شناسهٔ خبر: 34766767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جمهوری اسلامی ایران از برکات عید غدیر است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه ولایت فقیه امتداد غدیر است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از برکات عید غدیر ولایت الهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: هر کس تقوای الهی را رعایت کند و مطیع احکام و مقررات الهی باشد، دیگران مطیع می‌شوند.

وی افزود: هر کسی از خداوند خالق اطاعت کند، باکی از عداوت و دشمنی دشمنان نخواهد داشت و هرکس خداوند را با معیصیت و نافرمانی به خشم آورد، سزاوار است که مورد خشم و دشمنی انسان‌ها قرار گیرد.

امام جمعه دماوند ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر گفت: غدیر عید اهل‌بیت (ع) است؛ مهم‌ترین مسوولیت رسول خداوند (ص) در غدیر تعیین امام و ولی جامعه اسلامی بود.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: کامل شدن دین و به اوج رسیدن نعمت الهی میوه درخت غدیر است؛ غدیر یعنی امتداد حکومت پیامبران در آیینه زعامت امامان است که نشان داد فقط امامان جانشینان خاص یا عام آنها حق حکدمت دارند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه هم امتداد غدیر و از برکات ولایت الهی است، بیان کرد: امام راحل فرمودند که ولایت‌فقیه چیزی نیست که مجلس خبرگان ایجاد کرده باشد، بلکه ولایت فقیه چیزی بوده که خداوند متعال به وجود آورده است.

امام جمعه دماوند اظهار داشت: مقایسه ولایت فقیه با ولایت امامان از جهت حکومت و اختیار لازم برای اجرای احکام اسلامی است، زیرا معقول نیست که اداره حکومت را به بقیه بسپاریم، اما اختیارات لازم در این زمینه را به او بدهیم.

فتاح‌دماوندی افزود: ولایت داشتن فقیه، یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس برای عالم عادل است؛ ولایت فقیه به معنای مساوی بودن مقام فقها با مقام ائمه و رسول اکرم (ع) است.
وی گفت: به هر حال، جمهوری اسلامی ایران از برکات عید غدیر ولایت الهی است؛ حرمت عید غدیر از جمعه، فطر و قربان بالاتر است.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/

نظر شما