شناسهٔ خبر: 34806642 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارائه تسهیلات استقرار به دانش‌بنیان‌ها در برج نوآوری کیش

تهران- ایرنا- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از توانایی این صندوق جهت ارائه تسهیلات استقرار و تهیه دفتر کار برای شرکت‌های دانش‌بنیان در برج نوآوری کیش خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی وحدت روز یکشنبه در آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: این صندوق تلاش کرده در حوزه‌های مختلف تسهیلات مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کند، یکی از نیازهای این شرکت‌ها استقرار و تامین تسهیلات برای تهیه دفتر محل کار است.

وی بیان کرد: این صندوق آمادگی دارد زمینه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را در برج نوآوری کیش فراهم کند، شرکتی نوپا باشد و نیاز به خرید ملک نداشته باشد صندوق می‌تواند برای رهن دفتر کار به مدت سه سال از این شرکت حمایت کند.

وحدت اظهار کرد: سیاست صندوق این است که اگر شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز فناوری در قالب مجتمع فعالیت داشته باشند، اثربخشی بیشتری داشته و اگر در ناحیه نوآوری مستقر شوند می‌توانند به بافت شهری را اصلاح کنند و به صورت جمعی به فعالیت بپردازند، صندوق نوآوری و شکوفایی برای استقرار جمعی این شرکت‌ها از نمونه تشویقی برای حمایت از این شرکت‌ها استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: در نظر داریم از سیاست‌های تشویقی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در برج نوآوری کیش حمایت کنیم، برای نهادهایی مانند شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌های نوپا و هسته‌های فناوری نیز تسهیلات استقرار در قالب رهن در اختیارشان قرار خواهیم داد تا بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: ما معتقدیم که کیش در حوزه نوآوری می‌تواند ویترین نوآوری در کشور باشد.

بر اساس این تفاهم‌نامه سه‌جانبه که امروز به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رسید، برج نوآوری در کیش تا اوایل پاییز امسال راه‌اندازی خواهد شد.

این مرکز فناورانه به منظور استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان پیشگام و صادراتی، استارتاپ‌ها، نهادهای تأمین مالی، شتاب‌دهنده‌ها و سایر نهادهای واسط ایجاد می‌شود.

نظر شما