عنوان راهبرد مقاومت و راهبرد توازن اتفاق افتاد، در راستای مقابله با زورگویی‌های دیگران بود که در همین راستا می‌توانیم حقوق خود را استیفا کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: امروز مردم ایران از این بابت که توانسته‌اند در مقابل زورگویی‌های آمریکا و متحدانش مقاومت کرده و اقتدار خود را نشان دهند، خوشحال هستند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: این راهبرد باید با تدبیر، عقلانیت و خردورزی ادامه پیدا کند تا این مشکلات خاتمه یابد.
وی درباره تدوین سند راهبردی سیاست خارجی و قراردادن راهبرد مقاومت فعال در این سند، گفت: البته این سند نیست و در واقع راهبردی است که برای مقام معظم رهبری در شورای راهبردی روابط خارجی تهیه و با صلاحدید ایشان ابلاغ می‌شود. در مورد راهبرد مقاومت فعال گزارش‌هایی را خدمت ایشان ارسال کرده‌ایم و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
خرازی در ادامه درباره شکست اخیر انگلستان و آمریکا در ماجرای دزدی دریایی و پیروزی ایران در این تقابل، خاطرنشان کرد: اتفاق اخیر یک پیروزی دیپلماتیک برای کشورمان و شکستی بود برای انگلستان که بدون هیچ توجیه قانونی دست به این کار زده بود. این حرکات دشمنان قطعاً پایانی ندارد و آنها همواره توطئه‌ها و نقشه‌های زیادی را برای ما طراحی می‌کنند که باید در برابر این توطئه‌ها آماده ‌باشیم.

نظر شما