شناسهٔ خبر: 34736027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۲۳ مرداد بخوانید؛

واکنشها به بخشش محمد علی نجفی/هدف از احیای کارت های سوخت/معافیت یک شرکت هواپیمایی از تحریم و...

71381

اعلام رضایت برادر استاد از نجفی/ بازداشت حسن عباسی/ معافیت یک شرکت هواپیمایی اروپایی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران/ ایفای نقش بغداد برای کاهش تنش تهران - لندن/ و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و سوم مرداد ماه ۱۳۹۸ است.

صاحب‌خبر -

فرمانده کل سپاه در آیین افتتاح ۳۲۰۰ پروژه عمرانی و کلنگ زنی ۱۲۵۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی اهدایی مقام معظم رهبری به مردم آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه نجات ملت ها در فاصله گرفتن از دشمن است، تصریح کرد: مذاکره، منطقی فراموش و نابود شده در ذهنیت مردم ایران است و همه می‌دانند دشمن شرایط عبور از سختی‌ها را فراهم نمی‌کند و هر آنچه دشمن می‌گوید نسخه شکست ما است؛ مذاکره یک فریب بوده و حتی راه حل نیست و دشمنان در مذاکره فشار را سنگین و خواسته ها را زیاد کرده و از ما تسلیم و نه عزت می‌خواهند.

همچنین معاون پارلمانی وزیر دفاع با اشاره به قدرت بالای کشورمان در عرصه دفاعی گفت: هفته آینده خبر خوشی را در عرصه‌ نظامی شاهد خواهید بود که نشان از توانمندی‌های کشور ما در این عرصه و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی ایران دارد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی با تاکید بر اینکه هدف از احیای کارت های سوخت نظارت و کنترل قاچاق سوخت است، گفت: کارت سوخت هوشمند یک ابزار نظارت خوبی است که از لحاظ سخت‌افزاری و نرم افزاری یک سامانه جامع و کامل است و می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از قاچاق سوخت داشته باشد.

همچنین نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به گذشت ۵ ماه از سیل، آخرین وضعیت بخش کشاورزی، مسکونی، اصناف و روستایی منطقه را توصیف کرد و بیان کرد: یکی از مشکلات موجود برای افرادی است که منازل آن ها کاملا تخریب شده است و سرعت ساخت و ساز خانه های تخریب شده با توجه به نزدیک بودن فصل سرما پایین است و با این روند قطعا به نتیجه نخواهیم رسید.

یک سال بعد از امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر از سوی منتقدان این کنوانسیون و کسانی که معتقدند در این کنوانسیون سهم واقعی ایران از دریاچه خزر در نظر گرفته نشده، در شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای غیر رسمی، هشتگ‌هایی همچون #برای_کاسپین_بپاخیز، #ازکاسپین_بگو، #خزر_فروشی_نیست و ایده‌هایی از جمله "تشکیل زنجیره انسانی در ساحل دریای کاسپین" مطرح  شده است و ظریف در پاسخ به این انتقادات تاکید کرده است که کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر با چشم باز امضا شده است و در جریان مذاکرات تدوین این کنوانسیون تمام موارد مرتبط با منافع ملی ایران در نظر گرفته شده است.

دفتر کنترل امور دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا  توصیه‌های خود در خصوص صنعت هوایی مرتبط با ایران را منتشر کرد که به فعالیت‌های ایران در رابطه با صنعت حمل‌ونقل هوایی می‌پردازد. این توصیه‌ها شامل هیچ تحریم جدید یا اصلاحیه تحریمی علیه ایران نمی‌شود. همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا به یک شرکت فرانسوی - ایتالیایی اجازه داد تا تجهیزات مورد نیاز ایران ایر را تامین کند.

یک منبع عراقی هم با بیان اینکه کشورش برای حل بحران بوجود آمده میان ایران و انگلیس نقش ایفا کرد، گفت که عادل عبدالمهدی در سفر اخیرش به تهران پیام انگلیس را برای ایرانی‌ها آورد.

مسعود استاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود و با اشاره به آیه ۱۳۴ سوره آل عمران "الَّذِینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ؛‌ «متقین» کسانی هستند که در راحت و رنج انفاق می کنند و خشم خود را فرو می برند و از «خطای» مردم می گذرند و خداوند نیکوکاران را دوست می دارد" از اعلام رضایت از نجفی خبر داد.

مسعود افرازه یکی از وکلای مدافع اولیای دم میترا استاد در همین ارتباط تایید کرد که آقای استاد از آقای نجفی اعلام رضایت کردند.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: خانواده «میترا استاد» با بخشش «نجفی» بسیاری از شائبه‌ها را برطرف کردند

نعمت احمدی: گذشت از قصاص نجفی «الگو» شد/ امکان محکومیت به حبس با تشخیص دادگاه

پس از انتشار خبر دستگیری حسن عباسی،  خبرنگار ایسنا در پیگیری صحت این خبر به این نتیجه دست یافت که حسن عباسی تحلیل گر سیاسی "از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح" و "با شکایت معاون حقوقی وزارت اطلاعات" بازداشت شده است.

علیرضا زیباحالت‌منفرد، سالار آقاخان، حسن میرکاظمی، اکبر طبری، نوشین جعفری، حمیدرضا خلیلی و ... نام‌هایی بودند که دیروز در نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه به وضعیت پرونده‌های آنها در دستگاه قضا اشاره شد که برای آشنایی بیشتر با این اسامی میتوانید این گزارش را بخوانید.

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان با اشاره به فشارهای وارده به شیخ زکزاکی عالم نیجریه‌ای و خانواده‌اش خواستار پایان یافتن این فشارها و مداوای کامل او شد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

نظر شما