شناسهٔ خبر: 34749264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صادرات کالاهای تولیدی استان سمنان به ۴۵ کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: استان سمنان سال گذشته به ۳۲ کشور صادرات کالا داشت که هم‌اکنون به ۴۵ کشور افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حشمت‌الله عسگری پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان اظهار کرد: در شورای برنامه‌ریزی استان، تغییر ساختار کارگروه‌ها مطرح، به بحث گذاشته و تصمیم‌گیری شد که در حال حاضر عالی‌ترین کارگروه اقتصادی استان، کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این کارگروه تمامی مباحث اقتصادی استان تجمیع شده است و این مهم نافی جلسات و کمیته‌های فرعی ما نخواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: انتظار می‌رود در این کارگروه شاخص‌های کلان استان رصد شود و بر روی محورهای کلیدی استان تمرکز ویژه‌ای صورت پذیرد.

عسگری بیان کرد: رصد رشد بخش‌های اقتصادی، رصد شاخص‌های کلیدی بازار کار، بحث و تبادل نظر در خصوص نظام قیمت‌گذاری، تحلیل مباحث اقتصادی، تورم و نظام تأمین مالی استان، توزیع درآمدها و دیگر موارد در این کارگروه باید به انجام برسد.

وی ادامه داد: جلسات تنظیم بازار، اشتغال و سرمایه‌گذاری، به دلیل اهمیت این بخش در کشور و استان کماکان برگزار می‌شود اما زیر نظر این کارگروه خواهد بود.

افزایش ارزش کالاهای صادراتی سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ارزش کالاهای صادراتی در استان سمنان افزایش یافته و این مهم حاکی از این موضوع است که در استان از سمت صادرات مواد خام و خام فروشی به سمت کالاهای نهایی و فرآوری شده گام برداشته‌ایم.

عسگری بیان کرد: از استان در سال گذشته به ۳۲ کشور صادرات کالا داشتیم که هم‌اکنون این میزان به ۴۵ کشور افزایش پیدا کرده است که این موضوع نیز از تنوع بازار صادراتی استان حکایت دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث واردات کالا، ورود کالا از ۱۴ کشور به ۲۷ کشور افزایش پیدا کرده که نشان از این دارد که بازرگانان و فعالان اقتصادی ما مسیر را پیدا کرده و به‌خوبی در این راه گام برمی‌دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان یادآور شد: امروز نیاز است تا برای واحدهای کوچک و متوسط، شرکت‌های مدیریت صادرات را راه‌اندازی کرده و توسعه دهیم.

بررسی علل رکود واحدهای تولیدی سمنان

نادر مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: نخستین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در حال برگزاری است؛ این کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی استان و برای پیشبرد هرچه بیشتر اهداف این شورا تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: این کارگروه، سه عضو ثابت و ۱۱ عضو متغیر دارد که در جلسات مختلف و به‌واسطه دستور کارهای مرتبط در جلسه حضور می‌یابند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: ارائه برنامه برای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، پیگیری امور مرتبط با برنامه‌های اقتصادی و بخش‌های صنعت، معدن، تجارت، گردشگری و کشاورزی و خدمات در چارچوب برنامه‌های توسعه، ارائه پیشنهاد برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی، ارائه برنامه حمایت از رشد اقتصادی پایدار در استان، ارائه راهکار برای بهبود فضای کسب‌وکار، ارائه راهکار برای افزایش تولید ناخالص داخلی استان و ... بخشی از وظایف این کارگروه است.

مالکی بیان کرد: همچنین در این کارگروه، علل رکود یا توقف فعالیت واحدهای تولیدی استان بررسی و رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/2249/ک/

نظر شما