شناسهٔ خبر: 34659421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کهگیلویه و بویر احمد دارای یک سالن سینمای کودک

خبرگزاری صداوسیما

کانون پرورش فکری استان کهگیلویه و بویر احمد یک سالن سینمای کودک دارد .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکهکیلویه و بویراحمد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: این استان تنها یک سالن سینمای کودک دارد.
کبری اخلاقی نیا افزود: ۵ شهر استان کهگیلویه و بویراحمد شامل: چرام، سوق، لوداب، قلعه ریسی و دیشموک فاقد مرکز فرهنگی و هنری هستند.
وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری استان کهگیلویه و بویر احمد تنها یک سالن سینمای کودک دارد و برخی سالن‌هایی که این کانون دارد فاقد امکانات سینمایی و پخش فیلم هستند.
اخلاقی نیا کمبود تجهیزات برای پخش فیلم، نداشتن یک مجتمع فرهنگی، نبود اردوگاه ثابت مختص کانون در استان با توجه به آب و هوای مناسب مرکز استان را از مهمترین مشکلات کانون پرورش فکری این استان برشمرد.
اخلاقی نیا بیان کرد: ۲۸ هزار و ۱۱۰ کودک و نوجوان این استان از خدمات مراکز این کانون استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ مرکز ثابت و ۲ مرکز پستی (یاسوج و گچساران) و ۵ مرکز سیار در این استان وجود دارد.
اخلاقی نیا در خصوص گروه هدف کانون پرورش فکری بیان کرد: کودکان و نوجوان از سن پیش دبستانی (۶ تا ۱۸ سال) گروه هدف کانون پرورش فکری هستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۶ روستای استان از خدمات کتابخانه پستی در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران استفاده می‌کنند.
اخلاقی نیا اضافه کرد: ۱۵۹ هزار و ۶۸۹ جلد کتاب در مراکز ثابت، ۲۵ هزارو ۴۸۴ جلد کتاب در کتابخانه‌های سیار و ۱۱ هزار و ۳۷ جلد کتاب در کتابخانه‌های پستی کانون استان وجود دارد.

نظر شما