شناسهٔ خبر: 34637904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قائم پناه در نماز جمعه ملایر:

وزیر آینده آموزش و پرورش باید به سند تحول بنیادین اعتقاد راسخ داشته باشد

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان گفت: وزیر آینده آموزش و پرورش باید اعتقاد راسخ به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و برای اجرای این سند برنامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا قائم پناه، دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ملایر با بیان اینکه ثروت اصلی برای هر ملتی، نیروی انسانی آن ملت است، گفت: هیچ کشوری بدون برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، عالم، عاقل و متعهد قادر نیست به پیشرفت نائل شود.

قائم پناه با بیان اینکه آموزش و پرورش حساس‌ترین و مهم‌ترین بخش اداره کشور است، تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز بار‌ها بر اینکه مساله تعلیم و تربیت، مساله اول نظام است، تأکید کرده اند.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان به بی مهری مسئولان نسبت به این نهاد مهم فرهنگی و تربیتی کشور اشاره کرد و گفت: مسئولان به جای آنکه برای ارتقای آموزش و پرورش تلاش کنند، درصدد واگذاری کامل آن به بخش خصوصی بوده و هستند. آنان باید به این درک برسند که آموزش و پرورش سرمایه گذاری است نه هزینه.

سیاست زدگی آفت آموزش و پرورش است

وی به رفتار‌های سیاست زده برخی مسئولان آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: گاهی تصمیم گیری مسئولان این نهاد به جای آنکه مبتنی بر عقل، منطق و تحقیقاتی عملی باشد، منطبق بر اهداف حزب است و این آفتی بزرگ در آموزش و پرورش کشور است.

قائم پناه با بیان اینکه مجموعه نهاد‌های مسئول به آموزش و پرورش به عنوان یک مساله پیچیده و تخصصی نگاه نمی‌کنند، تأکید کرد: مباحث مربوط به آموزش و پرورش و سیاست‌های آن باید در شورایی قوی، متشکل از نیرو‌های متخصص و کارشناس مورد بررسی و تصمیم گیری قرار بگیرد و این شورا تحت تاثیر رفت و آمد دولت‌ها و وزرا قرار نگیرد.

وزیر آینده آموزش و پرورش باید به سند تحول بنیادین اعتقاد راسخ داشته باشد

وی بیان کرد: شاهد آن هستیم که برای این مجموعه عظیم فردی به عنوان سرپرست انتخاب شده که حتی صلاحیت مدیراستانی دانشگاه فرهنگیان یک استانی را هم نتوانست کسب کند، سوال ما از دولت محترم این است که چطور ممکن است کسی گزینه اصلی وزارت آموزش و پرورش باشد که جزو اولین مدیران کل استانی بوده که برای اجرای سند ۲۰۳۰ در استان محل خدمت خود پیشقدم شده است؟ چنین شخصی در حال حاضر برای اینکه رای اعتماد نمایندگان را کسب کند از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دفاع می‌پردازد.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان افزود: وزارت آموزش و پرورش حساس‌ترین نهاد در ایران است و به همین دلیل شخصی باید به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود که ولایتمدار بوده و دارای صلاحیت، توانمندی و انگیزه از نوع الهی باشد، چون ما به قداست آموزش و پرورش اعتقاد داریم.

وی با بیان اینکه گزینه وزارت آموزش و پرورش باید جزو بدنه این وزارتخانه باشد، تصریح کرد: از طرفی دولت نباید گزینه سیاسی انتخاب کند، چون ما از نگاه سیاسی در این وزارتخانه رنج می‌بریم.

قائم پناه با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید اعتقاد راسخ به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و برای اجرای این سند برنامه داشته باشد، افزود: این وزارتخانه با جوانان ارتباط مستقیم دارد، بنابراین وزیر آن نیز باید از بین جوانان انتخاب شود.

وی تصریح کرد: همچنین وزیر آموزش و پرورش باید درد جامعه فرهنگیان را بداند و برای رفع معیشت معلمان و ارتقای منزلت آن‌ها تلاش کند و از طرفی باید دارای سوابق مدیریتی قوی باشد.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این نکته را از سوی جنبش دانشجویی خدمت دولت عرض کنم؛ کسی که قرار است وزیر آموزش و پرورش شود باید خطوط قرمز نظام را به صورت عمومی و اختصاصی رعایت کرده و از آن‌ها عبور نکرده باشد.

وی تأکید کرد: برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست کسی را حتی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش معرفی کنند که خودش را متعلق به جریان فتنه گر ۸۸ و متعلق به جریان تکمیل کننده سند عملیاتی دشمن در حوزه آموزش یعنی سند ۲۰۳۰ بداند.

قائم پناه گفت: برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست که این فرد حتی یک روز در مقام سرپرستی قرار بگیرد چه برسد به اینکه بخواهند او را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و تعیین کننده سیاست‌ها به مجلس معرفی کنند؛ و اگر این اتفاق بیفتد ما حتما واکنش جدی خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد.

تزریق امکانات در شهرهای بزرگ بی عدالتی آموزشی را به دنبال داشته است

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات دانشگاه فرهنگیان پرداخت و گفت: این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر تفاوت دارد؛ به عنوان مثال سال گذشته دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب، بر خلاف دیدار‌های هرساله که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شد، در دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت که هم تکریم معلم باشد و هم تکریم دانشگاه معلم پرور.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان گفت: حضور ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان نشاندهنده نگاه ویژه معظم له، به این دانشگاه و مجموعه مدیریتی آن و اهمیت دانشگاه فرهنگیان است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی ماموریت گرا است، گفت: تربیتِ معلم شایسته و تراز جمهوری اسلامی و آموزش، بهسازی و ارتقاء کیفی معلمان از وظایف دانشگاه فرهنگیان است.

سومین مساله مورد اشاره قائم پناه در این سخنرانی به بی عدالتی در آموزش و پرورش اختصاص یافت. وی به اختصاص بیشترین رتبه‌های برتر کنکور به دانش آموزان تهرانی اشاره کرد و گفت: تزریق امکانات و خدمات آموزشی در تهران و پس از آن به سایر شهر‌های بزرگ، سریالی بوده که سال‌ها ما منتظر پایان آن بوده و هستیم.

وی بیان کرد: آمار نگران کننده رتبه‌های برتر کنکور نه تنها برازنده مسئله عدالت در کشوری، چون جمهوری اسلامی نیست که موجب راکد ماندن فضای علمی و به تبع ان مانع پیشرفت و آبادانی در سایر نقاط کشور نیز هست.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان به وظایف دولت برای فراهم کردن امکانات آموزشی برابر برای همه مردم اشاره کرد و گفت: سوال این است که چرا شرایط برای برخورداری از مدارس، امکانات و معلمان برای همه در سراسر کشور یکسان نیست که حال بخواهند سهمیه‌ای جداگانه برای مناطق در نظر بگیرند؟

اینستکس در راستای اهداف آمریکایی‌ها طراحی شده است

وی در ادامه سخنان خود به مسائل سیاسی روز جامعه پرداخت و به کاهش تعهدات ایران در برجام پس از عهدشکنی امریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر رفتار کشور‌های به ظاهر متعهد به برجام تغییر جدی نکرده است و از طرفی این کشور‌ها با فشار از جوانب گوناگون قصد اجبار ایران برای رضایت دادن به روند پیشنهادی خود برای ادامه کار برجام را دارند که در آن صورت جمهوری اسلامی هیچ نتیجه‌ای به جز ضرر و معطل نگه داشتن کشور نخواهد گرفت.

قائم پناه تصریح کرد: ما به انگلیس خبیث و کشور‌های هم کیش خود اعلام می‌کنیم جمهوری اسلامی پای مواضع مستحکم خود ایستاده است و این جنس فشار‌ها به جایی نخواهد رسید و منطق جمهوری اسلامی همین است.

وی افزود: از طرفی مطالبه ما از دولت هم پیگیری سریع و گسترده‌تر اقدامات گام دوم کاهش تعهدات به بهترین نحو تاثیر گذاری و پیگیری طرح‌های مشابه اقدامات پیش دستانه علیه طرح‌های آمریکا خواهد بود.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان گفت: این فرمولی که اروپایی‌ها تحت عنوان اینستکس ایجاد کردند، بخش مهمی از اهدافی را که آمریکا دنبال می‌کند محقق خواهد کرد در حالی که ادعا می‌شود این سازوکار برای خدمت به مردم ایران ایجاد شده است. امادر حقیقت علاوه بر اینکه انرژی، نیرو، وقت و انگیزه ما تلف شده، اکنون با نوعی کلاه برداری از جانب طرف اروپایی هم مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه اینستکس پولی را در بانک جابه جا نمی‌کند، گفت: در واقع این سازوکار اینگونه است که پول ناشی از صادرات کالا از ایران را به واردات کالا به ایران اختصاص می‌دهد.

قائم پناه توضیح داد: آمریکایی‌ها در یکسال گذشته چندین بار گفتند که یکی از مهم‌ترین اهدافی ما در قبال ایران داریم، این است که اختیار پول‌های ایران را از دستشان بگیریم. در واقع می‌خواهند ایران پولی نداشته باشد که بتواند برای هزینه کرد آن تصمیم گیری کند.

وی بیان کرد: اینستکس ظاهراً می‌گوید که قصد خدمت دارد، اما در واقع می‌خواهد درآمد‌های ایران به حسابی که آنان می‌خواهند واریز کنند و صرفا برای معاملات غذا، دارو و تجهیزات پزشکی هزینه شود. این موارد هم باید با تأیید اروپایی‌ها صورت بگیرد.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان افزود: بنابراین اولین هدفی که اینستکس محقق می‌کند این است که مدیریت پول‌های ایران را در اختیار یک طرفی قرار می‌دهد که از لحاظ سیاسی تفاوتی با آمریکا ندارد.

نظر شما