شناسهٔ خبر: 34812534 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شما نظر بدهید/ پیشنهاد اخیر ترامپ برای گفتگو با ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

یک روزنامه آمریکایی از طرحی خبر داد که ترامپ قصد داشته است به شرط گفتگو با ایران این طرح را اجرایی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه دیلی بیست در هفته گذشته جزئیاتی از طرح تازه ترامپ برای گفتگو با ایران را فاش کرد.

این روزنامه گزارش داده است: آخرین پیام های متناقض درباره ایران به پیش‌شرط های آمریکا برای گفت و گو با ایران باز می‌گردد. پیش‌شرط هایی که در چندهفته اخیر از سوی واسطه ها یا میانجی های غیرآمریکایی به گوش ایرانی ها رسانده شده است. یکی از این موارد درباره بازه زمانی است که ترامپ گفته می تواند برای تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نظر بگیرد تا گفت و گو میان دو طرف شکل بگیرد.

 قریب به یک ماه پیش گفته شد که رئیس جمهور فرانسه در گفت و گو با همتای ایرانی خود پیشنهاد تعلیق در برابر تعلیق را داده که به معنای تعلیق تحریم های آمریکا در برابر تعلیق کاهش تعهدات برجامی ایران بوده است. طرحی که صرفا در حد رسانه ای مطرح شد اما از سوی هیچ مقام مشخصی در ایران ، فرانسه یا آمریکا تایید یا تکذیب نشد.

 مقام های آْمریکایی و اروپایی که در جریان این طرح بوده‌اند به دیلی بیست گفته‌اند که مقام های شورای امنیت ملی آمریکا درباره جزئیات طرح تعلیق در برابر تعلیق با هم اختلاف نظر داشته اند. یکی از اصلی ترین اختلاف های آنها برسر این بوده که آیا برای شروع بخش گزینش شده ای از تحریم ها را تعلیق کنند یا همچنان تحریم ها را حفظ کنند و یا کل تحریم های اعمال شده علیه ایران را به حالت تعلیق درآوردند. 

شما کاربران خبرآنلاین می توانید نظرات خود را در قالب کامنت انتهای همین خبر برای ما ارسال کنید.

310 23

نظر شما