شناسهٔ خبر: 34770765 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اس ۳۰۰ایرانی در راه است

فارس

رئیس سازمان بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی سامانه موشکی جدید در هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ سعید شعبانیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن اشاره به مناسبت روز صنعت دفاعی (۳۱ مرداد)، اظهار داشت:‌ هفته آینده از سامانه موشکی جدید رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سامانه باور  ۳۷۳ آماده تحویل به نیروهای مسلح است، افزود: این سامانه به اس ۳۰۰ ایرانی معروف است، با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۲۷ کیلومتر از قابلیت‌های بیشتری نسبت به سامانه اس ۳۰۰ روسی بهره می‌برد.

شعبانیان با بیان اینکه سامانه باور به‌طور کامل ساخت ایران است، خاطرنشان کرد: موشک طراحی‌شده این سامانه، قدرت دفاعی ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.

رئیس سازمان بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مورد ویژگی‌های ظاهری سامانه مذکور نیز گفت: سامانه باور ۳۷۳ ازنظر ظاهری تفاوت‌های بسیاری با مدل‌های مشابه آمریکایی و روسی ازنظر پرتابگر، رادار و موشک‌های خود دارد.

وی اضافه کرد: این سامانه از  رادار معراج چهار بهره می‌برد یک رادار کنترل آتش برد بلند و آرایه فازی معرفی شده است.

 شعبانیان با بیان اینکه دشمن از قدرت موشکی ایران به‌شدت هراس دارد، خاطرنشان کرد: در عرصه موشکی تا شعاع ۲ هزار کیلومتری می‌توانیم هر هدفی را مورد اصابت قرار دهیم.

رئیس سازمان بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت:‌با همت جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشمندان صنعت دفاعی، تلاش خصمانه دشمن در زمینه تحریم ایران به فرصت تبدیل‌شده و ازاین‌رو، امروز در بهترین شرایط دفاعی قرار داریم و تمامی نیازهای عرصه دفاعی و غیر دفاعی را تأمین می‌کنیم. 

شعبانیان گفت: نیروهای مسلح با اقداماتشان باعث شدند ادبیات تهدیدات تغییر کند و دیگر از گزینه‌های روی میز خبری نیست و تهدیدات آن‌ها رنگ‌باخته است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت صنایع دفاعی کشور در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: در آینده نزدیک اخبار بسیار خوبی در حوزه‌های هوایی در ساخت هواپیماهای سنگین به اطلاع مردم ایران خواهد رسید.

نظر شما