شناسهٔ خبر: 34746853 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار فناوری|

دانشجویان دکتری از تخفیف ۴۰ درصدی خدمات آزمایشگاهی برخوردار می‌شوند

برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی‌های روز با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.
 
 
 کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسابقه‌ای با عنوان «طراحی کاراکتر» برگزار می‌کند، شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است و علاقمندان تا ۳۱ مرداد ماه فرصت ارسال طرح‌های خود به کانون را دارند.

یکی از اهداف این مسابقه ترویج موضوع اختراع در میان اقشار مختلف جامعه است و شرکت در آن فرصتی را برای آشنایی با فعالیت‌های کانون نیز فراهم می‌کند. این کاراکتر می‌تواند انسان یا هر موجود تخیلی دیگر باشد، اما باید ویژگی مخترع بودن آن در طراحی در نظر گرفته شود. همچنین استفاده از یک شخصیت ایرانی و طراحی آن در سنین مختلف از دیگر ویژگی‌های این مسابقه است.
 
جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور در شرکت‌های پارک فناوری پردیس/ دانشجویان دکتری از تخفیف ۴۰ درصدی خدمات آزمایشگاهی برخوردار می‌شوند
 
فراخوان جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور برای اشتغال در شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس منتشر شد. در فراخوان منتشر شده توسط پایگاه پارک فناوری پردیس آمده است: این پایگاه به‌عنوان یکی از اولین پایگاه‌های تخصصی در طرح «همکاری با ایرانیان متخصص و کارآفرین خارج از کشور» که تاکنون بیش از ۲۰ طرح کسب و کار فناورانه را جذب کرده است، آمادگی خود را در خصوص جذب نیرو‌های متخصص ایرانی خارج از کشور در چارچوب طرح اشتغال در شرکت‌های عضو پارک، اعلام می‌کند.

مطابق اعلام این فراخوان، طرح اشتغال ایرانیان متخصص خارج از کشور در شرکت‌های فناور، شامل «اختصاص نیمی از حقوق متقاضیان به صورت ماهانه تا سقف ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان به مدت ۱۲ ماه» می‌شود که توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری تامین اعتبار می‌گردد.
 
جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور در شرکت‌های پارک فناوری پردیس/ دانشجویان دکتری از تخفیف ۴۰ درصدی خدمات آزمایشگاهی برخوردار می‌شوند
 
شناخت خاصیت یک ماده بدون شناخت مواد تشکیل‌دهنده‌اش ممکن نیست، تجهیزاتی که بتوانند با تحلیل دقیق و موشکافانه‌ای از ماده از اسرار درونی‌اش خبر بدهند، وجود دستگاه‌هایی با فناوری پیشرفته و حساسیت بالا است.

دستگاه‌هایی مانند اسپکتروفتومتری برای طیف‌سنجی و آنالیز مواد مختلف، کاربردی ویژه در آزمایشگاه‌ها پیدا کرده‌اند. تجهیزاتی که اگرچه بسیار پرکاربرد، اما جزو کالا‌های خاص و گران‌قیمت به‌شمار می‌روند که با توجه به فناوری پیشرفته، معدود کشور‌های برخوردار از فناوری تولیدشان، این توانمندی را در اختیار کشور دیگری قرار نداده‌اند.
 
 
گروه ریلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با هدف توسعه صنعت حمل و نقل کشور اقدام به طراحی و ساخت یک رام واگن مترو با همکاری شهرداری تهران کرده است.

صنعت ریلی از بخش‌های اولویت دار کشور است و مقام معظم رهبری و دولت بر آن تأکید دارند. در همین راستا ماده ۵۴ قانون برنامه ششم با الزام بومی سازی دانش طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی شهری و بین شهری تا سطح ۸۵ درصد در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.
 
 
اولین گردهمایی پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان سلامت عصر روز شنبه ۱۹ مردادماه جاری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

در این رویداد که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، مدیران عامل شرکت‌‎های دانش بنیان پیشگام حوزه سلامت و سیاست‌گذاران و مسئولان اجرایی این حوزه نیز حضور خواهند داشت. همچنین به منظور تقویت تعامل بازیگران زیست‌بوم نوآوری سلامت، پیشخوان نمایشگاهی برای بانک‌ها، صندوق‌های جسورانه بورسی، صندوق‌های پژوهش و فناوری، شتابدهنده‌های تخصصی، کارگزاران تبادل فناوری و دیگر نهاد‌ها و موسسات مرتبط و علاقمند فراهم شده است.
 
 
وحید شیبانی رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان، بازگشت به سوء مصرف مواد بعد از سم زدایی را یکی از اصلی‌ترین مشکلات ترک اعتیاد در میان معتادان به مواد افیونی عنوان کرد و گفت: در این طرح پژوهشی تلاش می‌شود با یافتن مکانیسم‌های دقیق مغزی این پدیده، بتوان با تحریک الکتریکی مغزی همراه با ارزیابی فعالیت نورونی مناطق مغزی درگیر در پاداش مغزی، با مطالعات رفتار شناختی، نسبت به کنترل و مهار بازگشت به اعتیاد اقدام کرد.
 
جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور در شرکت‌های پارک فناوری پردیس/ دانشجویان دکتری از تخفیف ۴۰ درصدی خدمات آزمایشگاهی برخوردار می‌شوند
 
«دیجیتال» پسوند بسیاری از ابزار‌ها شده و خود را به بسیاری از مفاهیم زندگی روزمره تبدیل و به وصله‌ای جدانشدنی از حیات روزمره بدل شده است. سلامت یک از همان حوزه‌هایی است که این روز‌ها با وارد شدن فناوری‌های جدید و پیشرفته، دست خوش تحول‌های جدی شده و قابلیت‌های تازه‌ای به خود می‌بیند. پیوند فناوری‌های ژنتیک و سلامت با دیگر فناوری‌ها مانند مکانیک، الکترونیک یا فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته است سلامت و مفاهیم پیرامونش مانند تشخیص، درمان و مهم‌تر از همه پیشگیری را آسان‌تر و با کیفیتی بهتر به جامعه عرضه کند. این تحول به مدد همه گیر شدن ابزار‌های دیجیتال، نسبت به گذشته با سرعت فزاینده‌ای همه‌گیر شده و هر روز که می‌گذرد جای بیش‌تری میان مردم و خواست‌هایشان باز می‌کند.
 

دانشجویان دکتری از تخفیف ۴۰ درصدی خدمات آزمایشگاهی برخوردار می‌شوند
رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری با اشاره به اینکه ۴۰ درصد هزینه خدمات آزمایشگاهی برای دانشجویان دکتری و محققان پسا دکتری تامین می‌شود، بیان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه شبکه آزمایشگاهی در سال ۹۸، گسترش چتر حمایت از ارائه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشجویان دکتری، محققان پسا دکتری و اعضای هیات علمی برای توسعه و اجرای پژوهش‌های کاربردی و عملی در کشور است.

همچنین، دانشجویان دکتری و محققان پسا دکترای دانشگاه‌ها و موسسات علمی پژوهشی سراسر کشور از ۲۰ مردادماه تا پایان آذرماه سال ۹۸ می‌توانند با ثبت نام در باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی از یارانه دریافت خدمات آزمایشگاهی به میزان ۴۰ درصد هزینه خدمات تا سقف مبلغ ۲۰ میلیون ریال بهره‌مند شوند.
 

نظر شما