شناسهٔ خبر: 34655829 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان غذا و دارو | لینک خبر

100 درصد آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی تولید داخل‌اند/ ایران جزء کشورهای موفق کنترل عفونت در دنیا

نائب‌ رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با اشاره به کیفیت داروهای تولید داخل، اظهار کرد: ٩٩.٨ درصد از داروهای ضدفشارخون، ٩٩.٢ درصد از داروهای درمان دیابت ایرانی و حدود ١٠٠ درصد آنتی‌بیوتیک ‌های خوراکی تولید داخل هستند که تاکنون مشکلی درمورد درمان این بیماری ها نداشته ایم و از کشورهای موفق کنترل عفونت در دنیا هستم.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایفدانا، دکتر عباس کبریایی‌زاده در نشست خبری پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌فارما، با اشاره به  تحریم‌های ظالمانه امریکا، گفت: این تحریم ها با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست. البته صنعت داروسازی ما روز به روز پویاتر و پیشرفته‌تر به مردم خدمت‌رسانی می‌کند. 

وی افزود: صنعت هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که به صنایع سایر کشورهای دنیا وابسته نیست. صنعت داروسازی ما هم از نظر تامین ماده اولیه دارویی و ماشین آلات وابسته به دنیاست، ترامپ اظهار کرده که سیستم‌های بانکی در حوزه سلامت و کالاهای سلامت تحریم نیست، اما این یک دروغ بزرگ است. شرکت‌های داروسازی برای تامین کوچکترین جزء تولید دارو دچار مشکل هستند .

نائب‌ رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با بیان اینکه صادرات دارو به دلیل تحریم ها آسیب دیده است، عنوان کرد: روابط بانکی به سختی انجام می‌شود؛ چرا که نقل و انتقالات ارز در حوزه دارو ممکن نیست و تحریم بانکی  روی حوزه سلامت تاثیر گذاشته و شرکت‌ها داروسازی آسیب دیده‌اند. بنابراین تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر سلامت مردم ایران تأثیر گذاشته است. البته این‌ها دلیلی نیست که جلو زورگویی آمریکا تسلیم شویم. به هر حال صنعت داروسازی به طریقی برای تامین ماده اولیه و ماشین‌آلات، راه خود را پیدا می‌کند .

برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه ایران‌فارما؛ دوم تا چهار مهر ماه

وی با اشاره به اینکه  ۶۷ درصد از مواد اولیه دارویی کاملا بومی است و در تولید دارو جایگاه خوبی در دنیا داریم، تصریح کرد: نائب رئیس سندیکای  صاحبان صنایع داروهای انسانی، گفت: در ایران فارما شرکت‌های تولید کننده دارو، شرکت‌های تولید کننده مکمل‌های رژیمی، غذایی و ورزشی، شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه دارویی، شرکت‌های تولیدکننده بسته‌بندی و ماشین‌آلات داروسازی حضور پیدا می‌کنند. ایران‌فارما نمادی از توانمندی صنعت داروسازی ایران محسوب می‌شود .

۱۰۰ درصد آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی تولید داخل‌اند

نائب رئیس سندیکای  صاحبان صنایع داروهای انسانی در ادامه صحبت‌هایش درباره کیفیت داروهای ایرانی، گفت: اعتماد مردم به تولید داخلی با اثربخشی حاصل خواهد شد. در حال حاضر ٩٩.٨ درصد از داروهای ضدفشارخون ایرانی هستند، حال این سوال مطرح می‌شود که فشارخون مردم کنترل شده است؟ ٩٩.٢ درصد از داروهای درمان دیابت نوع دو در کشور تولید داخل هستند،  حال این سوال مطرح می‌شود که دیابت مردم کنترل شده است؟  حدود ١٠٠ درصد آنتی‌بیوتیک ‌های خوراکی و ٩۵ درصد آنتی‌بیوتیک ‌های تزریقی تولید داخل هستند .

 امسال پنجمین دوره نمایشگاه ایران فارما دوم تا چهارم مهرماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵٠٠ شرکت در ایران‌فارما حضور داشتند و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بیش از ۵۵٠ شرکت در نمایشگاه ایران فارما حضور پیدا کنند. سازمان غذا و دارو نیز طی این سال‌ها در برگزاری نمایشگاه همکاری کرده و به عنوان نهاد سیاستگذار و ناظر پشتیبان صنعت بوده است. همچنین اداره کل ارشاد تهران نمایشگاه کتب تخصصی پزشکی و دارویی را برگزار می‌کند .

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ٣٠ کشور برای شرکت در ایران‌فارما  اعلام حضور کرده‌اند . برآورد ما این است که حدود ٣٠ هزار نفر بازدیدکننده داشته باشیم. در عین حال اپلیکیشن ویژه ای برای ثبت نام در نمایشگاه نیز ایجاد شده است .

نائب رئیس سندیکای  صاحبان صنایع داروهای انسانی، گفت: حدود ٣٠ سمینار و کارگاه تخصصی در ایران‌فارما برگزار خواهد شد و تعدادی از کارگاه‌ها دارای امتیاز بازآموزی هستند. عمده کارگاه‌ها در زمینه ارتقای دانش صنعتگران داروسازی به منظور بهبود کیفیت دارو و ارتقاء صادرات است تا بتوانیم در این حوزه‌ها پیشرفت کنیم /.

نظر شما