شناسهٔ خبر: 34667402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

لایو خبر - ۲۰ مرداد ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی دریایی سپاه: درباره هرگونه حضور غیرقانونی در خلیج فارس هشدار می‏‌دهیم / ایران تا زمانی امنیت تنگه هرمز را تامین می‌کند که نفت خود را صادر کند/مقصد کشتی گریس ۱ اروپا بود، اما آن‌ها سناریوی سوریه را چیدند
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۲۲:۴۶

علی رضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت که «امنیت خلیج فارس از اولویت‎های ایران است و معتقدیم که خطوط کشتی‎رانی ایران باید بین‎المللی باقی بماند».

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تاکید کرد که «پیام ما به کشورهای منطقه و جهان این است که ایران تا زمانی امنیت تنگه هرمز را تامین می‌کند که نفت خود را صادر کند».

سردار تنگسیری که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‎کرد، افزود: «آمریکا و انگلیس برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در منطقه خلیج فارس، سناریو در منطقه طراحی می‎کنند».

وی ابراز داشت که «آمریکایی‌ها به نفتکش‌های نزدیک آب‎های ایران حمله می‎کنند و سپس آن را به گردن ایران می‎اندازند و این کشور را متهم می‎کنند».

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ادامه به توقیف نفتکش ایرانی «گریس1» توسط انگلیس اشاره کرد و اظهار داشت: «این کشتی به سمت اروپا در حال حرکت بود که سناریوی حرکت این کشتی ایرانی  به سمت سوریه طراحی شد»

واکنش وزارت خارجه به تلاش آمریکایی‌ها برای مسدود کردن حساب‌های کاربری ظریف در شبکه‌های اجتماعی: ظریف همواره مورد بغض و غضب کسانی بوده است که از شنیدن صدای ایران بیمناک بوده‌اند
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۲۲:۴۵

سیدعباس موسوی در پاسخ به سوالی در مورد تلاش آمریکایی‌ها برای مسدود کردن حساب‌های کاربری وزیر امور خارجه در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: وزیر امور خارجه به‌عنوان فرمانده و رئیس دیپلماسی کشور همواره مورد بغض و غضب کسانی بوده است که از شنیدن صدای ایران بیمناک بوده‌اند و به‌خاطر اثرگذاری عملی حضور دکتر ظریف در مجامع بین‌المللی و حضورش در شبکه‌های اجتماعی و روشنگری نسبت به سیاست‌های ایالات متحده معلوم بود که مورد بغض و نفرت آنها باشد. از این رو تصمیم گرفتند وی را تحریم و محدود کنند.

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه؛ روحانی: ایران برای توسعه روابط با ترکیه به عنوان یک کشور دوست و برادر، کاملا آماده است / اردوغان: آنکارا آماده است روابط خود را با تهران در همه زمینه ها بیش از پیش تقویت کند
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۲۲:۴۴

حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و ملت ترکیه و همه مسلمانان جهان، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با ترکیه به عنوان یک کشور دوست و برادر، کاملا آماده است. رئیس جمهور همچنین تسریع در اجرای توافقات میان دو کشور را ضروری دانست.

ظریف در دیدار با سخنگوی انصارالله یمن: همواره از انجام گفت‌گوهای یمنی- یمنی حمایت می‌کنیم
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۹:۵۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/20/710175_152.jpg

ظریف در این دیدار با ابراز تاسف از کشتار مردم مظلوم یمن و محاصره پنج ساله این کشور خواستار توقف هرچه سریع تر جنگ و رفع محاصره یمن شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه راهکار حل بحران یمن سیاسی است افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از انجام گفت‌گوهای یمنی- یمنی و اجرای کامل توافقات استکهلم حمایت می کند.ظریف با اظهار تاسف از وضعیت وخیم انسانی در یمن بر آمادگی کشورمان برای ارسال کمک‌های انسانی به ان کشور تاکید کرد.

روحانی در تماس تلفنی امیر قطر: اقدامات برخی کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس، مشکلات منطقه را پیچیده‌تر و خطرناک‌تر می‌کند/ برای حفظ و تقویت امنیت منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اهمیت زیادی قائل هستیم
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۸:۳۲

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/20/710137_954.jpg

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و ملت قطر و همه مسلمانان جهان، اظهارداشت: ایران برای حفظ و تقویت امنیت منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اهمیت زیادی قائل است و همه تلاش خود را در این راستا بکار گرفته و معتقد است که حفظ این امینت، توسعه و منافع مردم منطقه را تضمین می کند.رئیس جمهور هدف اقدامات برخی کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا در منطقه خلیج فارس را القای ناامنی در منطقه به جهانیان دانست و تاکید کرد که این اقدامات، مشکلات منطقه را پیچیده تر و خطرناک تر می کند. تجربه تاریخی این واقعیت را به همگان نشان داده که مداخله خارجی ها، تنها موجب افزایش تنش و پیچیده تر کردن شرایط منطقه شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به تداوم رایزنی ها با کشورهای دوست برای تقویت صلح و ثبات و توسعه منطقه است، گفت: تهران معتقد است که کاهش تنش ها در منطقه به نفع همه است و امیدواریم آمریکایی ها دریابند مسیری که انتخاب کرده اند نادرست است، این مسیر برنده ای نخواهد داشت و باید رفتار خود را اصلاح کنند.

امیر قطر کاهش تنش ها در منطقه خلیج فارس را به نفع منطقه و جهان دانست و با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه گفت: دوحه از هیچ تلاشی برای کاستن از این تنش ها دریغ نخواهد کرد. امنیت منطقه باید توسط کشورهای ساحلی تامین شود و مواضع قطر در این عرصه کاملا روشن است و ما خواهان همکاری با ایران در جهت تقویت روابط دوجانبه و امنیت منطقه هستیم.

اظهارات بی سابقه وزیر دولت منصور هادی مورد حمایت سعودی: امارات در سایه سکوت عربستان گوش تا گوش ما را بُرید / به شکست در عدن اذعان می‌کنیم و به امارات تبریک می‌گوییم
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۷:۳۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/20/710096_720.jpg

احمد المیسری، وزیر کشور وابسته به دولت مستعفی یمن در اظهاراتی گفت، عربستان نسبت به آنچه در چهار روز بر ما گذشت سکوت اختیار کرد و شریک ما گوش تا گوش ما را برید و از شاهرگ ما را ذبح کرد.

وی افزود: سکوت ریاست دولت مستعفی یمن نسبت به وقایع عدن مشکوک بود نه یک موضع‌گیری.ما به شکست خود اذعان می‌کنیم و به امارات به دلیل پیروزی‌اش بر ما تبریک می‌گوییم.۴۰۰ خودروی اماراتی در درگیری‌ها حضور داشتند در حالی که ما با آنها با سلاح‌های اولیه جنگیدیم اما این جنگ، جنگ نهایی نیست.

سرپرست آموزش و پرورش: ۸۰ درصد قبولی‌های کنکور به ۵ تا ۶ استان اختصاص دارد
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۶:۲۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/20/710059_933.jpg

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با طرح این پرسش که آیا عدالت آموزشی را بخوبی پیاده می کنیم، گفت: نوعی عدم توازن در پهنه استانی و جغرافیایی داریم. آیا عدالت آموزشی را بخوبی پیاده می کنیم؟ بیش از ۸۰ درصد کل قبولی‌های کنکور به ۵ تا ۶ استان اختصاص می‌یابد همچنین دانش آموزان ۲۰ درصد از مدارس به ۸۰ درصد موفقیت‌های برتر در کنکور و المپیادها دست می‌یابند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه عدالت آموزشی را پررنگ‌تر کرد، گفت: در حال آماده سازی طرحی هستیم که استان‌ها، مناطق، مدارس و دانش آموزان را به دو قسمت «قابل توجه» و «لازم التوجه» با رویکرد عدالت آموزشی تقسیم کنیم و آنانی که لازم التوجه‌اند باید به سمت قابل توجه بروند.

سخنگوی وزارت خارجه: انتظار واشنگتن برای تماس ایران بیهوده است/ هیچ آدم عاقلی وقتی در فشار است و اسلحه به سمتش گرفته شده، مذاکره نمی‌کند
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۵:۵۹

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/20/710006_344.jpg

سیدعباس موسوی در رابطه با اینکه مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که ترامپ همچنان منتظر تماس تلفنی مقامات ایران است، گفت: آن‌ها مدت‌هاست که از جمهوری اسلامی ایران چنین انتظاری دارند، ولی این انتظار بیهوده است چرا که ایران هیچ گاه در مذاکره‌ای پیشقدم نخواهد شد که در آن حقوق و قواعد بین‌المللی رعایت نمی‌شود. هیچ آدم عاقلی وقتی در فشار است و اسلحه به سمتش گرفته شده، مذاکره نمی‌کند.

موسوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، دولت و ملت بااقتداری است و با اقتدار مواضع و دیدگاه‌های خود را بیان کند، ادامه داد: آمریکایی‌ها نشان دادند که در بیان صحبت‌ها و اظهارات خود صداقت ندارند. آن‌ها همزمان فشار را بر مردم ایران زیاد کرده‌اند. از اعمال هر گونه فشار و تهدیدی ابا ندارند و تلاش دارند با این گونه فشار‌ها ملت ما را به زانو دربیاورند، ولی همزمان دم از مذاکره می‌زنند.

توضیح پلیس درباره پیامک‌های امنیت اخلاقی: به پوشش افراد در محیط‌های خصوصی کاری نداریم
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۵:۳۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/20/710037_926.jpg

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران گفت: بنا داریم اگر پیامکی اشتباه برود، واحد رسیدگی به اعتراضات به آن رسیدگی کند و موارد هر مورد نیز به فرد ارائه می‌شود، اینکه بر اساس خصومت شخصی اینکار انجام شود، صحیح نیست. این مقام انتظامی از شهروندان خواست در مکانهای عمومی برابر قوانین، مقررات را رعایت کنند و متذکر شد: به پوشش افراد در محیطهای خصوصی کاری نداریم اما شئونات در اماکن عمومی باید رعایت شود. مرکز رصد فضای مجازی در پلیس‌های تخصصی فعال شده و هر کدام به سهم خود با هنجارشکنان در فضای مجازی نیز برخورد می‌کنند.

رئیس‌جمهور به روسیه سفر می‌کند
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۵:۳۰

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: دکتر حسن روحانی برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و آذربایجان که روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه برگزار خواهد شد، به بندر سوچی در روسیه سفر می کند. در این اجلاس، علاوه بر مذاکرات روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان با هدف ادامه و توسعه همکاریهای سه جانبه در حوزه های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه ای، سران سه کشور بیانیه مشترکی نیز منتشر خواهند کرد.

قیمت خودرو در بازار امروز یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸ +جدول
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۴:۱۶
 
 
نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۸,۸۰۰,۰۰۰
۴۸,۸۰۰,۰۰۰
۳۹,۶۸۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۴,۲۰۰,۰۰۰
۴۴,۲۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۴,۳۰۰,۰۰۰
۴۴,۳۰۰,۰۰۰
۴۰,۲۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۵۱,۶۰۰,۰۰۰
۵۲,۰۰۰,۰۰۰
۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۷,۴۰۰,۰۰۰
۵۷,۸۰۰,۰۰۰
۵۰,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۷,۲۰۰,۰۰۰
۵۷,۵۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰
 
نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۴,۲۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۷,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
 حاشیه بازار
پژو GLX 405
۷۴,۳۰۰,۰۰۰
۷۳,۸۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۷۵,۹۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۸۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۶,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۹۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۸۲,۶۰۰,۰۰۰
۸۲,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۸,۰۰۰,۰۰۰
۹۷,۵۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۷,۷۰۰,۰۰۰
۹۷,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۷,۸۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۹,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۹۰۰,۰۰۰
پژو 207 دنده‌ای
۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۶۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۳۳,۰۰۰,۰۰۰
-
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
 
 
نام خودرو قیمت روز بازار (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰
 
 
نام خودرو قیمت روز بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
MVM ۳۱۵ هاچ‌بک
۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۹,۰۰۰,۰۰۰ 
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
 ۱۸۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

 

نرخ ارز در بازار امروز یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸/ قیمت دلار در بازار آزاد ۱۲۷۷۰ تومان
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۳:۴۱

 

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11  هزار  و 800 تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

12 هزار و 770 تومان

قیمت یورو

13 هزار  و 300 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 198 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 133تومان

قیمت ارز مسافرتی

13 هزار و 485تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 459تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 840تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

13هزار و 800 تومان

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۵/۲۰
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۳:۲۹

 

نوع

قیمت لحظه

قیمت دلار

11 هزار و 800 تومان

قیمت یورو

13 هزار و 300 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 69 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 184 تومان

قیمت سکه بهار آزادی

4 میلیون و 44 هزار تومان

قیمت سکه طرح جدید

4 میلیون و 157 هزار تومان

قیمت نیم سکه

2 میلیون و 228 هزار تومان

قیمت ربع سکه

یک میلیون و 429 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

959 هزار تومان

قیمت گرم طلای 18

409 هزار و 800 تومان

قیمت گرم طلای 24

546 هزار و 400 تومان

قیمت هرمثقال طلا

یک میلیون و 775 هزار تومان

قیمت هرانس طلادلار

1440.9دلار

قیمت پلاتیندلار

864دلار

قیمت انس نقرهدلار

16.95دلار

واکنش پلیس به حجاب سلبریتی‌ها: اتمام حجت کرده‌ایم
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۲:۲۷

جانشین فرمانده ناجا از توجیه، ارشاد و اتمام حجت پلیس با سلبریتی‌های بدحجاب خبر داد و گفت: پلیس با جرم مشهود با جدیت مقابله می‌کند. سردار ایوب سلیمانی در پاسخ به این سوال که پلیس در واکنش به رفتار این دسته از سلبریتی‌ها چگونه برخورد کرده است، گفت: هم توجیه کرده‌ایم و هم ارشاد و هم اتمام حجت و می‌توان تغییر رفتار در نوع روش آنها را به سادگی دید. او خاطرنشان کرد: رصد فضای مجازی و برخورد با تخلفات موجود در این فضا نیز در دستور کار ویژه پلیس است.

اعتیاد گُل ۷ برابر حشیش
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۲:۱۴

دبیرکل‌ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه برای ترغیب دانش‌آموزان، مواد مخدر را با بسته‌بندی جدید ارائه می‌دهند، گفت: اعتیاد ماده مخدر گُل هفت برابر حشیش است.

سردار مومنی بیان کرد: بیشترین علت اعتیاد دانش آموزان به علت اصرار همسالانشان بوده است، برخی از دانش آموزان هم تصور می‌کردند با چند بار مصرف معتاد نمی‌شوند.

ثروتمندترین خانواده های جهان
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۲:۱۴

بلومبرگ نوشت: از ژوئن ۲۰۱۸ ثروت خانواده والتون مالک فروشگاه زنجیره ای والمارت با سرعت سرسام آوری رو به افزایش است و آن ها اکنون با ۱۹۱ میلیارد دلار ثروت، بالاتر از دیگر خانواده‌های آمریکایی به عنوان ثروتمندترین خانواده جهان معرفی می‌شوند. رقیبان نزدیک آن ها خانواده مارس با ۱۲۷ میلیارد دلار ثروت و خانواده کخ با ۱۲۵ میلیارد دلار ثروت هستند.

در حال حاضر کنترل نیمی از ثروت جامعه آمریکا در اختیار ۱۰ درصد جمعیت این کشور است با این حال در آسیا و اروپا نیز اختلاف طبقاتی رو به گسترش است: در حال حاضر ۲۵ خانواده ثروتمند جهان ثروتی معادل ۱.۴ تریلیون دلار در اختیار دارند که ۲۴ درصد بیش تر از سال قبل است. نکته جالب رده‌بندی بلومبرگ، حضور خانواده سلطنتی عربستان در این فهرست است: ثروت خاندان آل سعود در حال حاضر از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

از سوی دیگر اما ثروت برخی از خانواده‌ها کاهش محسوسی یافته است: خانواده کواندت به دنبال عملکرد ضعیف ب. ام. و در سال گذشته، ۸ رتبه در رده بندی امسال سقوط کرده‌اند. ربکا گوچ- محقق موسسه "کمپدین ولث" گفت: ثروتمند باقی ماندن در بلندمدت کار سختی شده است. به خاطر مسائلی نظیر متنوع نبودن سبد دارایی و یا تغییر نسل، ثروت خانواده ها می تواند سقوط یا جهش کند.

مشکل امنیتی در محمودآباد وجود ندارد
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۲:۱۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: با ورود بموقع مسئولان امنیتی و انتظامی و برخورد قاطع با متهمان حادثه تیراندازی در محمودآباد ، در شرایط فعلی مشکل خاص امنیتی در شهرستان وجود ندارد.

حسین حسن نژاد افزود: طبق آخرین گزارش تعداد جان باختگان این حادثه تیراندازی ۲ نفر و مجروحان نیز چهار نفر هستند و هیچ تغییری در آمار کشته شدگان و مجروحان این حادثه ایجاد نشده است.

او اظهار داشت: شب گذشته با ورود بموقع دستگاههای انتظامی ، امنیتی و قضایی هشت نفر از متهمان دستگیر شدند که پرونده آنها نیز برای بررسی قانونی در اختیار دستگاه قضایی ( سازمان قضایی نیروهای مسلح ) قرار داده شد.

تکذیب صدور حکم برای پرونده فوتبالیست‌های غرق شده در گرجستان
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۲:۱۱

دادگستری استان یزد اخبار منتشره در برخی کانال‌ها، شبکه ها و فضای مجازی یزد مبنی بر صدور رأی پرونده فوتبالیست‌های اعزامی به گرجستان تکذیب و اعلام کرد هنوز حکمی در این ارتباط صادر نشده است. ۳۲ بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر یزد دهم مرداد سال ۹۷ در ۲ گروه ۲۰ و ۱۲ نفری همراه توری گردشگری و به بهانه برگزاری اردو راهی تفلیس پایتخت گرجستان شدند. در حاشیه این اردو « محمدحسین ورمزیار» و « امیرمحمد کاربخش» غرق شدند که موضوع همچنان در حال بررسی است.

مسکو انفجار اتمی در روسیه را تایید کرد
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۰:۵۷

آژانس دولتی اتمی روسیه برای نخستین بار اذعان داشت که کارمندان اتمی آن در انفجاری در جریان یک آزمایش موتور راکتی که باعث انتشار تشعشعات در شهری واقع در نزدیکی محل انفجار شده، دخیل بودند.

آژانس اتمی روس‌اتم روسیه اعلام کرد، پنج تن که در این انفجار کشته شدند، از کارمندان این آژانس بودند و منابع قدرت ایزوتوپی در این انفجار دخیل بودند؛ این آژانس به جزئیات اشاره ای نکرده است.

روسیه برای چرایی انفجار یک موتور راکتی در نزدیکی دریای سفید در شمال این کشور که باعث افزایش سطح تشعشعات شده، توضیح رسمی نداده است.

عراق یک گذرگاه مرزی با ایران را بست
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۰:۵۵

پس از اینکه گزارش‌هایی از فساد و سوء مدیریت به دفتر نخست وزیری عراق رسید، مرز مندلی بین ایران و عراق طی یک دستور رسمی از طرف عادل عبدالمهدی بسته شد. مرز مندلی یکی از ۱۰ گذرگاه مرزی بین ایران و عراق است. ایران یک شریک تجاری مهم برای عراق است که میلیارد‌ها دلار کالا به بازار‌های عراق صادر می‌کند. در حال حاضر تجارت بین ایران و عراق ۱۲ میلیارد دلار است. روحانی رئیس جمهور ایران طی سفرش به بغداد گفت که هدف تهران افزایش تجارت با عراق تا ۲۰ میلیارد دلار است.

تکذیب شایعه افزایش طول مدت سربازی
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۰:۵۳

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به شایعات مطرح شده پیرامون احتمال افزایش طول مدت خدمت سربازی تاکید کرد که تغییری در طول مدت خدمت سربازی ایجاد نشده و مدت خدمت عادی سربازان ۲۱ ماه است.

سردار موسی کمالی گفت: طبق قانون طول مدت خدمت وظیفه عمومی می تواند از سوی ستادمل نیروهای مسلح افزایش یابد و اگر چنانچه نیروهاس مسلح با کمبود سرباز مواجه شود ممکن است طول مدت خدمت سربازی افزایش یابد اما در حال حاضر چنین تصمیمی وجود ندارد.

کمالی در مورد اینکه اگر خدمت سربازی افزایش یابد مشمولان در حال خدمت نیز طول مدت شان افزایش می یابد یا خیر؟ گفت: در صورت افزایش طول مدت خدمت سربازی این مقررات شامل افراد در حال خدمت نخواهد شد.

کره شمالی برای مذاکره با کره جنوبی شرط گذاشت
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۰:۵۲

کره شمالی برای از سرگیری مذاکرات درون کره ای شرط گذاشت و به همسایه جنوبی هشدار داد تا زمانی که به رزمایش های نظامی با آمریکا پایان ندهد هیچگونه مذاکرات درون کره‌ای در کار نخواهد بود.

کره شمالی در پنجمین آزمایش موشکی خود در 20 روز گذشته، بامداد روز گذشته (شنبه) ۲ فروند موشک کوتاه برد بالستیک به داخل دریا شلیک کرد این موشک‌ها از شهر «هامهونگ» در شمال شرقی کره شمالی شلیک شد و پس از 400 کیلومتر پرواز در آب‌های میان شبه‌جزیره کره و ژاپن فرود آمد.

تنها انقلاب ارزشی بعد از حکومت پیامبر
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۰:۴۴

آیت الله مصباح یزدی مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: در طول تاریخ و بعد از حکومت پیامبر اکرم (ص) انقلاب ارزشی دیگر به جز انقلاب اسلامی ایران سراغ ندارم و رهبر آن یک عالم دینی بود که برای برخی تاریخ نویسان قابل باور نیست.

وی اظهار داشت: شرایط آن دوران به گونه ای بود که بسیاری از مراجع و علما به ثمر رسیدن انقلاب را باور نداشتند.

آیت الله مصباح گفت: این انقلاب اکنون مانند جوان برومندی شده است که سوالات او در مورد دلایل و مبانی انقلاب متفاوت تر است و برخی افراد با طرح شبهاتی می خواهند جوانان را از دلایل اصلی انقلاب منحرف کنند.

خودکشی میلیاردر نزدیک به ترامپ و کلینتون
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۸:۳۳

خودکشی «جفری اپستین» میلیاردر آمریکایی در زندان از یک سو عملکرد دولت فدرال در نگهداری و مراقبت از وی را زیر سوال برده و از سوی دیگر به بهانه‌ای برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شد تا خانواده کلینتون را هدف انتقادات تازه‌اش قرار دهد. اپستین طی سال‌های اخیر به «برده‌داری جنسی» و سوءاستفاده جنسی از زنان و دختران زیر سن قانونی متهم شده بود. وی حامی مالی ترامپ و کلینتون بود اما هر دو نفر ارتکاب هر نوع تخلفی را در جریان دیدارهایشان با اپستین رد کرده‌اند. ترامپ روز شنبه توئیت یک کاربر توئیتر را بازنشر کرد که در آن بیل کلینتون و همسرش «هیلاری کلینتون» را مقصر مرگ اپستین معرفی کرده بود.

کره شمالی: سلاح جدیدی آزمایش کرده ایم
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۸:۳۲

خبرگزاری کره شمالی با انتشار گزارشی در مورد سلسله آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور اعلام کرد که پیونگ یانگ «سلاح جدیدی» آزمایش کرده و «کیم جونگ اون» شخصا بر آن نظارت داشته است.

این خبرگزاری درباره ماهیت آزمایش موشکی روز شنبه خبری نداد اما وزارت خارجه کره شمالی آن را «آزمایشی برای توسعه سلاح‌های متعارف» نامید.

مقام‌های نظامی کره جنوبی اعلام کردند به نظر می‌رسد که همسایه شمالی روز شنبه دو موشک بالستیک کوتاه‌بُرد آزمایش کرده است. این موشک‌ها از شهر «هامهونگ» در شمال شرقی کره شمالی شلیک شد و پس از چهارصد کیلومتر پرواز در آب‌های میان شبه‌جزیره کره و ژاپن فرود آمد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۸:۳۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۸:۳۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

لینک کوتاه کپی لینک

علی رضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت که «امنیت خلیج فارس از اولویت‎های ایران است و معتقدیم که خطوط کشتی‎رانی ایران باید بین‎المللی باقی بماند».

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تاکید کرد که «پیام ما به کشورهای منطقه و جهان این است که ایران تا زمانی امنیت تنگه هرمز را تامین می‌کند که نفت خود را صادر کند».

سردار تنگسیری که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‎کرد، افزود: «آمریکا و انگلیس برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در منطقه خلیج فارس، سناریو در منطقه طراحی می‎کنند».

وی ابراز داشت که «آمریکایی‌ها به نفتکش‌های نزدیک آب‎های ایران حمله می‎کنند و سپس آن را به گردن ایران می‎اندازند و این کشور را متهم می‎کنند».

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ادامه به توقیف نفتکش ایرانی «گریس1» توسط انگلیس اشاره کرد و اظهار داشت: «این کشتی به سمت اروپا در حال حرکت بود که سناریوی حرکت این کشتی ایرانی  به سمت سوریه طراحی شد»

سیدعباس موسوی در پاسخ به سوالی در مورد تلاش آمریکایی‌ها برای مسدود کردن حساب‌های کاربری وزیر امور خارجه در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: وزیر امور خارجه به‌عنوان فرمانده و رئیس دیپلماسی کشور همواره مورد بغض و غضب کسانی بوده است که از شنیدن صدای ایران بیمناک بوده‌اند و به‌خاطر اثرگذاری عملی حضور دکتر ظریف در مجامع بین‌المللی و حضورش در شبکه‌های اجتماعی و روشنگری نسبت به سیاست‌های ایالات متحده معلوم بود که مورد بغض و نفرت آنها باشد. از این رو تصمیم گرفتند وی را تحریم و محدود کنند.

حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و ملت ترکیه و همه مسلمانان جهان، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با ترکیه به عنوان یک کشور دوست و برادر، کاملا آماده است. رئیس جمهور همچنین تسریع در اجرای توافقات میان دو کشور را ضروری دانست.

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/20/710175_152.jpg

ظریف در این دیدار با ابراز تاسف از کشتار مردم مظلوم یمن و محاصره پنج ساله این کشور خواستار توقف هرچه سریع تر جنگ و رفع محاصره یمن شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه راهکار حل بحران یمن سیاسی است افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از انجام گفت‌گوهای یمنی- یمنی و اجرای کامل توافقات استکهلم حمایت می کند.ظریف با اظهار تاسف از وضعیت وخیم انسانی در یمن بر آمادگی کشورمان برای ارسال کمک‌های انسانی به ان کشور تاکید کرد.

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/20/710137_954.jpg

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و ملت قطر و همه مسلمانان جهان، اظهارداشت: ایران برای حفظ و تقویت امنیت منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اهمیت زیادی قائل است و همه تلاش خود را در این راستا بکار گرفته و معتقد است که حفظ این امینت، توسعه و منافع مردم منطقه را تضمین می کند.رئیس جمهور هدف اقدامات برخی کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا در منطقه خلیج فارس را القای ناامنی در منطقه به جهانیان دانست و تاکید کرد که این اقدامات، مشکلات منطقه را پیچیده تر و خطرناک تر می کند. تجربه تاریخی این واقعیت را به همگان نشان داده که مداخله خارجی ها، تنها موجب افزایش تنش و پیچیده تر کردن شرایط منطقه شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به تداوم رایزنی ها با کشورهای دوست برای تقویت صلح و ثبات و توسعه منطقه است، گفت: تهران معتقد است که کاهش تنش ها در منطقه به نفع همه است و امیدواریم آمریکایی ها دریابند مسیری که انتخاب کرده اند نادرست است، این مسیر برنده ای نخواهد داشت و باید رفتار خود را اصلاح کنند.

امیر قطر کاهش تنش ها در منطقه خلیج فارس را به نفع منطقه و جهان دانست و با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه گفت: دوحه از هیچ تلاشی برای کاستن از این تنش ها دریغ نخواهد کرد. امنیت منطقه باید توسط کشورهای ساحلی تامین شود و مواضع قطر در این عرصه کاملا روشن است و ما خواهان همکاری با ایران در جهت تقویت روابط دوجانبه و امنیت منطقه هستیم.

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/20/710096_720.jpg

احمد المیسری، وزیر کشور وابسته به دولت مستعفی یمن در اظهاراتی گفت، عربستان نسبت به آنچه در چهار روز بر ما گذشت سکوت اختیار کرد و شریک ما گوش تا گوش ما را برید و از شاهرگ ما را ذبح کرد.

وی افزود: سکوت ریاست دولت مستعفی یمن نسبت به وقایع عدن مشکوک بود نه یک موضع‌گیری.ما به شکست خود اذعان می‌کنیم و به امارات به دلیل پیروزی‌اش بر ما تبریک می‌گوییم.۴۰۰ خودروی اماراتی در درگیری‌ها حضور داشتند در حالی که ما با آنها با سلاح‌های اولیه جنگیدیم اما این جنگ، جنگ نهایی نیست.

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/20/710059_933.jpg

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با طرح این پرسش که آیا عدالت آموزشی را بخوبی پیاده می کنیم، گفت: نوعی عدم توازن در پهنه استانی و جغرافیایی داریم. آیا عدالت آموزشی را بخوبی پیاده می کنیم؟ بیش از ۸۰ درصد کل قبولی‌های کنکور به ۵ تا ۶ استان اختصاص می‌یابد همچنین دانش آموزان ۲۰ درصد از مدارس به ۸۰ درصد موفقیت‌های برتر در کنکور و المپیادها دست می‌یابند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه عدالت آموزشی را پررنگ‌تر کرد، گفت: در حال آماده سازی طرحی هستیم که استان‌ها، مناطق، مدارس و دانش آموزان را به دو قسمت «قابل توجه» و «لازم التوجه» با رویکرد عدالت آموزشی تقسیم کنیم و آنانی که لازم التوجه‌اند باید به سمت قابل توجه بروند.

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/20/710006_344.jpg

سیدعباس موسوی در رابطه با اینکه مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که ترامپ همچنان منتظر تماس تلفنی مقامات ایران است، گفت: آن‌ها مدت‌هاست که از جمهوری اسلامی ایران چنین انتظاری دارند، ولی این انتظار بیهوده است چرا که ایران هیچ گاه در مذاکره‌ای پیشقدم نخواهد شد که در آن حقوق و قواعد بین‌المللی رعایت نمی‌شود. هیچ آدم عاقلی وقتی در فشار است و اسلحه به سمتش گرفته شده، مذاکره نمی‌کند.

موسوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، دولت و ملت بااقتداری است و با اقتدار مواضع و دیدگاه‌های خود را بیان کند، ادامه داد: آمریکایی‌ها نشان دادند که در بیان صحبت‌ها و اظهارات خود صداقت ندارند. آن‌ها همزمان فشار را بر مردم ایران زیاد کرده‌اند. از اعمال هر گونه فشار و تهدیدی ابا ندارند و تلاش دارند با این گونه فشار‌ها ملت ما را به زانو دربیاورند، ولی همزمان دم از مذاکره می‌زنند.

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/20/710037_926.jpg

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران گفت: بنا داریم اگر پیامکی اشتباه برود، واحد رسیدگی به اعتراضات به آن رسیدگی کند و موارد هر مورد نیز به فرد ارائه می‌شود، اینکه بر اساس خصومت شخصی اینکار انجام شود، صحیح نیست. این مقام انتظامی از شهروندان خواست در مکانهای عمومی برابر قوانین، مقررات را رعایت کنند و متذکر شد: به پوشش افراد در محیطهای خصوصی کاری نداریم اما شئونات در اماکن عمومی باید رعایت شود. مرکز رصد فضای مجازی در پلیس‌های تخصصی فعال شده و هر کدام به سهم خود با هنجارشکنان در فضای مجازی نیز برخورد می‌کنند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: دکتر حسن روحانی برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و آذربایجان که روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه برگزار خواهد شد، به بندر سوچی در روسیه سفر می کند. در این اجلاس، علاوه بر مذاکرات روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان با هدف ادامه و توسعه همکاریهای سه جانبه در حوزه های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه ای، سران سه کشور بیانیه مشترکی نیز منتشر خواهند کرد.

 
 
نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۸,۸۰۰,۰۰۰
۴۸,۸۰۰,۰۰۰
۳۹,۶۸۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۴,۲۰۰,۰۰۰
۴۴,۲۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۴,۳۰۰,۰۰۰
۴۴,۳۰۰,۰۰۰
۴۰,۲۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۵۱,۶۰۰,۰۰۰
۵۲,۰۰۰,۰۰۰
۴۲,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۷,۴۰۰,۰۰۰
۵۷,۸۰۰,۰۰۰
۵۰,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۷,۲۰۰,۰۰۰
۵۷,۵۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰
 
نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۴,۲۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۷,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
 حاشیه بازار
پژو GLX 405
۷۴,۳۰۰,۰۰۰
۷۳,۸۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۷۵,۹۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۸۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۶,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۹۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۸۲,۶۰۰,۰۰۰
۸۲,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۸,۰۰۰,۰۰۰
۹۷,۵۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۷,۷۰۰,۰۰۰
۹۷,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۷,۸۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۹,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۹۰۰,۰۰۰
پژو 207 دنده‌ای
۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۶۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۳۳,۰۰۰,۰۰۰
-
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
 
 
نام خودرو قیمت روز بازار (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰
 
 
نام خودرو قیمت روز بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
MVM ۳۱۵ هاچ‌بک
۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۹,۰۰۰,۰۰۰ 
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
 ۱۸۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

 

 

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11  هزار  و 800 تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

12 هزار و 770 تومان

قیمت یورو

13 هزار  و 300 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 198 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 133تومان

قیمت ارز مسافرتی

13 هزار و 485تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 459تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 840تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

13هزار و 800 تومان

 

نوع

قیمت لحظه

قیمت دلار

11 هزار و 800 تومان

قیمت یورو

13 هزار و 300 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 69 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 184 تومان

قیمت سکه بهار آزادی

4 میلیون و 44 هزار تومان

قیمت سکه طرح جدید

4 میلیون و 157 هزار تومان

قیمت نیم سکه

2 میلیون و 228 هزار تومان

قیمت ربع سکه

یک میلیون و 429 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

959 هزار تومان

قیمت گرم طلای 18

409 هزار و 800 تومان

قیمت گرم طلای 24

546 هزار و 400 تومان

قیمت هرمثقال طلا

یک میلیون و 775 هزار تومان

قیمت هرانس طلادلار

1440.9دلار

قیمت پلاتیندلار

864دلار

قیمت انس نقرهدلار

16.95دلار

جانشین فرمانده ناجا از توجیه، ارشاد و اتمام حجت پلیس با سلبریتی‌های بدحجاب خبر داد و گفت: پلیس با جرم مشهود با جدیت مقابله می‌کند. سردار ایوب سلیمانی در پاسخ به این سوال که پلیس در واکنش به رفتار این دسته از سلبریتی‌ها چگونه برخورد کرده است، گفت: هم توجیه کرده‌ایم و هم ارشاد و هم اتمام حجت و می‌توان تغییر رفتار در نوع روش آنها را به سادگی دید. او خاطرنشان کرد: رصد فضای مجازی و برخورد با تخلفات موجود در این فضا نیز در دستور کار ویژه پلیس است.

دبیرکل‌ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه برای ترغیب دانش‌آموزان، مواد مخدر را با بسته‌بندی جدید ارائه می‌دهند، گفت: اعتیاد ماده مخدر گُل هفت برابر حشیش است.

سردار مومنی بیان کرد: بیشترین علت اعتیاد دانش آموزان به علت اصرار همسالانشان بوده است، برخی از دانش آموزان هم تصور می‌کردند با چند بار مصرف معتاد نمی‌شوند.

بلومبرگ نوشت: از ژوئن ۲۰۱۸ ثروت خانواده والتون مالک فروشگاه زنجیره ای والمارت با سرعت سرسام آوری رو به افزایش است و آن ها اکنون با ۱۹۱ میلیارد دلار ثروت، بالاتر از دیگر خانواده‌های آمریکایی به عنوان ثروتمندترین خانواده جهان معرفی می‌شوند. رقیبان نزدیک آن ها خانواده مارس با ۱۲۷ میلیارد دلار ثروت و خانواده کخ با ۱۲۵ میلیارد دلار ثروت هستند.

در حال حاضر کنترل نیمی از ثروت جامعه آمریکا در اختیار ۱۰ درصد جمعیت این کشور است با این حال در آسیا و اروپا نیز اختلاف طبقاتی رو به گسترش است: در حال حاضر ۲۵ خانواده ثروتمند جهان ثروتی معادل ۱.۴ تریلیون دلار در اختیار دارند که ۲۴ درصد بیش تر از سال قبل است. نکته جالب رده‌بندی بلومبرگ، حضور خانواده سلطنتی عربستان در این فهرست است: ثروت خاندان آل سعود در حال حاضر از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

از سوی دیگر اما ثروت برخی از خانواده‌ها کاهش محسوسی یافته است: خانواده کواندت به دنبال عملکرد ضعیف ب. ام. و در سال گذشته، ۸ رتبه در رده بندی امسال سقوط کرده‌اند. ربکا گوچ- محقق موسسه "کمپدین ولث" گفت: ثروتمند باقی ماندن در بلندمدت کار سختی شده است. به خاطر مسائلی نظیر متنوع نبودن سبد دارایی و یا تغییر نسل، ثروت خانواده ها می تواند سقوط یا جهش کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: با ورود بموقع مسئولان امنیتی و انتظامی و برخورد قاطع با متهمان حادثه تیراندازی در محمودآباد ، در شرایط فعلی مشکل خاص امنیتی در شهرستان وجود ندارد.

حسین حسن نژاد افزود: طبق آخرین گزارش تعداد جان باختگان این حادثه تیراندازی ۲ نفر و مجروحان نیز چهار نفر هستند و هیچ تغییری در آمار کشته شدگان و مجروحان این حادثه ایجاد نشده است.

او اظهار داشت: شب گذشته با ورود بموقع دستگاههای انتظامی ، امنیتی و قضایی هشت نفر از متهمان دستگیر شدند که پرونده آنها نیز برای بررسی قانونی در اختیار دستگاه قضایی ( سازمان قضایی نیروهای مسلح ) قرار داده شد.

دادگستری استان یزد اخبار منتشره در برخی کانال‌ها، شبکه ها و فضای مجازی یزد مبنی بر صدور رأی پرونده فوتبالیست‌های اعزامی به گرجستان تکذیب و اعلام کرد هنوز حکمی در این ارتباط صادر نشده است. ۳۲ بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر یزد دهم مرداد سال ۹۷ در ۲ گروه ۲۰ و ۱۲ نفری همراه توری گردشگری و به بهانه برگزاری اردو راهی تفلیس پایتخت گرجستان شدند. در حاشیه این اردو « محمدحسین ورمزیار» و « امیرمحمد کاربخش» غرق شدند که موضوع همچنان در حال بررسی است.

آژانس دولتی اتمی روسیه برای نخستین بار اذعان داشت که کارمندان اتمی آن در انفجاری در جریان یک آزمایش موتور راکتی که باعث انتشار تشعشعات در شهری واقع در نزدیکی محل انفجار شده، دخیل بودند.

آژانس اتمی روس‌اتم روسیه اعلام کرد، پنج تن که در این انفجار کشته شدند، از کارمندان این آژانس بودند و منابع قدرت ایزوتوپی در این انفجار دخیل بودند؛ این آژانس به جزئیات اشاره ای نکرده است.

روسیه برای چرایی انفجار یک موتور راکتی در نزدیکی دریای سفید در شمال این کشور که باعث افزایش سطح تشعشعات شده، توضیح رسمی نداده است.

پس از اینکه گزارش‌هایی از فساد و سوء مدیریت به دفتر نخست وزیری عراق رسید، مرز مندلی بین ایران و عراق طی یک دستور رسمی از طرف عادل عبدالمهدی بسته شد. مرز مندلی یکی از ۱۰ گذرگاه مرزی بین ایران و عراق است. ایران یک شریک تجاری مهم برای عراق است که میلیارد‌ها دلار کالا به بازار‌های عراق صادر می‌کند. در حال حاضر تجارت بین ایران و عراق ۱۲ میلیارد دلار است. روحانی رئیس جمهور ایران طی سفرش به بغداد گفت که هدف تهران افزایش تجارت با عراق تا ۲۰ میلیارد دلار است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به شایعات مطرح شده پیرامون احتمال افزایش طول مدت خدمت سربازی تاکید کرد که تغییری در طول مدت خدمت سربازی ایجاد نشده و مدت خدمت عادی سربازان ۲۱ ماه است.

سردار موسی کمالی گفت: طبق قانون طول مدت خدمت وظیفه عمومی می تواند از سوی ستادمل نیروهای مسلح افزایش یابد و اگر چنانچه نیروهاس مسلح با کمبود سرباز مواجه شود ممکن است طول مدت خدمت سربازی افزایش یابد اما در حال حاضر چنین تصمیمی وجود ندارد.

کمالی در مورد اینکه اگر خدمت سربازی افزایش یابد مشمولان در حال خدمت نیز طول مدت شان افزایش می یابد یا خیر؟ گفت: در صورت افزایش طول مدت خدمت سربازی این مقررات شامل افراد در حال خدمت نخواهد شد.

کره شمالی برای از سرگیری مذاکرات درون کره ای شرط گذاشت و به همسایه جنوبی هشدار داد تا زمانی که به رزمایش های نظامی با آمریکا پایان ندهد هیچگونه مذاکرات درون کره‌ای در کار نخواهد بود.

کره شمالی در پنجمین آزمایش موشکی خود در 20 روز گذشته، بامداد روز گذشته (شنبه) ۲ فروند موشک کوتاه برد بالستیک به داخل دریا شلیک کرد این موشک‌ها از شهر «هامهونگ» در شمال شرقی کره شمالی شلیک شد و پس از 400 کیلومتر پرواز در آب‌های میان شبه‌جزیره کره و ژاپن فرود آمد.

آیت الله مصباح یزدی مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: در طول تاریخ و بعد از حکومت پیامبر اکرم (ص) انقلاب ارزشی دیگر به جز انقلاب اسلامی ایران سراغ ندارم و رهبر آن یک عالم دینی بود که برای برخی تاریخ نویسان قابل باور نیست.

وی اظهار داشت: شرایط آن دوران به گونه ای بود که بسیاری از مراجع و علما به ثمر رسیدن انقلاب را باور نداشتند.

آیت الله مصباح گفت: این انقلاب اکنون مانند جوان برومندی شده است که سوالات او در مورد دلایل و مبانی انقلاب متفاوت تر است و برخی افراد با طرح شبهاتی می خواهند جوانان را از دلایل اصلی انقلاب منحرف کنند.

خودکشی «جفری اپستین» میلیاردر آمریکایی در زندان از یک سو عملکرد دولت فدرال در نگهداری و مراقبت از وی را زیر سوال برده و از سوی دیگر به بهانه‌ای برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شد تا خانواده کلینتون را هدف انتقادات تازه‌اش قرار دهد. اپستین طی سال‌های اخیر به «برده‌داری جنسی» و سوءاستفاده جنسی از زنان و دختران زیر سن قانونی متهم شده بود. وی حامی مالی ترامپ و کلینتون بود اما هر دو نفر ارتکاب هر نوع تخلفی را در جریان دیدارهایشان با اپستین رد کرده‌اند. ترامپ روز شنبه توئیت یک کاربر توئیتر را بازنشر کرد که در آن بیل کلینتون و همسرش «هیلاری کلینتون» را مقصر مرگ اپستین معرفی کرده بود.

خبرگزاری کره شمالی با انتشار گزارشی در مورد سلسله آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور اعلام کرد که پیونگ یانگ «سلاح جدیدی» آزمایش کرده و «کیم جونگ اون» شخصا بر آن نظارت داشته است.

این خبرگزاری درباره ماهیت آزمایش موشکی روز شنبه خبری نداد اما وزارت خارجه کره شمالی آن را «آزمایشی برای توسعه سلاح‌های متعارف» نامید.

مقام‌های نظامی کره جنوبی اعلام کردند به نظر می‌رسد که همسایه شمالی روز شنبه دو موشک بالستیک کوتاه‌بُرد آزمایش کرده است. این موشک‌ها از شهر «هامهونگ» در شمال شرقی کره شمالی شلیک شد و پس از چهارصد کیلومتر پرواز در آب‌های میان شبه‌جزیره کره و ژاپن فرود آمد.

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظر شما