شناسهٔ خبر: 34753308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر نیرو : آبرسانی به ۱۱۲۴ روستا تا پایان سال ۹۸

وزیر نیرو گفت: از امروز تا پایان سال موفق خواهیم شد یک هزار و 124 روستا را با جمعیت 700 هزار نفر به شبکه آبرسانی متصل کنیم که این یک موفقیت برای دولت محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا اردکانیان ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح آبرسانی به 20 روستای خراسان‌جنوبی، با اشاره به سفر خود به خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: معمولاً در پروژه‌های مختلفی که می‌رویم خاطره‌انگیزترین‌ها، افتتاح پروژه آبرسانی روستایی است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، بیان داشت: با سخت‌ترین و پیچیده‌ترین تحریم‌های دشمن نه‌تنها هیچ توقفی در پروژه‌های عمرانی نداریم بلکه با سرعت بیشتر پیش می‌رویم.

وزیر نیرو اعلام کرد: از امروز تا پایان سال موفق خواهیم شد یک هزار و 124 روستا را با جمعیت 700 هزار نفر به شبکه آبرسانی متصل کنیم که این یک موفقیت برای دولت محسوب می‌شود.

اردکانیان مطرح کرد: در سال آینده یک هزار و 500 روستای دیگر به شبکه آبرسانی متصل و جمعیت برخوردار از آب به عدد 10 میلیون نفر تا پایان دولت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از امروز تا پایان سال هر هفته یک تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح کشور افتتاح می‌شود، اضافه کرد:در گذشته چهار تصفیه‌خانه فاضلاب داشتیم که آمرزد تعداد تصفیه‌خانه‌ها به 220 تصفیه‌خانه رسیده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه هر دو هفته یک تصفیه‌خانه آب در کشور در حال بهره‌برداری است، اضافه کرد: در خراسان‌جنوبی در حوزه و فاضلاب یک هزار و 360 پروژه در وزارت نیرو در استان در حال اجرا است که حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اردکانیان با بیان اینکه کمبودهای ما همه پاسخ داده نشده و باید بیشتر کار کنیم، افزود: استان‌های مرزی ویترین کشور هستند و باید با توجه و حمایت و فعالیت‌های بیشتری به توسعه استان‌های مرزی به‌ویژه در بخش آب برسیم.

وی مطرح کرد: وزارت نیرو به مسئله تأمین و توزیع آب شرب استان خراسان‌جنوبی با اولویت مسئله روستاها خواهد رسید و سعی خواهیم کرد علی‌رغم تنگناهای مالی و اجازه رهبری از برداشت صندوق توسعه ملی بتوانیم کار را توسعه دهیم.

وزیر نیرو اضافه کرد: سعی خواهیم کرد مابقی روستاهایی که باید به شبکه آبرسانی متصل شوند را انجام و به شبکه آبرسانی متصل و در جشن آغاز بهره‌برداری این روستاها شرکت کنیم.

سید محمدباقر عبادی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان گفت: به برکت نظام مسؤولان خود را خدمت گذار مردم می‌دانند و همه مسؤولان از صدر تا ذیل مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه در استان خراسان‌جنوبی کم‌آبی بیداد می‌کند، بیان داشت: در بسیاری از روستاهای استان حداقل چیزی که مردم برای بقای خود می‌خواهند آب است و خواستاریم این استان را به صورت ویژه ببینید تا بلکه گرفتاری مردم کمتر را کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی از آبرسانی سیار به 500 روستای استان خبر داد و گفت: توانستیم در تابستان امسال ظرفیت آبرسانی را در کوتاه‌مدت به دو برابر برسانیم.

وی با اشاره به اجرای عملیات 37 مجتمع آبرسانی در مطرح کرد: این پروژه‌ها حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با حمایت مالی و ظرفیت‌های قانونی و دولتی بتوانیم تا پایان دولت پروژه‌های آبرسانی به 500 روستای استان را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/69039/ج/ر

نظر شما