شناسهٔ خبر: 34817769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آثار برتر جشنواره عکس توفیق زنجان کتاب می‌شود

نخستین جشنواره عکس «توفیق» با حضور 30 عکاس مدعو، 18 عکاس آزاد غیربومی و ۵۶ عکاس بومی در حال برگزاری است و قرار است 30 اثر از این آثار در کتاب منتخب آثار به چاپ رسیده و در نمایشگاهی برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین جشنواره ملی عکس «توفیق» در زنجان به همت سازمان فرهنگی شهرداری و به مدت چهار روز با حضور عکاسان مطرح و صاحب نام کشور در حال برگزاری است.

جشنواره عکس توفیق با هدف پرداختن هنرمندان به آداب و رسوم، هنر اصیل معماری، سنت‌های موجود، جاذبه‌های توریستی در زنجان در حال برگزاری است.

*حضور 30 عکاس مدعو در جشنواره عکس توفیق

دبیر نخستین جشنواره ملی عکس توفیق در این باره گفت: برگزاری جشنواره توفیق موجب ایجاد فضای تعاملی خوبی شده است.

ناصر محمدی گفت: وقتی چنین جمع‌هایی شکل می‌گیرد زمینه ارتباطات و استفاده از تجربیاتی را فراهم می‌کند که به عنوان مطالعه و درسی است که در حوزه عکاسی در این شهر رخ می‌دهد.

وی وجود عکاسان غیر بومی را فرصتی برای شهر دانست و افزود: آنچه که آنها از لنز دوربین خود رصد می‌کنند ابعاد جدیدی را که بومی‌ها ندیده‌اند ارائه خواهند کرد تا شهر ما با دقت بیشتری دیده و معرفی شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی عکس توفیق رونق اقتصادی را یکی از نتایج این جشنواره دانست و گفت: عکاس با نگاه خاص خود مواردی را بیان خواهد کرد که جذابیت‌های موجود را افزایش می‌دهد و با تحریک نگاه‌ها موجب جذب توریست می‌شود.

وی دنیای امروز را دنیای تصویر و ارتباطات بصری دانست و افزود: این عکس‌ها هستند که در فضاهای مجازی مدام منتشر و دیده می‌شوند و با توجه به اینکه فرصت مطالعه کمتری وجود دارد از همین رو تولید آثار عکاسی موجب معرفی بهتر شهر خواهد شد.

محمدی جایگاه آثار هنری را برابر با تولیدات صنعتی دانست و عنوان کرد: امیدواریم با حمایت ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر رهروان پیوسته نخستین جشنواره ملی عکس توفیق باشیم  و با برگزاری آن در سطح بین‌المللی جایگاه زنجان را آنچنان که شایسته است ارتقا دهیم.

دبیر نخستین جشنواره ملی عکس توفیق از حضور  30 عکاس مدعو، ۱۸ عکاس آزاد غیربومی و ۵۶ عکاس بومی در این جشنواره خبر داد و افزود: اختتامیه جشنواره ۲۸ مرداد همزمان با  روز جهانی عکاسی در فرهنگسرای زندگی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در این باره به خبرنگار فارس گفت: نخستین جشنواره ملی عکس توفیق در زنجان با حضور عکاسان صاحب‌نام کشوری در حال برگزاری است.

مریم شعبانی با بیان اینکه جشنواره عکس توفیق فرصتی برای معرفی جاذبه‎های توریستی و پرداختن به آداب و رسوم، هنر اصیل معماری، سنت‌های موجود و جاذبه‌های توریستی بود، تصریح کرد: در مدت برگزاری جشنواره عکس‌های بسیار زیبایی از این جاذبه‌ها ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه هنر عکاسی راهی بسیار مهم در انتقال مفاهیم و مضامین در حوزه‌های مختلف است، تصریح کرد: امیدواریم این جشنواره نیز بتواند جاذبه‌های شهر زنجان را به خوبی معرفی کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان ادامه داد: آثار برگزیده این جشنواره در قالب تابلوهای محیطی در ورودی‌های شهر زنجان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

*برگزاری جشنواره توفیق فرصت مناسبی برای معرفی شهر زنجان است

جمشید فرجوند عکاس کردستانی و یکی از عکاسان شرکت کننده در این جشنواره گفت: هدفم از حضور در این جشنواره بهره‌گیری از ظرفیت‌های جشنواره و همچنین دیدن فضای شهر زنجان بود.

 صاحب ۲۱۰ جایزه ملی و بین‌المللی در زمینه عکاسی ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری چنین جشنواره‌هایی اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب انتقال تجربیات می‌شود.

محمد رضا رجایی دیگر عکاس شرکت کننده در این جشنواره که دارای  چندین مقام بین‌المللی در زمینه عکاسی نیز است، ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره توفیق اظهار کرد: برگزاری این جشنواره اتفاق خوبی است که برای تبلیغ شهر رخ می‌دهد، چرا که در پایان آرشیو بسیار خوبی از کار عکاسان حرفه‌ای برای برگزار کنندگان به جا می‌ماند که می‌تواند در معرفی شهر موثر باشد.

حسین ملکی مدرس رشته عکاسی نیز که یکی از شرکت‌کنندگان جشنواره توفیق است، برگزاری این جشنواره را همزمان با روز عکاسی اتفاق مبارکی عنوان کرد و اظهار داشت: جشنواره‌ها باید از ابتدا به صورت قوی کار را آغاز کنند تا انگیزه حضور شرکت کننده  در دوره‌های بعدی تقویت شود.

فرشاد فاضلی مقدم از دیگر شرکت‌کنندگان این جشنواره نیز از عدم توجه به هنر عکاسی گله کرد و گفت: آنطور که باید و شاید به عکاسی اهمیت داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بسیار خوشحالیم از اینکه سازمان فرهنگی شهرداری زنجان با نگاهی متفاوت بدون حمایت سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها در راستای برگزاری جشنواره عکاسی اقدام کرده است.

گفتنی است، 30 اثر برگزیده این جشنواره در کتاب منتخب آثار به چاپ رسیده و در نمایشگاهی برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق/گ

نظر شما