شناسهٔ خبر: 34702403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در آستانه سالروز صنعت دفاعی ؛

رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲

باحضور وزیر دفاع وفرمانده نیروی زمینی ارتش از خودروی رعد رونمایی وخودرو تاکتیکی ارس ۲ تحویل نیرو‌های مسلح شد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکزاصفهان ؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این  آیین با اشاره به  توانایی های این خودرو گفت:   خودروی تاکتیکی ارس2  با داشتن  تحرک بالا در مناطق سخت گذر ، نصب سلاح و ادوات نظامی با وزن بالا، توان و گشتاور بالا و  افزایش نسبت توان به وزن ، نسبت به نسل قبلی  خود در حوزه موتور، شعاع عملیاتی،مصرف سوخت، استاندارد آلایندگی، شتاب، قابلیت حمل بار و  قابلیت نصب سلاح و حرکت بر روی آن   پیشرفت های قابل ملاحظه و ویژه ای داشته است.
دستیابی وزارت دفاع به دانش ساخت و تولید این خودروها گام مهمی  در تأمین  خودروهای پیشرفته است  که فناوری ساخت آنها را چند کشور معدود در اختیار دارند.
امیر سرتیپ حاتمی افزود: این خودرو  منطبق با نقشه راه خودروی تاکتیکی و  برای پاسخگویی به نیازهای کنونی نیروهای مسلح طراحی و ساخته و امروز  تعداد انبوه آن در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد. 
وی  با  تجلیل  از  تلاشگران  سازمان صنایع دفاع ( ساصد)  در ساخت خودروی تاکتیکی ارس دو گفت: با  همراهی و همکاری شرکتهای دانش بنیان،  صنایع دفاع  در طراحی و تولید تسلیحات و تجهیزات دفاعی و همچنین در صنعت خودروسازی نظامی با قابلیت و توانایی ویژه به اهداف خود دست یافته است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: دستیابی وزارت دفاع به دانش ساخت و تولید این خودروها گام مهمی  در تأمین  خودروهای پیشرفته است  که فناوری ساخت آنها را چند کشور معدود در اختیار دارند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3830813"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2498839/3830813?width=350&height=250"></script></div>
وی با اشاره به مشکلات اخیر صنعت خودروسازی داخلی در حوزه تأمین قطعات  گفت:  وزارت دفاع  با توجه به سرمایه های عظیم علمی و فناورانه خود در حوزه تولید و ساخت تجهیزات پیشرفته دفاعی و نظامی توانایی های بسیاری در تأمین قطعات مورد نیاز  شرکت های خودرو ساز   دارد و می تواند به عنوان بازوی کمکی صنعت خودروی کشور گره گشای ساخت قطعات تحریمی در حوزه تولید خودرو باشد. 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  بابیان  احساس مسئولیت وزارت دفاع در تأمین امنیت همه جانبه مردم افزود: این سازمان علاوه بر تولید و افزایش قدرت بازدارندگی دفاعی ، همواره در جهت تأمین رفاه و آسایش مردم نیز تلاش می کند. 
در این مراسم همچنین از نفربر زرهی ضد مین و ضد کمین رعد هم رو نمایی شد .
رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲ رونمایی از دو خودروی زرهی رعد و تاکتیکی ارس ۲

نظر شما