شناسهٔ خبر: 34815648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمیته امداد سمیرم ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرد

اصفهان- ایرنا- کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم از ابتدای سال ۹۷ تا اردیبهشت ماه امسال ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است.

صاحب‌خبر -

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به معرفی ۶۱۶ نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات به بانک ها، اظهار داشت: این وام ها در قالب های مختلف از جمله کارگشایی، مسکن و خودکفایی پرداخت شده است.

علی قربان افشاری افزود: اعتبار این تسهیلات که از ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال برای نفر متقاضی بوده، از محل تبصره ۱۶ و بودجه داخلی نهاد امداد تامین شده است.

به گفته وی، ۳۳ نفر از ابتدای امسال تا امروز خودکفا شده اند و ۲۱ متقاضی نیز در این مدت برای دریافت وام های خودکفایی به بانک ها معرفی شده اند که ۸ نفر از آنان تاکنون تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

وی مجموع هزینه های ۴ ماهه اول سال جاری کمیته امداد حضرت امام(ره) این شهرستان را ۳۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در بخش درآمدهای امداد نیز پیش بینی ما برای سال ۹۸ ۲۶ میلیارد ریال است.

افشاری با اشاره به تامین ۱۸۱ مورد جهیزیه زوج های جوان تحت پوشش در سال ۹۷ با عتباری افزون بر ۶هزار و ۲۰۰ میلیون ریال خاطر نشان کرد: ۳۳ مورد کمک هزینه ازدواج و جهیزیه نیز از ابتدای سال ۹۸ تا امروز داشته ایم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم اشاره ای نیز به موضوع سیل فروردین ماه و خسارت های آن داشت و گفت: ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرها و ۱۰۰ خانه روستایی متعلق به مددجویان نهادهای حمایتی در بهار امسال آسیب کلی دیده و تخریبی بودند.

به گفته افشاری، با هم افزایی نهادهای حمایتی، کمک های خیران و بنیاد مسکن علاوه بر اختصاص مجتمع ۱۲۰ واحدی بنیاد مسکن در شهرک آبشار به سیلزدگان ۳۰ قرارداد اجاره با ودیعه مسکن دولتی نیز در شهر سمیرم منعقد شد.

وی همچنین تعداد ایتام تحت پوشش این نهاد را ۱۷۶ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد یتیم ۳۴۹ نفر حامی بومی و ۵۷۹ حامی غیربومی دارند که سرانه دریافتی آنان بعد از سفر مهندس فتاح در سال گذشته به سمیرم از میانگین ۱۸۹ هزار تومن به ۲۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی اشاره ای هم به مسایل درمان و بهداشت مددجویان کمیته امداد داشت و اضافه کرد: ۳۲۶ کودک زیر ۵ سال دارای اختلال رشد، ۱۵۰ بیمار صعب العلاج، شش بیمار خاص و ۳۵۰ سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم زکات پرداختی مردم سمیرم در سال ۹۷ را ۵هزار و ۲۰۰میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: امسال و تا زمان حاضر ۳۰۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شده است.

افشاری درآمد حاصل از صدقات سمیرمی ها را نیز ۱۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تا امروز اعلام کرد.

وی تعداد خانوارهای معیشت بگیر این نهاد را دو هزار و ۵۵۵ خانوار عنوان کرد و افزود: ماهانه مبالغی از ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای خانوار یک نفره تا ۵۱۶ هزار تومان برای یک خانوار پنج نفره منهای یارانه دولت، پرداخت می شود.

۵.۸ درصد از جمعیت ۷۹ هزار نفری شهرستان سمیرم(۴هزار و ۸۳۴ نفر در قالب ۲هزار و ۵۳۴ خانوار) زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

۱۱۹ خانوار از مجمع این تعداد، عشایر چادرنشین تحت پوشش نهاد امداد هستند و ۸۱۸ خانوار نیز از خدمات مختلف اداری، تعاملی و کمک های کمیته امداد استفاده می کنند.

بر همین اساس، ۳۲۷  دانش آموز و ۹۶ دانشجو نیز از حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.

شهرستان سمیرم دارای ۱۰۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت، ۶ شهر، چهار بخش و ۱۵۰ روستا و آبادی است و در۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

۷۱۴۷/۶۰۲۶/

نظر شما