شناسهٔ خبر: 34790088 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ذوعلم:

مرکز آموزش بین‌المللی در مدرسه دارالفنون تاسیس می‌شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مرکز آموزش بین‌المللی سازمان با هدف انجام تعاملات بین‌المللی در مدرسه تاریخی دارالفنون راه اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم امروز شنبه در جلسه شورای مدیران سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص فعالیت های مدرسه تاریخی دارالفنون، اظهار کرد: این مدرسه توسط یکی از بزرگ مردان تاریخ یعنی امیرکبیر پایه ریزی شد و نیاز است که در این زمانه برای احیای نام، اندیشه و شخصیت علمی او تلاش وافری صورت پذیرد.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه مدرسه تاریخی دارالفنون افزود: برنامه داریم مرکز آموزش بین المللی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای تعاملات بین المللی به زودی در این مدرسه تاریخی تاسیس و راه اندازی شود که می تواند منشا اثرات مطلوب بسیاری باشد.

دارالفنون نام مؤسسه ای بود که در سال ۱۲۳۰ به ابتکار میرزا تقی خان امیرکبیر در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار برای آموزش علوم و فنون جدید در تهران تأسیس شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم تودیع رییس سابق مدرسه دارالفنون با تقدیر و تشکر از زحماتی که وی در مدت تصدی این پست داشت، گفت: از رییس جدید این مجموعه مهم انتظار داریم کارهای خوب صورت گرفته در گذشته امتداد داشته باشد و این مدرسه تاریخی پایتخت و البته کشور به عنوان یک مرکز ویژه فرهنگی فعال شود.

وی ادامه داد: مدرسه دارالفنون می تواند به عنوان یک کانون فرهنگی و تربیتی وزین در شهر تهران  ایفای نقش کند و می بایست تدابیری اندیشیده شود تا این مدرسه به عنوان یک قطب گردشگری در این کلانشهر مورد توجه قرار گیرد.

در بخش دیگری از این نشست، ذوعلم با اهدای احکامی از زحمات عابد بدریان رییس سابق مدرسه دارالفنون تقدیر و مسعود بهرامی را به عنوان رییس جدید این مدرسه تاریخی منصوب کرد.

نظر شما