شناسهٔ خبر: 34521296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

میزبانی هرسین از دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی‌/ 42 اجرا طی سه روز

فرماندار هرسین گفت: دومین جشنواره تئاتر خیابانی هرسین با حضور 14 گروه برگزیده از هشت استان طی سه روز 42 اجرا در سطح شهرستان و بخش بیستون خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

امیر شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی به میزبانی شهرستان هرسین، اظهار داشت: این جشنواره با حضور گروه‌های منتخب و برگزیده در شهرستان هرسین و بخش بیستون برگزار می‌شود‌.

فرماندار هرسین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: در شرایط کنونی جامعه، زبان هنر می‌تواند، موثرترین فرصت و توانایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد، مقام معظم رهبری از تمامی دستگاه‌ها خواسته‌اند در مسئله آسیب‌های اجتماعی کار فوق‌العاده انجام دهند، بنابراین برنامه‌های مناسبی را با کمک اصحاب فرهنگ و هنر در این جشنواره خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: جشنواره تئاتر خیابانی هرسین یکی از رویدادهای شاخص است که با حضور 14 گروه برگزیده از هشت استان با آثاری که رویکرد نشاط‌افزایی و امید‌بخشی دارد با زبان طنز تولید شده و می‌تواند جذب مخاطب بالایی داشته باشد.

شاه‌آبادی از حدود 42 اجرا در سه روز در این جشنواره خبر داد و افزود: این جشنواره می‌تواند رویدادی مهمی برای استان را رقم بزند، و باتوجه به‌تجربه خوب و موفق سال گذشته که حضور و استقبال حدود 12 هزار مخاطب را داشته‌ایم جشنواره امسال از استقبال خوبی برخوردار خواهد بود و هنرمندان را در راستای تولید آثاری با دغدغه اجتماعی تشویق خواهد کرد.

فرماندار هرسین گفت: جشنواره هرسین در نخستین دوره با ارسال فراخوان به پنج استان آغاز به کار کرده و در دومین دوره فراخوان برای 12 استان ارسال شده است و تمام تلاش ما این است که دوره سوم  را به‌صورت ملی برگزار کنیم.

وی افزود: در این دوره 72 اثر از 11 استان کشور متقاضی حضور در این رویداد مهم شدند، که بیشتر آثار ارسالی کارگردانان آثار برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی فجر و مریوان بوده است.

شاه‌آبادی گفت: دبیر دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی هرسین  بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که  با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه، فرمانداری هرسین، کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه  و فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی هرسین « 19 لغایت 22 مردادماه» در شهرستان هرسین و بخش بیستون برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از بررسی آثار توسط داوران جشنواره هرسین 14 اثر به مرحله نهایی راه یافته که هر گروه با سه اجرا، مجموعا 42 اجرا در ایام جشنواره در محلات کم برخوردار هرسین برگزار خواهد شد.

شاه‌آبادی تاکید کرد: این جشنواره با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد نشاط‌افزایی و امیدبخشی برگزار می‌شود، تجربه نشان داده زبان فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است و تئاتر خیابانی به‌واسطه حضور در میان مخاطبان و برقراری دیالوگ با مردم از موثرترین فعالیت‌هاست و به‌همین دلیل سازمان امور اجتماعی کشور و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی هرسین موافقت کرده‌ و در کنار فرمانداری هرسین و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان هرسین حامی این رویداد مهم شدند.

انتهای پیام/پ

نظر شما