شناسهٔ خبر: 34815585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چند ماه از سیل ویرانگر در استان گذشت

آمارها و امیدها

بارندگی های بهار 98 به شش هزار واحد مسکونی در استان اصفهان خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر به سمیرم گفت: بیشترین خسارت ها به منازل مسکونی فریدن، فریدونشهر، بوئین میاندشت، چادگان و سمیرم وارد شده است.

غلامحسین خانی تعداد واحدهای خسارت دیده شهر سمیرم  300 واحد مسکونی بیان کرد و افزود: 837 واحد مسکونی هم در دیگر شهرها و روستاهای سمیرم ارزیابی و مشخص شد که به این خانه ها در بافت فرسوده شهر در بارندگی و سیل خسارت وارد شده است .

 وی گفت: بنیاد مسکن در حال ساخت 120 واحد مسکونی برای خانواده های خسارت دیده است که در قالب وام کم بهره و بلاعوض به افراد متقاضی تا پایان سال تحویل می شود.

خانی افزود: در مرحله اول به تعداد 145 نفر که منازل مسکونی آنها قابل تعمیر بود، وام تعمیراتی از پنج تا ده میلیون تومان پرداخت شد.

وی در خصوص روستاههای شهرستان هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون، هزار و 470 تن قیر یارانه ای به روستاهای سمیرم اختصاص داده شده که با آن، 35 روستای شهرستان کامل آسفالت شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پنج میلیارد و 200 میلیون تومان با همکاری دهیاری ها و شوراها  برای آسفالت معابر و خیابانهای روستاها هزینه شده است.

شهرستان سمیرم با چهار شهر، چهار بخش و 120 روستا و آبادی در 160 کیلو متری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

آمارها و امیدها آمارها و امیدها آمارها و امیدها آمارها و امیدها آمارها و امیدها آمارها و امیدها آمارها و امیدها

نظر شما