شناسهٔ خبر: 34663196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نارضایتی مردمی از وضعیت گلزار شهدای قلعه‌رئیسی/تصاویر

مردم به خصوص خانواده شهدا نارضایتی خود را از وضعیت گلزار شهدای قلعه‌رئیسی ابراز داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، گلزار شهدا در سراسر کشور از مکان‌های معنوی و برگزیده است، ضرورت ساماندهی گلزار شهدا در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهداست، گلزار شهدا باید آن گونه که در شأن شهداست ساماندهی شود چرا که آسایش و امنیت کشور حاصل خون شهداست و ساماندهی گلزار شهدا حداقل کاری است که متولیان امر برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدا انجام می‌دهند.

یکی از گلزارهای شهدا که در استان کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شده اما مردم از ساماندهی آن نگران هستند گلزار شهدای شهر قلعه رئیسی است؛ گلزار شهدایی که در سال 1390 توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران ساماندهی شد اما ساماندهی آن به نحوی است که اگر ساماندهی نمی شد فضای قبلی آن بهتر بود.

ساخت و ساماندهی گلزار شهدای شهر قلعه رئیسی به نحوی است که امکان برگزاری یک دعا؛ زیارت ندارد و مردم منطقه از این وضعیت گلایه دارند.

خانواده شهید دانشخواه در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چاروسا با انتقاد شدید از وضعیت گلزار شهدای این شهر بیان کرد: اگر در گذشته این گلزار ساماندهی نمی‌شد بهتر بود و اگر در گذشته اطلاع  پیدا می کردیم که وضعیت آن به این شکل خواهد شد نمی‌گذاشتیم چنین اتفاقی رخ دهد.

خانواده شهید اژدر هم با ابراز نگرانی از وضعیت گلزار شهدا تصریح کرد: شکل و وضعیت ساخت این گلزار به هیچ وجه مشخص نیست و واقعا نمایه ساخت آن با هیچ گلزاری مشابهتی ندارد و امیدواریم بنیاد شهید هر چه سریع تر فکری به حال گلزار شهدا این شهر کند.

خانواده شهید پیرایش هم در این خصوص خاطرنشان کرد: برای حضور در گلزار و برگزاری دعاها و زیارت‌ها در گلزار مردم نمی توانند از مکان گلزار استفاده کنند و درب ورودی و مکان آن قابل استفاده نیست که امیدواریم به این امر مهم توجه ویژه شود.

به گزارش فارس؛ هفته گذشته بود که مدیرکل بنیاد شهید و رئیس بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه به دیدار امام جمعه قلعه رئیسی رفتند که حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در این دیدار مهمترین دغدغه خانواده شهدا و مردم شهر قلعه رئیسی را گلزار شهدای این شهر دانست و اظهار داشت: وضعیت فعلی محل گلزار شهدا شهر قلعه رئیسی بسیار نابسامان و جایگاه فعلی درخور شان شهدا نیست و مهمترین دغدغه پدران و مادران شهدا این شهر ساماندهی مجدد گلزار شهدا این شهر است.

به هر حال امید است با توجه به اینکه گلزار شهدا در هر شهری زیارتگاه عاشقان و دلشیفتگان اسلام و انقلاب است بنیاد شهید و امور ایثارگران استانداری به این مهم توجه ویژه کنند تا گلزار شهدا شهر قلعه رئیسی از این وضعیت خارج شود.

گزارش "سیدحسن آرمند"

انتهای پیام/82021

 

نظر شما