شناسهٔ خبر: 34812593 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از دانشگاه‌ها؛

طرح دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه تهران

تهران- ایرنا- معاونت دانشجویی دانشگاه تهران از برگزاری طرح دانشگاه بدون دخانیات در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در این مرکز علمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه تهران، «حسن به‌نژاد» معاون دانشجویی دانشگاه تهران با بیان این‌ آموزش عالی از اساسی ترین مسیرهای دستیابی به توسعه انسانی است؛ گفت: سلامت به همراه آموزش یکی از شاخص‌های اصلی توسعه انسانی به شمار می رود. بنابراین ارتقاء یک‌پارچه سلامت و محیط باید در این مراکز مورد توجه قرار گیرد.

وی، افزود: براساس آمارها و همچنین آسیب‌های سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی مصرف دخانیات، سیاست‌ها و اهداف دانشگاه تهران مبنی بر ایجاد یک محیط سالم، حفظ محیط‌زیست و حرکت به‌سوی دانشگاه سبز، طرح «دانشگاه بدون دخانیات» با هدف ترویج و ارتقاء سلامت جسمی و روحی دانشجویان و احترام به سایر دانشگاهیان اجرا می‌شود.

به‌نژاد خاطرنشان کرد: دستورالعمل اجرایی این طرح بعد از نقد و بررسی‌ در شورای فرهنگی و مشورت با کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی با یک رویکرد اجتماعی، فرهنگی، پیشگیرانه و سلامت محور با التزام به قوانین پنجم  مرداد ۱۳۹۸ در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه تهران به تصویب رسید.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه تهران؛ خط مشی، آئین‌نامه اجرایی، ترکیب و شرح وظایف شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دانشگاه بدون دخانیات با مشارکت تمام دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان قابل اجرا است.

همکاری سازمان جهاددانشگاهی تهران با مجتمع صنعتی اسفراین

سازمان جهاددانشگاهی تهران و مجتمع صنعتی اسفراین به منظور همکاری در ساخت کوره سخت‌کن القایی برای سختی سطوح غلتک‌ها قرارداد همکاری امضا کردند.

براساس این قرارداد مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد ویژه فلزی سازمان جهاد دانشگاهی تهران دستگاه سخت‌کن القایی را طراحی و پس از نصب و راه‌اندازی به مجتمع صنعتی اسفراین تحویل می دهد.

برگزاری دوره های HSE در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به منظور فراهم سازی بستری ایمن و سالم برای سازمان‌ها و جامعه دانشگاهی تهران دوره های HSE برگزار می کند.

آشنایی با اصول ایمنی و بهداشت حرفه‌ای؛ اصول کمک‌های اولیه؛ مفاهیم استاندارد ISO۱۴۰۰۱ – مستندسازی؛ مدیریت سبز؛ ایمنی حریق؛ وضعیت اضطراری و مدیریت شرایط اضطراری؛ آشنایی با عوامل زیان‌آور محیط اجتماعی کار و اصول آرگونومی از جمله محورهای این دوره است.

هم‌چنین آشنایی با قوانین و الزامات محیط ‌زیستی – اصول محیط ‌زیست؛ آشنایی با علائم ایمنی، بهداشتی و محیط ‌زیستی – روش‌های حفاظت در برابر خطرات ایمنی و بهداشتی MSDS؛ آشنایی با مدیریت ریسک و کارگاه عملی و همچنین آشنایی با مفاهیم استاندارد ohsa ۱۸۰۰۱ – مستندسازی، از دیگر محورهای دوره HSE است.

داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی  http://stp.ut.ac.ir/workshophse مراجعه کنند.

بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی از واحد پردیس پیام نور

دبیر کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی از بازدید این کمیته از مرکز پردیس دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی به دنبال ارتقاء کیفیت دانشگاه‌ها است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این بازدید وضعیت آموزشی و پژوهشی، فیزیکی، اعضای هیات علمی، استادان و دانشجویان هر یک از مقاطع را مورد بررسی قرار داد.

فریده اولاد قباد همچنین با اشاره به طرح های این کمیته تصریح کرد: در کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی موضوع پروژه ساختمانی نیمه تمام واحد پردیس این مرکز علمی پیگیری می شود.

بازدید رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از مؤسسه لغت‌نامه دهخدا

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک تهران از مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران بازدید کردند.

نام‌گذاری خیابان‌های اطراف به نام مدیران اسبق این مؤسسه و حضور در فضاسازی فرهنگی، به‌سازی باغ و ایجاد باغ مشاهیر ادبی از جمله محورهای مورد بحث و بررسی این بازدید به شمار می رود.

کتاب "مدل سازی معادلات ساختاری فراتحلیلی" منتشر شد

کتاب "مدل سازی معادلات ساختاری فراتحلیلی" تالیف سوازان جک با ترجمه حجت وحدتی و سید هادی موسوی نژاد به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به چاپ رسید.

کتاب مدل سازی معادلات ساختاری فراتحلیلی یا به اختصار MASEM یک شاخه تحقیقاتی جدید و دارای جهت گیری کاربردی است.

مقدمه‌ای بر فرا تحلیل و مدل سازی معادلات ساختاری، روش هایی برای مدل سازی معادلات ساختاری فراتحلیلی، ناهمگنی، موضوعاتی در خصوص مدل سازی معادلات ساختاری فراتحلیلی، برازش مدل مسیر با روش دو مرحله ای، برازش مدل عاملی با رویکرد دو مرحله ای از سرفصل های این کتاب است.

علاقه مندان برای تهیه این اثر به فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به آدرس تهران - خیابان انقلاب - بین فلسطین و چهار راه ولیعصر-  فروشگاه و نمایشگاه دائمی کتاب جهاد دانشگاهی مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۸۷۶۲۵ تماس حاصل کنند.

نظر شما