شناسهٔ خبر: 34565970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تولد ۲۰۰ نوزاد چند قلو در زنجان

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: در سال‌جاری ۲۰۰ نوزاد چندقلو در این استان به دنیا آمده‌اند.

صاحب‌خبر -

سید علی شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت وقایع چهار گانه حیات به صورت مستمر توسط اداره ثبت احوال استان زنجان انجام می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تومورها و بیماری‌های دستگاه تنفسی سه عامل عمده مرگ و میر در استان زنجان طی سال‌جاری است، بیان کرد: 42.8 درصد از کل مرگ و میرهای ثبت شده در استان شامل بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

وی با بیان اینکه 12.1 درصد از کل مرگ و میر در استان زنجان به دلیل بیماری‌های مانند سرطان‌ها و تومورها اتفاق می‌افتد، ادامه داد: 8.4 درصد از مرگ و میر در استان زنجان ریشه در بیماری‌های دستگاه تنفسی دارد.

شفیعی در ادامه با اشاره به اینکه زهرا، فاطمه، حلما، ریحانه و نازنین زهرا نام‌های مورد علاقه اولیا برای نام‌گذاری بر روی فرزندان خود است، اضافه کرد: فراوانی این نام‌ها به ترتیب 154، 145، 78، 75 و 65 مورد است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه امیر علی، ابوالفضل، امیرحسین، علی اصغر و علی نیز نام‌های پر کاربرد اولیا برای فرزندان پسر است، ادامه داد: فراوانی نام‌گذاری این نام‌ها نیز به ترتیب 130، 99، 74، 70 و 67 مورد بوده است.

وی از ثبت تولد 200 نوزاد حاصل از چندقلوزایی در استان زنجان در چهار ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: یک واقعه چهار قلوزایی، 6 واقعه سه قلوزایی و 89 واقعه دوقلوزایی در این مدت ثبت شده است.

انتهای پیام/73009/ق20

نظر شما