شناسهٔ خبر: 34475661 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 جشنواره سینما تورز با تجلیل از هنرمندان عرصه سینما در کیش پایان یافت

کیش - ایرنا - اولین جشنواره سینما تورز در قالب جشنواره تابستانی کیش چهارشنبه شب با تجلیل از بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان برخی فیلمهای سینمایی کشور در مرکزهمایشهای خلیج فارس کیش برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی کشور؛ غلامحسین  مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، حسینی معاون فرهنگی وزارت ارشاد ، جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، کیشوندان و گردشگران برگزار شد، از عوامل ، بازیگران و  سازندگان  فیلمهای شاخص اکران شده در سال 97 که رویکردی متفاوت از جلوه‌های زیبایی‌شناسی ایران‌ زمین ارائه داده‌اند، و همچنین علی نصیریان، رضا کیانیان و محمود کلاری سه چهره‌ ماندگار سینمای کشورمان تجلیل شد.

 در این مراسم  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرهای ساحلی بویژه مناطق جنوبی کشورمان و جزایر کیش، قشم و هرمز، انعکاس این جاذبه ها از طریق سینما در سطح ملی و بین المللی را بسیار موثر دانست.

 محمد جواد آذری جهرمی، تسری برخی قوانین کلی به مناطق آزاد را از جمله موانع فعالیت بخش خصوصی در این مناطق دانست و تاکید کرد: بخش خصوصی با ایده های نو، انگیزه قوی و توان سرمایه ای بالا،  آماده و مشتاق فعالیت در جزیره کیش است و تنها باید تلاش کنیم تا شرایط  فعالیت آنها تسهیل شود.

     همچنین مدیرعامل منطقه آزاد کیش طی سخنانی با تاکید بر توسعه فعالیت های فرهنگی در جزیره کیش گفت: امروز اقتصاد فرهنگ ، هنر و اقتصاد خلاق یکی از محورهای توسعه همه جانبه است و ما اعتقاد داریم که توسعه همگون و پایدار جزیره کیش در سایه هنر و فعالیت های فرهنگی و هنری میسر است.

    وی با بیان اینکه جزیره کیش می تواند پایلوت فعالیت های فرهنگی و هنری کشور باشد ابراز امیدواری کرد که برگزاری جشنواره سینما تورز آغاز یک حرکت ماندگار در این منطقه باشد  و دبیر خانه دائمی این جشنواره در جزیره کیش ایجاد شود.

غلامحسین  مظفری بابیان اینکه چند ساختمان که سال ها بدون استفاده درجزیره کیش رهاشده بودند برای ایجاد مراکز هنری و موزه های تخصصی در نظرگرفته شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی علاقمند به فعالیت در عرصه فرهنگی و هنری است گفت : ایجاد موزه های تخصصی هنری در نقاط مختلف جزیره کیش از اولویت های سازمان است.    

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز بکار برج نوآوری کیش تا سه هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: این برج  فرصت مناسبی را برای ارائه و اجرای ایده های خلاقانه در بخش های مختلف اقتصادی، گردشگری و هنری فراهم می کند.

وی همچنین به اتصال شبکه ارتباطی جزیره کیش به سرزمین اصلی از طریق فیبر نوری تعبیه شده در بستر دریا اشاره کرد و گفت: رینگ فیبرنوری در جزیره کیش در حال اجرا است و این طرح یکی از زیر ساخت های اساسی توسعه جزیره کیش است.     

در این مراسم که با استقبال ساکنان و گردشگران کیش همراه بود، هنرمندانی همچون بهرام رادان، هانیه توسلی، حبیب رضایی، بابک حمیدیان، میلاد کی‌مرام،  مینا ساداتی، کیومرت پوراحمد، بهناز جعفری، مهرداد صدیقیان، شقایق فراهانی، نرگس آبیار، گوهر خیراندیش، آزیتا موگویی، امین تارخ، محمدرضا شریفی‌نیا، مهراب قاسم‌خانی، محمدعلی باشه‌آهنگر و مسعود رایگان، فاطمه گودرزی، گوهرخیراندیش، کمند و سپهر امیرسلیمانی و الهام پاوه نژاد حضور داشتند.

نظر شما