شناسهٔ خبر: 34817908 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت سکه گرمی به ۹۷۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۵/۲۷

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت طلا که سومین هفته صعودی خود را طی کرده بود، همچنان در رقم ۱۵۱۴ دلار برای هر اونس ثابت مانده است.

براساس گزارش ایسنا، مایک مک گلان، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ اینتلیجنس در یادداشت تحقیقاتی نسبت به دورنمای قیمت نقره ابراز خوش بینی کرد.

وی پیش بینی کرد نقره از پتانسیل صعود به قیمت ۲۲ دلار در هر اونس برخوردار است.

مک گلان خاطرنشان کرد با این حال روند صعودی نقره به این راحتی نخواهد بود. نقره در حال حاضر بالای مرز ۱۷ دلار معامله می‌شود و اگر قیمت آن بالای ۱۷ دلار نماند، از صعود بیشتر بازخواهد ماند.

وی در ادامه افزود: در حالی که به نظر می‌رسد طلا در کوتاه مدت رشد قیمت بیش از حد سریعی را تجربه کرده است، ممکن است اکنون نوبت به نقره رسیده باشد تا بدرخشد و روند صعودی فلزات ارزشمندی را هدایت کند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، هر اونس نقره در معاملات آتی بازار آمریکا آخرین بار ۱۷ دلار و ۱۵ سنت معامله شد و برای کل هفته یک درصد رشد نشان داد.

نقره از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۱۱ درصد رشد قیمت داشته اما زیر سایه طلا قرار گرفته است. فیلیپ نیومن، یکی از شرکای موسس شرکت “متالز فوکوس” برآورد کرده که با تسهیل سیاست پولی بانک‌های مرکزی و ارزش دلار آمریکا، قیمت نقره ممکن است تا پایان امسال به ۱۹ دلار صعود کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۵/۲۷ تا ساعت ۱۸، قیمت دلار برای فروش ۱۱,۷۵۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۱۶۵۰ تومان و ۱۱۷۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش ۱۳,۲۰۰ تومان گزارش شده است، همچنین در بانک مرکزی ۴۶۶۳ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳۱۰۰ تومان و ۱۳۲۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۹۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۱۷۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با کاهش روبرو بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۷ هزار و ۳۷۷ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و ۹۷۰ هزار تومان است.

برچسب‌ها:

نظر شما