شناسهٔ خبر: 34806382 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

انیماتور «پلنگ صورتی» درگذشت

باشگاه خبرنگاران

ریچارد ویلیامز برنده دو جایزه اسکار و خالق انیمیشن «چه کسی برای راجر ربیت پاپوش دوخت؟» و «پلنگ صورتی» در گذشت.

صاحب‌خبر -

انیماتور برنده جایزه اسکار در گذشتبه گزارش شفاف، ریچارد ویلیامز انیمیشن ساز مشهور که بیشتر برای انیمیشن «چه کسی برای راجر ربیت پاپوش دوخت؟» شناخته می‌شود روز جمعه در خانه خود در شهر بریستول انگلیس در سن ۸۶  سالگی در گذشت.

ویلیامز یک انیماتور، کارگردان، تهیه کننده، مولف و معلم شاخصی بود که سه جایزه اسکار و سه جایزه بفتا را کسب کرده بود. او علاوه بر انیمیشن محبوب راجر ربیت دنباله‌هایی از مجموعه انیمیشن‌های «پلنگ صورتی» را کارگردانی کرده بود و برای اولین فیلم خود به نام «جزیره کوچک» در سال ۱۹۵۸ نظرات را به سمت خود جلب کرد و در نهایت در سال ۱۹۷۱ با انیمیشن اقتباسی «سرود کریسمس» اولین جایزه اسکار خود را دریافت کرد.

«چه کسی برای راجر ربیت پاپوش دوخت؟» در زمینه انیمیشن سازی تغییرات زیادی را به وجود آورد، برای ویلیامز دو جایزه اسکار در بخش بهترین جلوه‌های ویژه و دستاورد خاص به ارمغان آورد.

ویلیامز در آموزش توانایی‌های انیمیشن سازی خود با دیگران بسیار مشتاق بود و از اواخر سال ۱۹۹۰ کلاس‌های آموزشی خود را آغاز کرد و با استودیو‌هایی از جمله دیزنی، پیکسار، دریم ورکز و برادران وارنر در این زمینه همکاری کرده است. او در سال ۲۰۰۱ کتاب پرفروش «ابزار بقای انیمیشن ساز ها» را منتشر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما