شناسهٔ خبر: 34771656 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 يارانه‌ها واريز مي‌شود

يارانه‌هاي نقدي ساعت 24 امروز شنبه همزمان با 26 مرداد به حساب سرپرستان خانوار واريز مي‌شود.به گزارش ايسنا، دولت صد و دومين مرحله از پرداخت‌هاي يارانه نقدي را انجام خواهد داد که همچنان به ازاي هر نفر، 45 هزار و500 تومان است.به همراه يارانه نقدي، افزايش حداقل مستمري خانوارهاي هدف (که شامل بهزيستي و کميته امداد امام خميني (ره) است) نيز به حساب سرپرستان واريز مي‌شود.پرداخت يارانه نقدي به بيش از 78 ميليون ايراني در ماه حدود 3500 ميليارد تومان هزينه به همراه دارد که در سال به حدود 42 هزار ميليارد تومان مي‌رسد.

بعيد است يارانه کسي قطع شود

در حالي يارانه مردادماه به حساب سرپرستان خانوار واريز خواهد شد که با توجه به برنامه دولت براي حذف يارانه‌بگيران پردرآمد و تهيه دستورالعملي در اين رابطه امکان حذف يارانه‌بگيران وجود دارد، اما با توجه به اين‌که هنوز دستورالعمل نهايي نشده و در رابطه با آن توافقي صورت نگرفته، بعيد است که ازاين ماه يارانه‌اي حذف شود.

بودجه سال جاري نيز طبق معمول سال‌هاي اخير بر حذف سه دهک بالاي درآمدي از دريافت يارانه نقدي تاکيد دارد، اما با توجه به اين‌که در اين سال‌ها معمولا تکليف قانون روي زمين مانده و دولت براي آن به هر دليلي از جمله کامل نبودن بانک‌هاي اطلاعاتي و يک سري ملاحظات ورود نکرد، براي سال جاري به نظر مي‌رسد تا حدي جدي‌تر اين موضوع در دستور کار قرار دارد.

از اين رو به نظر نمي‌رسد در مردادماه هم يارانه افراد حاضر در ليست سازمان هدفمندي يارانه‌ها قطع شده و اين غربالگري انجام شود. هرچند که در مرحله‌ي اجرا نيز به طور حتم تدريجي صورت خواهد گرفت.

سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري:

علت سانحه سقوط هواپيما به محض مشخص شدن اعلام مي‌شود

سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کرد که تيم کارشناسي اين سازمان به محل سقوط يک فروند هواپيماي آموزشي فوق سبک در منطقه ايوانکي سمنان اعزام شده و به محض مشخص شدن، علل سانحه اعلام مي‌شود.رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: به محض بروز حادثه سقوط يک فروند هواپيماي آموزشي فوق سبک تيم بررسي و کارشناسي سانحه سازمان هواپيمايي کشوري به محل حادثه اعزام شدند تا علت سقوط اين هواپيما را متوجه شوند و به محض مشخص شدن علل آن، نتيجه را اعلام مي‌کنيم.وي خاطرنشان کرد: يک فروند هواپيماي آموزشي فوق سبک حدود ساعت 9 صبح (پنجشنبه، 24 مردادماه) در منطقه ايوانکي سمنان دچار سانحه شد و در پي سقوط اين هواپيما، معلم خلبان به همراه يک دانشجوي خلباني فوت کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما