شناسهٔ خبر: 34788256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانش آموزان گیلانی در مرحله نخست جشنواره ملی رسانش برگزیده شدند

رشت - ایرنا - سه اثر از دانش آموزان گیلانی در مرحله نخست جشنواره ملی رسانه های دانش آموزی با عنوان رسانش برگزیده شده و به مرحله دوم راه یافتند.

صاحب‌خبر -

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با پایان یافتن داوری نخستین مرحله جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی با عنوان رسانش با شعار رسانش‌،‌ خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه؛ اسامی برگزیدگان این مرحله از جشنواره اعلام شد.

مهیار فتحی پور افزود: در بخش روزنامه دیواری و موشن گرافی اثر محمد امین رستم پور و در بخش اینفوگرافیک اثر ارسالی محمدرضا میرسرایی به عنوان آثار برگزیده مرحله نخست جشنواره ملی رسانس معرفی شدند که هر سه اثر از دبیرستان شاهد امام خمینی (ره) صومعه سراست.

وی با بیان این که دوره پایانی برگزیدگان جشنواره رسانش همراه با دوره‌های آموزشی و با حضور چهره های معروف فرهنگی و هنری در دانشگاه صدا و سیما برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در پایان کارگاه‌ ها، دانش‌آموزان توسط داوران سطح‌بندی و انتخاب می‌شوند و از افراد برگزیده در اختتامیه جشنواره تقدیر و تجلیل به عمل می آید.

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان اضافه کرد: علاوه بر رقابت فشرده و دو روزه دانش آموزان در تولید رسانه ای، بازدید از فضاهای تولیدات نظیر استودیو کروماکی، کارگاه طراحی، آرشیو دانشگاه، استودیوهای برنامه سازی در حوزه صدا و تصویر از جمله دیگر برنامه های این دوره است.

وی با اشاره به برگزاری دوره ها و کارگاه های مختلف در این دوره فشرده تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی، کارگاه خلاقیت و سوژه یابی، کارگاه کسب و کارهای رسانه ای، کارگاه های تکنیکی و تخصصی، روزنامه نگاری، صفحه آرایی، عکاسی، تدوین و فیلمنامه و هم چنین نقد و بررسی مستند (متولد اورشلیم) نیز با حضور چهره های متخصص علمی و رسانه ای برای جمع برگزیدگان حاضر در جشنواره رسانش برگزار خواهد شد.

اختتامیه جشنواره ملی رسانش دوشنبه هفته جاری در تماشاخانه هنر حوزه هنری با حضور چهره های سرشناس فرهنگی و هنری برگزار می شود.

پیش از این فراخوان دانش آموزان برای شرکت در اولین دوره جشنواره ملی رسانه های دانش آموزی با عنوان رسانش ویژه دانش آموزان مقاطع متوسطه دوره اول و دوم با شعار انجام گرفته بود.
شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزی، به کارگیری استعدادهای دانش آموزان در حوزه رسانه، فعال کردن و به کارگیری انواع رسانه های موثر، مفید و جذاب دانش آموزی در مدارس ، تاسیس یک رسانه با کیفیت و دارای ضریب نفوذ بالا برای مخاطب دانش آموز در سطح دانش آموزان و شناسایی و معرفی دانش آموزان مستعد و علاقمند به رسانه های فعال و انقلابی کشور از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان شده است.

 اسطوره های شهر من (معرفی شهدا و یا شخصیت های معروف و اثرگذار انقلابی شهر)، همکلاسی آسمانی من (معرفی دانش آموزان شهید مدرسه، شهرستان و یا استان)، لشکر فرشتگان (بررسی و واکاوی ابعاد مجاهدت‌های یک بانوی مسلمان در عرصه‌های مختلف جهاد)، دانش آموزان کارآفرین (معرفی دانش آموزان کارآفرین شهر و یا استان)، معلم نمونه مدرسه من، مدرسه و شهر من (معرفی مهمترین نقاط قوت)، چهل سالگی انقلاب و تاریخ شفاهی انقلاب در شهر از موضوعاتی ارائه آثار به این جشنواره بود.

در سال تحصیلی گذشته افزون بر ۳۹۳ هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

نظر شما