شناسهٔ خبر: 34332423 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

در جریان بازدید از ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های تهران؛

ربیعی: توانستیم جلوی رشد تورم را بگیریم/ شهرداری‌ها برای حل مشکل مسکن وارد شدند

خبرگزاری ایلنا

سخنگوی دولت با همراهی شهردار تهران در ستاد انتخابات شورایاری‌ها حضور پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «پارسینه» به نقل از ایرنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت، روز جمعه در جریان بازدید از ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص دادن خبر خوب به مردم گفت: تفسیر خبر با مردم است اما امیدواریم پایان سال جاری با رشد اقتصادی همراه باشد.

ربیعی اظهارداشت: می‌دانم مردم بویژه در مناطق جنوبی تهران از نظر اقتصادی خیلی زیر فشار هستند اما توانستیم جلو رشد تورم را بگیریم و رشد تورم منفی شده است.

تلاش شهرداری ها برای حل مشکل مسکن

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شهرداری کلانشهرها  با بحث رییس‌جمهوری در جلسه مسکن دولت وارد شدند که خانه های کوچک بویژه برای تازه ازدواج کرده ها فراهم شود و پیشگام این طرح آقای حناچی (شهردار تهران)‌ بود.

وی ضمن تشکر از شهردار و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برای برگزاری انتخابات شورایاری ها اظهارداشت: سخنگویی تنها انتقال سخن دولت نیست بلکه انتقال سخن مردم به دولت نیز شامل می شود.

ربیعی با اشاره به اینکه مسئولیت ارتباطات اجتماعی هم دارم گفت: این انتخابات عالی‌ترین سطح تعاملات اجتماعی محسوب می‌شود. 

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه آمارها (‌از انتخابات شورایاری ها) در بعضی مناطق نشان می‌دهد مردم در صحنه اند تصریح کرد: از یک جهت نیاز داشتیم یکبار دیگر این مساله نشان داده شود.

وی با بیان اینکه کشور به سمت جوامع خرد محلی می رود گفت: محله ها باید به اداره شهر برگردند؛ در همین راستا طرحی در دولت برای واگذاری مسئولیت های خدماتی به مردم دنبال شد. 

ربیعی افزود: راهی جز مشارکت عمومی و حضور مردم نداریم و این انتخابات به نوعی نشاط اجتماعی و واکنش به بسیاری از پدیده هاست که به اعتماد بیشتر کمک می کند.

زمینه خوبی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور

وی با بیان اینکه برایم جالب بود در محله قدیمی خودم، جوادیه پنج ائتلاف تشکیل شده و (نامزدهای شورایاری) با هم رقابت می‌کنند اظهارداشت: شهرداری تهران برای برگزاری این انتخابات بر مبنای فناوری های اطلاعاتی اجرا می کند.‌

ربیعی تصریح کرد: چند سالی است که با نزدیک شدن به انتخابات مختلف به دلایلی از برگزاری انتخابات الکترونیک پس می زنیم.

سخنگوی دولت یادآور شد: این انتخابات نمونه خوبی بود و می‌تواند الگوی برگزاری انتخابات از طریق فناوری های اطلاعاتی باشد.

وی اضافه کرد: در این انتخابات پایین‌ترین سلول های اجتماعی درگیر می‌شوند و معتقدم این امر هزینه ها را کاهش می دهد و سرعت را بیشتر می کند؛ ضمن اینکه فساد پذیری کمتری دارد.

ربیعی گفت: شکافی که تصور می‌شد و  مدت ها روی آن تبلیغ می شد، با مشارکت مردم عکس آن را نشان داد و توسعه اجتماعی سیاسی نیز همین است.

وی گفت: آنچه مردم‌ را شاد می‌کند بازگشت به متن زندگی اجتماعی و ارتباطات سالم اجتماعی از اینکه ۲۴ ماه آینده علائم خوبی داریم است.

پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در تهران که از ساعت ۸ امروز آغاز شده تا ساعت ۱۶ ادامه دارد و در صورت نیاز، برگزارکنندگان مجاز هستند رای‌گیری را در دو نوبت دو ساعته تمدید کند.

در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها بیش از ۱۲ هزار نفر که تا ساعت ۸ دیروز (پنجشنبه) مجاز به تبلیغات انتخاباتی بودند با یکدیگر رقابت می‌کنند.

از آنجاکه شرکت در انتخابات شورایاری‌ها نیازمند کارت هوشمند ملی است، طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور، افرادی که هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اما فرآیند ثبت نام را انجام داده اند می توانند از رسید تکمیل ثبت نام برای شرکت در انتخابات شورایاری ها در سطح شهر تهران استفاده کنند.

شورایاران بازوان مشورتی اعضای شورای اسلامی شهر تهران محسوب می شوند که در نحوه تصمیم گیری های شهری، اجرای طرح ها و توزیع اعتبارات در سطح محلات نقش بسیار کمک کننده ای دارند.

نظر شما