شناسهٔ خبر: 34591903 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تجهیزات مهم برای رستوران‌ها و آشپزخانه‌‌های صنعتی

در تمام آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران‌ها، رعایت اصول طراحی و توجه به تأسیسات و تجهیزات مرتبط کار برای تهیه و توزیع غذای گرم به مشتریان همواره الزامی بوده است. جدای از کیفیت غذا که نشان از طرز طبخ آشپز خاص دارد، تجهیزات نیز باید مناسب کار مدنظری باشد تا بتوان از آن استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

ایلنا؛ به همین دلیل در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین مسائل را در مورد خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و همچنین تجهیزات رستوران و فست فود را بیان کنیم.

لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مدیریت یک آشپزخانه صنعتی کار راحت و آسانی نیست. حجم بالا و متغیر غذایی که روزانه تهیه می‌شود، انواع مختلف مشتریان و نوع فعالیت‌های متنوع روزانه ایجاب می‌کند که یک سری الزامات اساسی در نظر گرفته شود. برای حسن انجام هر چه بهتر این فعالیت‌ها باید از ابزار کار و تجهیزات مناسبی استفاده کرد.

در واقع در یک آشپزخانه صنعتی توجه به استانداردها و تجهیزات لازمه بسیار حائز اهمیت می‌باشد. چون در غیر این صورت مسائل و مشکلات دیگری را در پی خواهد داشت که کوچکترین آن تأثیر بر روی کیفیت غذا می‌باشد. بنابراین آشپزخانه صنعتی، نیاز به یک سری تجهیزات صنعتی کارا و مناسب محیط دارد تا بتواند نیازهای یک آشپزخانه صنعتی شلوغ را پاسخ‌گو باشد.

01

در طراحی آشپزخانه صنعتی باید به فضای کاربری و تهیه برنامه اولیه تجهیزات توجه کنید. در واقع برای طراحی و تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید به گردش کار پیوسته یعنی از مرحله ورود مواد اولیه غذایی تا مرحله آخر شستشو ظروف کثیف و تخلیه زباله توجه کنید. چون در آشپزخانه صنعتی غذاها باید سریع آماده و بسته‌بندی و توزیع شوند، به همین دلیل باید تجهیزات خاص و مناسبی را مدنظر قرار دهید.

ما در اینجا لیست کامل تجهیزات آشپزخانه صنعتی را که به آن نیاز دارید را برایتان آماده کرده‌ایم. این تجهیزات عبارت‌اند از:

بنابراین با مدنظر قرار دادن تمام موارد فوق و رعایت تمام نکات بیان شده، می‌توانید به حصول تمام استانداردهای بالای یک آشپزخانه صنعتی مطمئن باشید.

لیست تجهیزات رستوران و فست فود

02

اولین کاری که باید برای راه‌اندازی رستوران انجام دهید، برآورد هزینه‌های بنیادی و تهیه لیست تجهیزات لازمه است. درست است که آشپزخانه یک رستوران، در دید مشتریان نیست و به غیر از کارکنان رستوران و البته گاهی هم مأموران بهداشت، کسی اجازه ورود ندارد؛ اما باید ه ایمنی و عملکرد تجهیزات رستوران و فست فود نیز اهمیت داد. اولویت معیارهای خرید تجهیزات رستوران و فست فود سهولت استفاده، رعایت ویژگی‌های بهداشتی چون سهولت پاک‌سازی و ضدزنگ بودن لوازم، ایمن بودن قطعات ابزارآلات، کارایی عملکرد و ... می‌باشد.

03

چون در رستوران برعکس آشپزخانه صنعتی، باید سالنی را نیز برای سرو غذای مشتریان در نظر بگیرید، لیست تجهیزات مکملی را بیان می‌کنیم. در واقع این لیست تجهیزات رستوران و فست فود را به همراه لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی در نظر بگیرید.

لیست تجهیزات عبارت است از:

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد، به دلیل عدم سرو غذا در آشپزخانه‌های صنعتی و تهیه غذا برای بیمارستان‌ها و دیگر مکان‌های خاص؛ یک سری تجهیزات در رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای آشپزخانه صنعتی بلااستفاده است. به همین دلیل در این مطلب سعی کردیم که به‌صورت جامع و کامل تمام نکات مربوط به آشپزخانه صنعتی و رستوران و فست فود را بیان کنیم.

نظر شما