شناسهٔ خبر: 34726378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

روی خط ورزش و جوانان شهرستان های استان اصفهان

روابط عمومی های ادارات ورزش و جوانان نائین، نجف آباد و اردستان از چند رویداد فرهنگی ورزشی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

جشنواره فرهنگی ورزشی فراغت بانوان در شهرستان نایین
اولین جشنواره فرهنگی ورزشی فراغت بانوان ویژه شاغل دستگاه های اجرایی شهرستان نایین گرامیداشت دهه امامت و ولایت در سالن آزادگان مجموعه ورزشی تختی نایین برگزار شد .
در این جشنواره که با مشارکت امور بانوان اداره ورزش و جوانان شهرستان نایین و هیأت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی برگزار شد، نزدیک به 40 نفر بانوان ورزشکار و ورزش دوست شاغل دستگاههای اجرایی شهرستان به صورت ایستگاهی و در آیتم های ورزشی پرتاب دارت، پرتاب توپ بسکتبال، طناب زنی و دو سرعت با هم به رقابت پرداختند، که در پایان نتایج زیربدست آمد:
مقام اول: معصومه عرب از شبکه بهداشت و درمان
مقام دوم: ناهید شریعت از اداره بهزیستی
مقام سوم: سهیلا غلامی از شبکه بهداشت و درمان
مقام چهارم: مژگان عبایی از اداره آموزش و پرورش
مقام پنجم: محبوبه جمالی از اداره آموزش و پرورش
گفتنی است مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور حمیدی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نایین، برومند نماینده امور بانوان دفتر نماینده مردم شهرستانهای نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی و مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان نایین و تنی چند از نواب رؤسای هیأت های ورزشی برگزار شد، علاوه بر اهدای جوایز به افراد برتر، به کلیه شرکت کنندگان به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.
.................
کسب طرح ملی سیمرغ توسط زوج کوهنورد نجف آبادی
داراب کریمی و کبری پناهی فر اولین زوج کوهنورد شهرستان نجف آباد هستند که موفق به کسب عنوان ملی سیمرغ کوه های ایران شدند.
اولین زوج کوهنورد نجف آبادی موفق به کسب طرح ملی سیمرغ کوهنوردی
داراب کریمی و همسرشون کبری پناهی فر اولین زوج کوهنورد شهرستان نجف آباد که موفق به کسب عنوان ملی سیمرغ کوههای ایران شدند.
داراب کریمی و کبری پناهی فر از اعضای باشگاه کوهنوردی فردان نجف آباد اولین زوج کوهنورد شهرستان نجف آباد هستند که موفق به کسب عنوان طرح ملی سیمرغ کوههای ایران و صعود به 31 قله بلند 31 استان کشور شده اند. همچنین کبری پناهی فر اولین بانوی کوهنورد شهرستان نجف آباد است که موفق به کسب عنوان سیمرغ کوههای ایران و صعود به 31 قله بلند ایران شده است. این زوج کوهنورد شهرستان از سال اردیبهشت ماه سال 97 شروع به صعود به بلندترین قلل استانهای ایران کردند و در تاریخ 19 مرداد 98 با صعود به قله زیبای سبلان اردبیل موفق به کسب این افتخار شدند.
طبق بخشنامه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور طرح 31 قله در قالب یک پروژه ملی کوهنوردی با عنوان "سیمرغ کوه های ایران" جهت معرفی و صعود بلندترین قله هر استان به عنوان یک جاذبه گردشگری ورزشی معرفی و اجرا می شود که می‌تواند موجب آشنایی کوهنوردان داخلی و خارجی با قلل مرتفع کشور شود و یک اقدام توسعه‌گرا در صنعت گردشگری کوهستان می باشد. طبق این طرح، از طرف فدراسیون کوهنوردی کشور به هر کوهنورد پس از موفقیت در صعود به 31 قله بلند کشور، در قالب یک همایش ملی "نشان صعود به 31 قله ایران" اهدا می شود.
اسامی قلل و زمان صعود :
دماوند مازندران 31 مرداد 97 ـ سبلان اردبیل 19 مرداد 98 ـ هزار کرمان 7 تیر 98 ـ قاش مستان کهگیلویه و بویراحمد 29 تیر 97 ـ کلونچی چهارمحال و بختیاری 29 شهریور 97 ـ شاه البرز استان البرز 16 شهریور 97 ـ سیالان قزوین 4 مرداد 98 ـ خلنو تهران 12 مرداد 97 ـ سنبران لرستان 28 تیر 98 ـ شیرکوه یزد 4 آبان 97 ـ تفتان سیستان و بلوچستان 5 فروردین 98 ـ شاهان کوه اصفهان 28 اردیبهشت 97 ـ بل فارس 23 شهریور 97 ـ شاهوار سمنان 15 خرداد 98 ـ گاوکشان گلستان 16 خرداد 98 ـ شاهو (پراو) کرمانشاه 30 فروردین 98 ـ کمال آذربایجان شرقی 11 مهر 97 ـ اورین آذربایجان غربی 19 شهریور 97 ـ کان صیفی ایلام 1 اردیبهشت 98 ـ کینو خوزستان 27 مهر 97 ـ سماموس گیلان 27 اردیبهشت 98 ـ یخچال همدان 8 شهریور 97 ـ دومیر مرکزی 16 آبان 97 ـ بلقیس زنجان 2 خرداد 98 ـ شیرباد خراسان رضوی 11 مرداد 98 ـ تشگر هرمزگان 18 بهمن 97 ـ برف انبار قم 17 آبان 97 ـ قولی زلیخا کردستان 15 خرداد 97 ـ شاه جهان خراسان شمالی 12 دی 97 ـ نایبند خراسان جنوبی 3 آذر 97 ـ پازنان(بیرمی) بوشهر 25 آبان 97
..................
جشن عشق تا بهشت در شهرستان اردستان
جشن عشق تا بهشت به مناسبت هفته ازدواج وگرامیداشت دهه امامت و ولایت در شهرستان اردستان برگزار شد.
جشن عشق تا بهشت با اجرای زنده کنسرت حجت اشرف زاده و هنرنمایی گروه آکروبات زیرو در اردستان به مناسبت هفته ازدواج و گرامیداشت دهه امامت و ولایت در پارک بوستان برگزار گردید و با استقبال زیاد اردستانی ها مواجه شد.
در مراسم عشق تا بهشت حمیدرضا تاملی فرماندار اردستان اظهار داشت: هدف از برگزاری مراسم سالگرد ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا (س) یک اقدام نمادین در راستای ترویج ازدواج در جامعه است چراکه امروز ما بیش از هر زمان دیگر به ترویج و تاکید سنت حسنه ازدواج در جامعه نیاز داریم.
وی گفت: بخشی از مشکلات امروز در جامعه و همچنین آسیب‌های اجتماعی از رهگذر کمرنگ‌شدن سنت ازدواج در جامعه شکل گرفته است.
فرماندار اردستان ابراز داشت: وظیفه خود می‌دانیم تا از منظر حاکمیتی در قالب کارکردهای مختلف موضوع ازدواج و رفع کردن موانع ازدواج را که در حقیقت تحقق همان شعار ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار است را محقق کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از موانع مشکلات ازدواج موانع فرهنگی است که برگزاری جشن های این چنینی در حقیقت یک اقدام نمادین در اهمیت و پاسداشت این سنت حسنه است.
تاملی بیان داشت: امروز وضعیت تحلیلی ساختار جمعیتی کشور نشان می‌دهد که کشور ما به شدت به سمت سالمندی حرکت می کند و بر اساس برآوردها ظرف ۳۰ سال آینده قریب به ۳۰ درصد جمعیت را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل خواهند داد.
وی تاکید داشت: ما برای حفظ جمعیت فعال کشور که در واقع موتور مولد جامعه هستند نیازمند این هستیم که به موضوع ازدواج به طور جدی و فارغ از تعارف بپردازیم و موانع این اقدام مهم را که در تعریف آینده این کشور تاثیر بسزایی دارد رفع کنیم.
تاملی گفت: اعتقاد داریم به همان اندازه که مسئول تامین امنیت، معیشت و برطرف کردن مسائل اقتصادی و سلامت و خدمات بهداشتی جامعه هستیم به همان اندازه هم مسئول نشاط اجتماعی در جامعه باشیم.
وی افزود: تمام مسئولان و دستگاه‌های دولتی باید برنامه هایی که حول محور نشاط اجتماعی مردم را دور هم جمع می کند حمایت کنند،مردم در مسائل اقتصادی و مشکلات صبور مانده اند، بر این اساس ما هم وظیفه داریم در برگزاری شادی های مردم در کنارشان باشیم.
تحقق پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور‌ها مستلزم بهره گیری از استعداد، توان و حضور فعالانه و مطالبه گری مردم و مشارکت آن‌ها در ارتقاء و تکامل بیشتر جامعه است و توسعه پایدار جوامع در تمامی عرصه‌ها میسر نمی‌گردد جز با همراهی سمن‌ها که برخاسته از بطن مردم هستند.

نظر شما