شناسهٔ خبر: 35886252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

طی نامه بسیج دانشجویی مطرح شد

مدیرکل آموزش و پرورش همدان به سوالات دانشجومعلمان پاسخ دهد

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان از مدیرکل آموزش و پرورش این استان جهت پاسخگویی به سوالات دانشجومعلمان درباره وضعیت معلمان استان دعوت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان از مدیرکل آموزش و پروش این استان جهت پاسخگویی به مسائلی مانند کمبود معلم در استان، کیفیت جذب افراد از طریف قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و دلیل خارج کردن معلمان و نیرو‌های کارآمد آموزش و پرورش از استان دعوت کردند.

در این نامه آمده است: مساله بسیار مهم و ناراحت کننده این است که امسال در استان شاهد آن بودیم که تعداد قابل توجهی از کلاس‌های مدارس استان، تا روز‌های آغازین سال تحصیلی جدید، بدون معلم بودند، اما تأسف بارتر از آن جذب ارادی به عنوان معلمان این کلاس‌ها است که حتی رنگ و بویی از اخلاق و رفتار معلمی را در خود ندارند.

اگر آمار ارائه شده از کلاس‌های بدون معلم، واقعیت داشته باشد، سوال این است که چرا معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان در طول یک سال گذشته تدبیری برای این بحران نیندیشیده است؟

آیا فردی که حتی یک ساعت تجربه معلمی نداشته، چگونه می‌تواند در انجام وظیفه خطیر معلمی موفق بوده و بدون گذراندن دوره‌های آموزشی سرکلاس درس حاضر شود؟

جذب معلمان از طریق قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی بر چه اساس و ملاکی بوده است؟ آیا همه معلمانی که بدین طریق جذب شده اند؟ مراحل مصاحبه، گزینش و دوره‌های آموزشی لازم برای استخدام را به صورت کامل طی نکرده اند؟ با وجود کمبود معلم در همدان، دلیل خارج کردن نیرو‌های کارآمد آموزش و پرورش از استان چه بوده است؟

و سوالات متعدد دیگری که دغدغه جامعه دانشجویان و فرهنگیان استان بوده و به همین منظور، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان همدان از جنابعالی دعوت می‌کند به منظور پاسخگویی صریح و شفاف به سوالات دانشجومعلمان در این زمینه، روز شنبه مورخ  ۲۰ مهر در جمع دانشجویان پردیس شهید مقصودی حاضر شوید.

نظر شما