شناسهٔ خبر: 34809041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش ۴۱ درصدی شرکت‌کنندگان جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در آستانه‌اشرفیه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از افزایش شرکت‌کننده در جشنواره کتابخانه رضوی در آستانه‌اشرفیه خبر داد و گفت: در جشنواره امسال نزدیک به دو هزار شرکت‌کننده حضور دارند که خوشبختانه با افزایش چهل‌ویک درصدی در این بخش و‌ افزایش ۱۴۳ درصدی در بخش کتاب‌خوانی آنلاین مواجه بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در اختتامیه نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی (آستانه‌اشرفیه) در حسینیه اعظم حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) با بیان اینکه پروردگار در قرآن کریم تأکید بسیار زیادی به کتاب‌خوانی دارد، اظهار کرد: بالاترین معجزه پیامبر (ص) قرآن کریم است که این امر نشان‌دهنده ارزش زیاد کتاب‌خوانی در پیشگاه پروردگار و‌ ائمه اطهار است.

وی با اشاره به راه‌های رسیدن به پروردگار گفت: راه‌های رسیدن به خدا فقط عبادت و‌ گوشه‌گیری نیست و‌ باید برای رسیدن به خدا علاوه بر عبادت به کتاب‌خوانی و کسب علم توجه کرد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه کتاب‌خوانی را یک فریضه باارزش دانست و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به افزایش سرانه مطالعه در کشور کمک کرد زیرا در صورت انجام این کار بسیاری از مشکلات جامعه و خانواده حل می‌شود.

طیبی با اشاره به میزان سرانه مطالعه در کشور بیان کرد: طبق آخرین آمار، سرانه مطالعه در کشور هجده دقیقه است درحالی‌که این آمار در کشوری به‌مانند هند ۱۱۲ دقیقه است که این آمار برای کشور مذهبی به‌مانند ایران بسیار پایین است.

وی با گله‌مندی از آموزش‌وپرورش در خصوص نپرداختن به فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه تصریح کرد: باید کتاب‌های مدارس از حالت حفظ کردن مطالب فاصله بگیرد زیرا دانش آموزان را از کتاب و کتاب‌خوانی بی زار می‌کند و‌ این امر برای جامعه اصلاً خوب نیست.

پیشرفت جامعه منوط به توجه به فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این مراسم  با بیان اینکه باید به فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه افزایش پیدا کند، اظهار کرد: پیشرفت جامعه منوط به توجه به فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه است زیرا کتاب‌خوانی باعث باز شدن فکر انسان و تحول فرهنگی در جامعه می‌شود لذا باید با برگزاری مراسم‌های مختلف فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه را رواج داد.

مهسا کرمی با اشاره به آشنایی مردم با ائمه اطهار از طریق کتاب‌خوانی گفت: استکبار  سعی دارد مردم و‌ جوانان را از فرهنگ اسلامی و‌ ائمه اطهار دور و جامعه را با مشکل مواجه کند که تاکنون موفق نبوده ولی باید برای ادامه این روند از طریق برنامه‌های فرهنگی، نوجوانان و جوانان را با ویژگی‌های ائمه اطهار آشنا کنیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در آستانه‌اشرفیه بیان کرد: مردم ایران ارادت خاصی به امام هشتم دارند و‌ هدف از برگزاری این مراسم علاوه بر احیای امر کتاب‌خوانی در جامعه توجه به فرهنگ رضوی در جامعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از افزایش شرکت‌کننده در جشنواره کتابخانه رضوی در آستانه‌اشرفیه خبر داد و گفت: در جشنواره امسال نزدیک به دو هزار شرکت‌کننده حضور دارند که خوشبختانه با افزایش چهل‌ویک درصدی در این بخش و‌ افزایش ۱۴۳ درصدی در بخش کتاب‌خوانی آنلاین مواجه بودیم.

به گزارش فارس در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در آستانه‌اشرفیه دو هزار شرکت‌کننده حضور و در پایان از دوازده برگزیده  نوجوان شهرستانی و ۹ نفر استانی و پنج نفر بزرگ‌سال تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/84008

نظر شما