شناسهٔ خبر: 34773801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

وزیر خارجه ایران به کویت سفر می‌کند

فارس : یک روزنامه کویتی از سفر یک روزه وزیرخارجه ایران به کویت برای دیدار با مقامات این کشور خبر داد. طبق این خبر، محمدجواد ظریف، وزیرخارجه ایران امروز(شنبه) در سفری یک روزه به کویت می‌رود. روزنامه کویتی«القبس» به نقل از برخی منابع آگاه با اعلام این خبر نوشت که ظریف در این دیدار با مقامات سیاسی کویت دیدار و با «صباح الخالد» معاون نخست‌وزیر و وزیرخارجه این کشور گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

محمدجواد ظریف عصر یکشنبه، بیستم مرداد ماه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری به دوحه رفت و در مدت دو روز حضورش در قطر با «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر و «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» همتای قطری خود، ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات این روزهای منطقه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد. ظریف در پایان این سفر در گزارشی توییتری این سفر را سازنده خواند و بار دیگر تاکید کرد که ملت‌های منطقه قادر به تضمین امنیت منطقه خلیج‌فارس هستند. سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به سفرهای قریب‌الوقوع ظریف به منطقه و اروپا گفته بود که ظریف به چند کشور حوزه خلیج‌فارس در فواصلی سفر خواهد داشت و مجددا مواضع جمهوری اسلامی ایران را درخصوص همکاری‌های منطقه‌ای و لزوم همگرایی کشورهای منطقه برای تامین امنیت این منطقه حساس به‌ویژه خلیج‌فارس و تنگه هرمز بیان خواهد کرد.

همچنین وزارت امورخارجه فنلاند در بیانیه‌ای از سفر وزیر امورخارجه ایران به فنلاند خبر داد و دستور کار مذاکرات دو طرف را اعلام کرد. به گزارش «ایسنا» پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه فنلاند در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران روز ۱۹ آگوست[۲۸مرداد] به فنلاند سفر کرده و با سالی نینیستو، رئیس‌جمهور فنلاند، ویل اسکیناری وزیر توسعه همکاری و تجارت خارجی و همچنین با پکا‌هاویستو وزیر امورخارجه این کشور دیدار خواهد کرد. طبق این بیانیه، موضوعات بحث در این نشست‌ها شامل روابط دوجانبه، مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، مسائل حقوق‌بشری و ریاست فنلاند در شورای اتحادیه اروپا خواهد بود. ظریف پس از فنلاند به کشورهای سوئد و نروژ خواهد رفت. همچنین در این بیانیه با توجه به دیدار ظریف با مقامات فنلاندی به تاثیر تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس بر جهان اشاره و بر اهمیت حفظ گفتمان در چنین وضعیتی تاکید شد.

نظر شما