شناسهٔ خبر: 34818459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نابودی 70 هزار تن خرمای شرق کرمان بر اثر عارضه خشکیدگی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما 65 تا 70 هزار تن محصول خرمای شرق استان را ازبین برده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، عباس سعیدی در حاشیه سفر به شهرستان‌های شرقی استان کرمان در فهرج اظهارداشت: شدت خسارات عارضه خشکیدگی خرما در چهار شهرستان فهرج، ریگان، نرماشیر و بم خیلی گسترده‌تر از سال‌های گذشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان افزود: خشکیدگی خوشه‌های خرما بر اثر عارضه دمای بالا اتفاق می‌افتاد و میزان عارضه خشکیدگی خرما در شهرستان‌های مختلف متفاوت بوده است و در نیمه مرداد ماه به مدت سه روز گرمای هوا باعث شد که عارضه خشکیدگی را داشته باشیم.

سعیدی اظهار کرد: متاسفانه در مرداد و تیرماه طول دوره گرما و شدت درجه حرارت در نخلستان‌های شرق استان در چهار شهرستان ریگان، فهرج، نرماشیر و قسمتی از شهرستان بم عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: عاملی دیگر نیز همچون زمان تلقیح، گرده‌افشانی، طوفان و سرما باعث خسارت شد که آن هم روی خسارات نخیل‌کاران شرق استان تاثیرگذار بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: به دنبال این هستیم که بیمه 100 درصدی کشاورزان پرداخت شود و برای ادامه کار کشاورزان و تسهیلات بانکی اعتبار بگیریم.

انتهای پیام/80013/ق/ق

نظر شما