شناسهٔ خبر: 34517050 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

گروه میرزا عبدالله در کرواسی

صاحب‌خبر -

گروه موسیقی میرزا عبدالله از ایران در جشنواره بین‌المللی موسیقی فولکلور کشور کرواسی، شش اجرا برگزار کرده است. گروه میرزا عبدالله متشکل از مازیار شاهی نوازنده تار، پوریا اخواص خواننده و نوازنده قیچک، گوهرناز مسایلی نوازنده سازهای کوبه‌ای، بهناز بهنام نیا نوازنده عود و محمد یوسفی نوازنده نی شش اجرا در کشور کرواسی داشتند که یکی از اجراها در تلویزیون این کشور انجام‌گرفته و به‌صورت زنده پخش‌شده است؛ ضمن آنکه پنج اجرا نیز در جشنواره برگزار کرده.

چندی پیش در دیدار سفیر کرواسی با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست اجرای گروهی از ایران در جشنواره موسیقی کرواسی شده است که گروه میرزا عبدالله با حمایت معاونت امور هنری، دفتر موسیقی و انجمن موسیقی ایران در راستای حمایت از موسیقی ایرانی به این جشنواره اعزام شد و مهمان جشنواره کرواسی بوده است.

به گفته سرپرست گروه میرزا عبدالله: «در این جشنواره بیشتر مخاطبان بااینکه کروات بودند درباره نحوه اجرا، سازها و موسیقی ایرانی پرسش‌هایی مطرح می‌کردند. بیشتر گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره همراه با حرکات نمایشی حضور داشتند اما اجراهای گروه میرزا عبدالله که بر موسیقی متمرکز بود، موردتوجه قرارگرفته است.»

    

 

نظر شما