شناسهٔ خبر: 34816516 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

تاثیر مجلات در زندگی رومزه

صاحب‌خبر -

تاثیر مطبوعات در زندگی روزمره ی انسان بسیار پر رنگ است . در گذشته به دلیل نبود اینترنت اخبار و موضوعات مختلف با بازه های زمانی متفاوت در سطح جهان پخش می شد .

امروزه به سرعت اخبار مختلف در سطح جهان پخش می شود و اخبار در کسری از ثانیه از شرق تا غرب منتقل می شود .

چرا مردم تحت تاثیر اخبار و مجلات هستند ؟

در گذشته اخبار از طریق روزنامه ها اعلام می شد و در آن زمان نیز طرفداران زیادی داشت و مردم با خرید روزنامه های سیاه و سفید از اخبار روز مطلع می شدند البته امروز نیز روزنامه ها در بین مردم طرفداران خاص خود را دارند و هنوز هم صنعت چاپ روزنامه وجود دارد .

در مجلات و اخبار به نکات جالب و جدیدی اشاره می شود که در زندگی روزمره ی مردم تاثیر گذار است و حتی اخبار مختلف بر زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد و از طرفی دنبال کردن اخبار و مجلات به نوعی سرگرمی همراه با کسب اطلاعات جدید می باشد .

همچنین مجله های مختلفی وجود داشتند که هر ماه نسخه ای از آن ها چاپ می شد و در اختیار مردم قرار می گرفت و ذکر این نکته الزامی ست که هنوز هم مجله هایی که ماهیانه چاپ می شوند وجود دارند و توانسته اند مخاطبان زیادی را در سراسر جهان به خود اختصاص دهند .

پیشرفت و گرایش به مجله ها

با پیشرفت تکنولوژی و ورود مجله های اینترنتی ، مجله های مختلفی در سطح اینترنت شروع به فعالیت کردند . این مجله ها با سبک های مختلفی در حال انتشار مطالب روزانه و مورد علاقه ی مردم هستند . به دلیل قابلیت های زیاد ، در دسترس بودن ، هزینه نداشتن و .... مردم به سرعت مخاطبان این مجله ها شدند .

یک مجله خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

1 - یک مجله اینترنتی خوب باید مطالب مورد نیاز مردم را به راحتی در اختیار آن ها قرار دهد.

2 – در مورد موضوعات روز مطالب جدید برای مخاطبان داشته باشد .

3 – اطلاعاتی که به مردم می دهد کاملا درست و معتبر باشند .

4 – مجله ی جذاب و با لحن دوستانه باشد تا بتواند به راحتی با مخاطبان ارتباط برقرار کند .

چه موضوعاتی در مجله های اینترنتی وجود دارد ؟

مجله های اینترنتی در مورد موارد مختلفی از جمله روانشناسی ، پزشکی ، تفریحی ، گردشگری ، سبک زندگی ، مد و ... فعالیت می کنند . هر کدام از این موارد نیز شامل زمینه های مختلفی می باشد .

برای مثال در زمینه ی پزشکی مواردی همچون میوه درمانی ، مشکلات پزشکی ، روش های درمان و ... وجود دارد .

یا در مورد روانشناسی زمینه های مختلفی همچون سخنان انگیزشی ، اطلاح رفتارهای روزانه و مواردی که به زندگی روزمره کمک بیشتری کند مطرح می شود .

یکی از زمینه های پر مخاطب و جذاب مد و لباس می باشد . مجله های زیادی در زمینه ی مد و لباس فعالیت می کنند . اگر بخواهیم در این زمینه دقیق تر بررسی کنیم خواهیم دید مد های زنانه طرفدار بیشتری دارد چرا که معمولا زنان بیشتر به لباس و مد توجه می کنند .

در زمینه مد زنانه نیز مواردی همچون مدل مانتو ، مدل دامن زنانه ، مدل لباس مجلسی زنانه و ... نیز وجود دارد .

در چه زمینه هایی نمی توان در مجله های اینترنتی فعالیت کرد ؟

بسیاری از زمینه ها نیاز به اطلاعات دقیق دارند برای مثال اگر اطلاعات کافی در زمینه های پزشکی نداریم ، نباید راجع به تجویز دارو و همینطور میزان مصرف آن صحبت کنیم و اعدادی را برای حد مصرف به کاربران ارائه دهیم .

چه تفاوتی بین مجله های فارسی زبان و انگلیسی زبان وجود دارد ؟

در مجله های مختلف به هر زبانی مطابق با فرهنگ مردم به آن ها اطلاعات مختلفی داده میشود که این موضوع وجه تمایز بین مجله های فارسی و انگلیسی می باشد .

همچنین در مجله های فارسی زبان مسائلی وجود دارد که در مجله های انگلیسی زبان این موضوعات وجود ندارد .

معرفی یک مجله ی اینترنتی عالی

احتمالا تا به امروز از مجله های مختلف اینترنتی به دلایل مختلفی بازدید کرده اید ولی شاید موضوعی که نظر شما را جلب کرده باشد تبلیغات بیش از حد مجلات در سایت ها است .

تبلیغات زیاد باعث می شود کاربر نتواند با آرامش و تمرکز عالی موضوعات مختلف را بخواند و از خواندن و سپری کردن وقت در مجله ها لذت ببرد .

مورد بعدی که در اکثر مجلات وجود دارد جنس مطالب سایت می باشد .

اغلب اوقات برای تفریح و گشت و گذار در اینترنت وارد مجله های تفریحی می شویم ولی به محض ورود با قسمت اخبار مواجه می شویم که صرفا اخبار حوادث مربوط به قتل و .... را پوشش داده و به جای لذت بردن از مطالب سایت ممکن است بعد از چند دقیقه ذهن ما درگیر مواردی ناخواسته شود که این موضوع نیز یکی از بزرگترین ضعف های مجلات ایرانی می باشد.

حال سوالی که پیش می آید این مورد است که آیا مجله ای وجود دارد که این ضعف ها را پوشش داده باشد ؟

آیا مجله ای وجود دارد که رضایت مخاطب جزء اولین اصول آن باشد ؟

مجله ی اینترنتی باحال مگ به نشانی bahalmag.ir پیشنهاد ما به شما می باشد .

این مجله در زمینه های متفاوت مورد نیاز مردم ، مطالب کاملا جالب و همچنین جذاب را اختیار مخاطبان قرار می دهد . اگر در زمینه های مختلف مایل به کسب اطلاعات جدید می باشد حتما نیم نگاهی به این مجله تفریحی داشته باشید .

کلیه ی مطالب مختلف در زمینه های روانشناسی ، آشپزی ، سبک زندگی ، مد ، زیبایی ، سرگرمی ، علمی و ... در این مجله به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد .

نظر شما